ВПЛИВ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ КОМПАНІЇ
Анотація
У статті всебічно проаналізовано проблеми впливу репутації на економічну стабільність компанії та запропоновано практичні поради для бізнесу щодо моніторингу та оцінки репутації для підтримки економічної безпеки компанії. Методи дослідження, які були використанні авторами, охоплюють аналіз і синтез, порівняльний аналіз і систематизацію, які в сукупності сприяли досягненню поставленої мети статі – теоретичному аналізу впливу репутації на забезпечення економічної безпеки компанії. Для моніторингу репутації компанії автори рекомендують використовувати репутаційні виміри (драйвери), розроблені експертами компанії RepTrak. У статті підкреслюється ключова роль стійкої, позитивної репутації в залученні та утриманні кваліфікованих працівників, зміцненні капіталу бренду та розвитку довгострокової лояльності клієнтів. У статті розглядаються наслідки негативної репутації та оцінюється її вплив на економічну безпеку компанії. Цей вплив проявляється у фінансових невдачах і перешкодах для розвитку компанії, що виникає через падіння довіри до неї серед зацікавлених сторін і зникнення інтересу до подальшої співпраці. Це підкреслює нагальну потребу в управлінні репутацією та обов’язкову активність компаній у цій сфері для сприятливого розвитку ринку. В статті проаналізовано досвід Lego Group в управлінні репутацією. З’ясовано, що успіх надійної репутації LEGO Group пояснюється його прихильністю до виробництва високоякісних іграшок, інноваціям, клієнтоорієнтованому підходу та корпоративній соціальній відповідальності. Також у статі відображено результати дослідження впливу репутації орендаря на рішення власника землі щодо укладення з ним договору оренди. Виявлено, що українські землевласники володіють навичками проведення репутаційного аудиту орендарів, що обумовлено численними випадками самовільного захоплення землі та несплати орендної плати. Землевласники вважають репутацію вирішальною для своєї економічної безпеки. Вони уникають орендарів із заборгованістю по сплаті податків та судовими спорами. Надійна репутація орендаря безпосередньо впливає на рішення землевласника укласти з ним довгостроковий договір оренди. У статті робиться висновок, що глобальна пандемія спонукала компанії прийняти більш відповідальний підхід до задоволення потреб стейкхолдерів в аспекті управління надійною репутацією для забезпечення економічної безпеки компанії.
Посилання
Vasyltsiv, T., Mitsenko. N., Mulska, O., & Zaychenko V. (2023). Economic potential vs economic security of the enterprise: points of convergence and divergence. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, vol. (36),.pp.23–29. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7625341 (in Ukrainian)
Liashenko, O. (2021). Resource-protective approach for strategizing the economic security of the enterprise. Science Notes of KROK University, vol. (2 (62). pp.132–143. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-62-132-143 (in Ukrainian)
Ostapenko, A. & Golovchenko T. (2013) Business reputation: essence, components and its influence on the financial development of the firm. Bulletin of NTU "KhPI", vol. (50 (1023), pp.145–152. (in Ukrainian)
Korzhevskyi, I., & Mihus, I. (2022). Business reputation of enterprises: definitions, structure and reputation risk management.Economics, Finance and Management Review, vol.(3), pp.89–99. DOI: https://doi.org/10.36690/2674-5208-2022-3-89
Yaroslav Pushak , & Andrij Zaverbnyj (2020). Corporate Reputation as a Key Vector for Improving the Economic Security Level. Social and Legal Studios, 3(2). 130-136. https://doi.org/10.32518/2617-4162-2020-2-130-136 (in Ukrainian)
Eccles, R., Newquist, S., and Schatz, R. (2007). Reputation and its risks. Harvard Business Review, vol. 85. No. 2, pp. 104–114.
Brahmana, R., You, H., & Lau, E. (2020). Does reputation matter for firm risk in developing country? International Journal of Finance & Economics, pp.1–14. DOI:https://doi.org/10.1002/ijfe.2262
Pfister, B., Schwaiger, M., & Morath, T. (2020). Corporate reputation and the future cost of equity. Business Research, vol.13(1). pp.343–384. DOI:https://doi.org/10.1007/s40685-019-0092-8
The RepTrak Platform (2024). The Ultimate Reputation Guide (2024). Available at: https://www.reptrak.com/case-studies/ultimate-reputation-guide-main/ (Accessed 26 May 2024).
LEGO (2024). The annual Global RepTrak®100 survey. Available at: https://www.lego.com/en-us/aboutus/news/2024/april/reptrak-2024?locale=en-us (Accessed 26 May 2024).
RepTrak Company (2024). Report 2024 Global RepTrak® 100. Available at: https://www.reptrak.com/globalreptrak/#2zzmhhdAPWprMriaiKHNlc (Accessed 26 May 2024).
Reputation Institute (2011). THE WORLD’S MOST REPUTABLE COMPANIES Available at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=466 (Accessed 26 May 2024).
RepTrak Company (2022). Report 2022 Global RepTrak® 100. Available at: https://2963875.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/2963875/GRT%202022_X.pdf (Accessed 26 May 2024).
RepTrak Company (2021). Report 2021 Global RepTrak® 100. Available at: https://ri.reptrak.com/hubfs/_2021%20GRT/2021%20Global%20RepTrak%20100%20-%20Report.pdf (Accessed 26 May 2024).
Reputation Institute (2011). U.S. Most Reputable Companies: Part of the World’s Largest Study on Corporate Reputation. Available at: https://www.repman.com.tr/tr/wp-content/uploads/2012/03/us-reptrak-pulse-topline-2011.pdf (Accessed 26 May 2024).
Reputation Institute (2011). The world’s most reputable companies. Available at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=466 (Accessed 26 May 2024).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.