ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ТА ЗМІСТУ ПОНЯТЬ «ЕМОЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГ», «ЧУТТЄВИЙ МАРКЕТИНГ» ТА «МАРКЕТИНГ ВРАЖЕНЬ»
Анотація
У статті виконано структурну та факторну операціоналізацію понять «емоційний маркетинг», «маркетинг вражень» та «чуттєвий маркетинг». Емоційний маркетинг визначено як комплекс маркетингових інструментів, спрямованих на створення емоційного зв’язку між брендом і споживачем через задоволення їхніх емоційних потреб. Маркетинг вражень трактується як сучасний підхід, що зосереджується на формуванні незабутнього емоційного досвіду споживачів через заходи й івенти. Чуттєвий маркетинг орієнтується на стимуляцію п’яти органів чуття споживача – зору, слуху, дотику, нюху та смаку – для побудови глибшого емоційного зв’язку. Усі три концепції мають спільну мету – створення емоційного зв’язку між брендом і споживачем, однак різняться механізмами реалізації, інструментами та акцентами впливу. Емоційний маркетинг є потужним інструментом для створення тривалого емоційного зв’язку між брендом та споживачем. Для побудови успішної маркетингової стратегії важливо враховувати специфіку кожного з цих напрямів, забезпечуючи їхнє комплексне використання залежно від контексту та цільової аудиторії.
Посилання
Барчі Б., Суп Л. Емоційний маркетинг як спосіб впливу на споживачів. Наука майбутнього. 2021. № 2(8). С. 8–14.
Григорчук Т. В. Емоційний маркетинг в структурі сучасної реклами. Журналістика та реклама: вектори взаємодії : ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24 берез. 2021 р. С. 118–120.
Очеретяна О. В. Маркетинг вражень: формування позитивних та негативних емоцій у споживача. Тридцять восьмі економіко-правові дискусії : матеріали міжнар. науково-практ. інтернет-конф., м. Львів, 25 черв. 2019 р. С. 15–17.
Радкевич Л. Емоційний маркетинг, маркетинг вражень та маркетинг емоцій: тотожності та відмінності при просуванні брендів. ЕКОНОМІЧНІ СТУДІЇ. 2019. Т. 3, № 25. С. 123–127.
Пінтусов А. О., Радченко Г. А. Розвиток інструментів емоційного маркетингу в управлінні системою прийняття споживчих рішень. Інноваційні тенденції сьогодення в сфері природничих, гуманітарних та точних наук : III Міжнар. наук. конф., м. Рівне, 29 верес. 2023 р. С. 43–44.
Мицканюк, В., Сидоренко, О. Формування моделі емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетингу. Київський економічний науковий журнал. 2024. Т.5. С. 93-100.
Діденко О. М., Удріс–Бородавко Н. С. Комерційна реклама як складова емоційного маркетингу. Актуальні питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітарних наук у сучасному соціокультурному просторі : матеріали Всеукр. науково– практ. конф. аспірантів, здобувачів, магістрів, м. Київ, 9 квіт. 2024 р. С. 41–43.
Князєва Т., Казанська О. Інструменти емоційного маркетингу щодо сприйняття бренду в умовах цифрового ринку. Бізнес-навігатор. 2024. Т. 1, № 74. С. 30–35.
Григоренко Є. В. Інноваціїї в маркетинговій діяльності / Є. В. Григоренко, Н. О. Єльчева, О. І. Маслак // Дослідження та оптимізація економічних процесів "Оптимум–2016" : тр. 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 6-8 грудня 2016 р. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – С. 99-101.
Бургман М. К., Попова В. Д. Інноваційний маркетинг у сучасній економіці. Trends and prospects development of science and practice in modern environment : The X International Science Conference, м. Geneva, 22 листоп. 2021 р. С. 62–64.
Андрушкевич Н., Польова Н. Маркетингові аспекти інноваційної діяльності підприємства. Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи : ІІ Міжнар. науково-практ. конф., м. Харків, 14 берез. 2024 р. С. 337–339.
Косенко О. П., Косенко Є. А., Косенко С. А. Формування маркетингової стратегії підприємства в умовах цифровізації та інформатизації суспільства. Ефективна економіка. 2024. Т. 4.
Давидова О. Г. Сенсорний маркетинг як інноваційний інструмент успішного продажу. Сучасні інструменти реалізації практичного менеджменту, маркетингу та логістики: особливості застосування в глобальному конкурентному середовищі : Зб. матеріалів Всеукр. науково-практ. конф. молодих науковців, аспірантів, здобувачів і студентів, м. Житомир, 14 листоп. 2013 р. С. 90–92.
Фурсов А. М., Зайцева О. І. Використання інструментарію маркетингу вражень в індустрії гостинності. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. Т. 3. С. 86–90.
Кривешко О. В. Особливості процесу застосування маркетингу вражень на підприємствах. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2020. Т. 2.
Косенко С. А. Сутність сучасної концепції маркетингу вражень. Інноваційна модернізація економіки України в умовах євроінтеграційних процесів : матеріали 7-ї Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф, м. Кременчук,15 листоп. 2022 р. С. 163–167.
Barchi B., Sup L. Emotsiinyi marketynh yak sposib vplyvu na spozhyvachiv. Nauka maibutnoho. 2021. № 2(8). S. 8–14.
Hryhorchuk T. V. Emotsiinyi marketynh v strukturi suchasnoi reklamy. Zhurnalistyka ta reklama: vektory vzaiemodii: III Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kyiv, 24 berez. 2021 r. S. 118–120.
Ocheretiana O. V. Marketynh vrazhen: formuvannia pozytyvnykh ta nehatyvnykh emotsii u spozhyvacha. Trydtsiat vosmi ekonomiko-pravovi dyskusii: materialy mizhnar. naukovo-prakt. internet-konf., m. Lviv, 25 cherv. 2019 r. S. 15–17.
Radkevych L. Emotsiinyi marketynh, marketynh vrazhen ta marketynh emotsii: totozhnosti ta vidminnosti pry prosuvanni brendiv. EKONOMIChNI STUDII. 2019. T. 3, № 25. S. 123–127.
Pintusov A. O., Radchenko H. A. Rozvytok instrumentiv emotsiinoho marketynhu v upravlinni systemoiu pryiniattia spozhyvchykh rishen. Innovatsiini tendentsii sohodennia v sferi pryrodnychykh, humanitarnykh ta tochnykh nauk : III Mizhnar. nauk. konf., m. Rivne, 29 veres. 2023 r. S. 43–44.
Mytskaniuk, V., Sydorenko, O. Formuvannia modeli emotsiinoho intelektu dlia spetsialistiv u sferi marketynhu. Kyivskyi ekonomichnyi naukovyi zhurnal. 2024. T.5. S. 93-100.
Didenko O. M., Udris–Borodavko N. S. Komertsiina reklama yak skladova emotsiinoho marketynhu. Aktualni pytannia, problemy ta perspektyvy rozvytku humanitarnykh nauk u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori : materialy Vseukr. naukovo– prakt. konf. aspirantiv, zdobuvachiv, mahistriv, m. Kyiv, 9 kvit. 2024 r. S. 41–43.
Kniazieva T., Kazanska O. Instrumenty emotsiinoho marketynhu shchodo spryiniattia brendu v umovakh tsyfrovoho rynku. Biznes-navihator. 2024. T. 1, № 74. S. 30–35.
Hryhorenko Ye. V. Innovatsiii v marketynhovii diialnosti / Ye. V. Hryhorenko, N. O. Yelcheva, O. I. Maslak // Doslidzhennia ta optymizatsiia ekonomichnykh protsesiv "Optymum–2016": tr. 12-yi Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 6-8 hrudnia 2016 r. – Kharkiv: NTU "KhPI", 2016. – S. 99-101.
Burhman M. K., Popova V. D. Innovatsiinyi marketynh u suchasnii ekonomitsi. Trends and prospects development of science and practice in modern environment: The X International Science Conference, m. Geneva, 22 lystop. 2021 r. S. 62–64.
Andrushkevych N., Polova N. Marketynhovi aspekty innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstva. Hlobalizatsiia ta rozvytok innovatsiinykh system: tendentsii, vyklyky, perspektyvy: II Mizhnar. naukovo-prakt. konf., m. Kharkiv, 14 berez. 2024 r. S. 337–339.
Kosenko O. P., Kosenko Ye. A., Kosenko S. A. Formuvannia marketynhovoi stratehii pidpryiemstva v umovakh tsyfrovizatsii ta informatyzatsii suspilstva. Efektyvna ekonomika. 2024. T. 4.
Davydova O. H. Sensornyi marketynh yak innovatsiinyi instrument uspishnoho prodazhu. Suchasni instrumenty realizatsii praktychnoho menedzhmentu, marketynhu ta lohistyky: osoblyvosti zastosuvannia v hlobalnomu konkurentnomu seredovyshchi: Zb. materialiv Vseukr. naukovo-prakt. konf. molodykh naukovtsiv, aspirantiv, zdobuvachiv i studentiv, m. Zhytomyr, 14 lystop. 2013 r. S. 90–92.
Fursov A. M., Zaitseva O. I. Vykorystannia instrumentariiu marketynhu vrazhen v industrii hostynnosti. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2019. T. 3. S. 86–90.
Kryveshko O. V. Osoblyvosti protsesu zastosuvannia marketynhu vrazhen na pidpryiemstvakh. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". 2020. T. 2.
Kosenko S. A. Sutnist suchasnoi kontseptsii marketynhu vrazhen. Innovatsiina modernizatsiia ekonomiky Ukrainy v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv: materialy 7-yi Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf, m. Kremenchuk,15 lystop. 2022 r. S. 163–167.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.