THEORETICAL ASPECTS OF DETERMINING THE ESSENCE AND CONTENT OF THE CONCEPTS OF "EMOTIONAL MARKETING", "SENSORY MARKETING" AND "MARKETING OF IMPRESSIONS"
Abstract
The article is devoted to a thorough multi-stage analysis of the concepts of "emotional marketing", "impression marketing" and "sensory marketing". The current trends in the essence of the studied concepts and the ways of their use in advertising activities are highlighted. The existing scientific approaches to the interpretation of concepts are analyzed, and the key aspects of use are also outlined, namely: the purpose and direction of a separate type of marketing under study, the type of contact with the consumer, methods of memorization, components of influence, main advantages and disadvantages. Emotional marketing, according to the above definitions, is a type of marketing activity, the purpose of which is to create an emotional connection between the brand and the consumer in order to create long-term relationships. Impression marketing is characterized as a modern innovative comprehensive approach, the purpose of which is to create a unique unforgettable experience for the consumer. This type of marketing activity involves the use of various events and activities. Sensory marketing has been described as a marketing approach that focuses its activities on stimulating the five senses of a person: sight, smell, hearing, taste, touch. This type of marketing makes it possible to form a deep emotional connection with the client and create sensory appeal in the eyes of the consumer. The article discusses the importance of using "emotional marketing", "experience marketing" and "sensory marketing" in the context of changing market conditions. Special attention was paid to highlighting the main differences and common elements of the concepts under study. Based on the information obtained, it was found that although the concepts have many common features and are used to attract emotions in sales activities, they also have a number of differences and features in use. The article notes that the appropriate use of "emotional marketing", "experience marketing" and "sensory marketing" in a complex is an important component of the successful functioning of an enterprise in the market. The need for further research into the market situation, development and research of innovative marketing strategies is emphasized in order to create a competitive enterprise that will be able to satisfy the emotional needs and demands of consumers, as well as create strong, long-term emotional connections with customers.
References
Барчі Б., Суп Л. Емоційний маркетинг як спосіб впливу на споживачів. Наука майбутнього. 2021. № 2(8). С. 8–14.
Григорчук Т. В. Емоційний маркетинг в структурі сучасної реклами. Журналістика та реклама: вектори взаємодії : ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24 берез. 2021 р. С. 118–120.
Очеретяна О. В. Маркетинг вражень: формування позитивних та негативних емоцій у споживача. Тридцять восьмі економіко-правові дискусії : матеріали міжнар. науково-практ. інтернет-конф., м. Львів, 25 черв. 2019 р. С. 15–17.
Радкевич Л. Емоційний маркетинг, маркетинг вражень та маркетинг емоцій: тотожності та відмінності при просуванні брендів. ЕКОНОМІЧНІ СТУДІЇ. 2019. Т. 3, № 25. С. 123–127.
Пінтусов А. О., Радченко Г. А. Розвиток інструментів емоційного маркетингу в управлінні системою прийняття споживчих рішень. Інноваційні тенденції сьогодення в сфері природничих, гуманітарних та точних наук : III Міжнар. наук. конф., м. Рівне, 29 верес. 2023 р. С. 43–44.
Мицканюк, В., Сидоренко, О. Формування моделі емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетингу. Київський економічний науковий журнал. 2024. Т.5. С. 93-100.
Діденко О. М., Удріс–Бородавко Н. С. Комерційна реклама як складова емоційного маркетингу. Актуальні питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітарних наук у сучасному соціокультурному просторі : матеріали Всеукр. науково– практ. конф. аспірантів, здобувачів, магістрів, м. Київ, 9 квіт. 2024 р. С. 41–43.
Князєва Т., Казанська О. Інструменти емоційного маркетингу щодо сприйняття бренду в умовах цифрового ринку. Бізнес-навігатор. 2024. Т. 1, № 74. С. 30–35.
Григоренко Є. В. Інноваціїї в маркетинговій діяльності / Є. В. Григоренко, Н. О. Єльчева, О. І. Маслак // Дослідження та оптимізація економічних процесів "Оптимум–2016" : тр. 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 6-8 грудня 2016 р. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – С. 99-101.
Бургман М. К., Попова В. Д. Інноваційний маркетинг у сучасній економіці. Trends and prospects development of science and practice in modern environment : The X International Science Conference, м. Geneva, 22 листоп. 2021 р. С. 62–64.
Андрушкевич Н., Польова Н. Маркетингові аспекти інноваційної діяльності підприємства. Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи : ІІ Міжнар. науково-практ. конф., м. Харків, 14 берез. 2024 р. С. 337–339.
Косенко О. П., Косенко Є. А., Косенко С. А. Формування маркетингової стратегії підприємства в умовах цифровізації та інформатизації суспільства. Ефективна економіка. 2024. Т. 4.
Давидова О. Г. Сенсорний маркетинг як інноваційний інструмент успішного продажу. Сучасні інструменти реалізації практичного менеджменту, маркетингу та логістики: особливості застосування в глобальному конкурентному середовищі : Зб. матеріалів Всеукр. науково-практ. конф. молодих науковців, аспірантів, здобувачів і студентів, м. Житомир, 14 листоп. 2013 р. С. 90–92.
Фурсов А. М., Зайцева О. І. Використання інструментарію маркетингу вражень в індустрії гостинності. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. Т. 3. С. 86–90.
Кривешко О. В. Особливості процесу застосування маркетингу вражень на підприємствах. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2020. Т. 2.
Косенко С. А. Сутність сучасної концепції маркетингу вражень. Інноваційна модернізація економіки України в умовах євроінтеграційних процесів : матеріали 7-ї Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф, м. Кременчук,15 листоп. 2022 р. С. 163–167.
Barchi B., Sup L. Emotsiinyi marketynh yak sposib vplyvu na spozhyvachiv. Nauka maibutnoho. 2021. № 2(8). S. 8–14.
Hryhorchuk T. V. Emotsiinyi marketynh v strukturi suchasnoi reklamy. Zhurnalistyka ta reklama: vektory vzaiemodii: III Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kyiv, 24 berez. 2021 r. S. 118–120.
Ocheretiana O. V. Marketynh vrazhen: formuvannia pozytyvnykh ta nehatyvnykh emotsii u spozhyvacha. Trydtsiat vosmi ekonomiko-pravovi dyskusii: materialy mizhnar. naukovo-prakt. internet-konf., m. Lviv, 25 cherv. 2019 r. S. 15–17.
Radkevych L. Emotsiinyi marketynh, marketynh vrazhen ta marketynh emotsii: totozhnosti ta vidminnosti pry prosuvanni brendiv. EKONOMIChNI STUDII. 2019. T. 3, № 25. S. 123–127.
Pintusov A. O., Radchenko H. A. Rozvytok instrumentiv emotsiinoho marketynhu v upravlinni systemoiu pryiniattia spozhyvchykh rishen. Innovatsiini tendentsii sohodennia v sferi pryrodnychykh, humanitarnykh ta tochnykh nauk : III Mizhnar. nauk. konf., m. Rivne, 29 veres. 2023 r. S. 43–44.
Mytskaniuk, V., Sydorenko, O. Formuvannia modeli emotsiinoho intelektu dlia spetsialistiv u sferi marketynhu. Kyivskyi ekonomichnyi naukovyi zhurnal. 2024. T.5. S. 93-100.
Didenko O. M., Udris–Borodavko N. S. Komertsiina reklama yak skladova emotsiinoho marketynhu. Aktualni pytannia, problemy ta perspektyvy rozvytku humanitarnykh nauk u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori : materialy Vseukr. naukovo– prakt. konf. aspirantiv, zdobuvachiv, mahistriv, m. Kyiv, 9 kvit. 2024 r. S. 41–43.
Kniazieva T., Kazanska O. Instrumenty emotsiinoho marketynhu shchodo spryiniattia brendu v umovakh tsyfrovoho rynku. Biznes-navihator. 2024. T. 1, № 74. S. 30–35.
Hryhorenko Ye. V. Innovatsiii v marketynhovii diialnosti / Ye. V. Hryhorenko, N. O. Yelcheva, O. I. Maslak // Doslidzhennia ta optymizatsiia ekonomichnykh protsesiv "Optymum–2016": tr. 12-yi Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 6-8 hrudnia 2016 r. – Kharkiv: NTU "KhPI", 2016. – S. 99-101.
Burhman M. K., Popova V. D. Innovatsiinyi marketynh u suchasnii ekonomitsi. Trends and prospects development of science and practice in modern environment: The X International Science Conference, m. Geneva, 22 lystop. 2021 r. S. 62–64.
Andrushkevych N., Polova N. Marketynhovi aspekty innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstva. Hlobalizatsiia ta rozvytok innovatsiinykh system: tendentsii, vyklyky, perspektyvy: II Mizhnar. naukovo-prakt. konf., m. Kharkiv, 14 berez. 2024 r. S. 337–339.
Kosenko O. P., Kosenko Ye. A., Kosenko S. A. Formuvannia marketynhovoi stratehii pidpryiemstva v umovakh tsyfrovizatsii ta informatyzatsii suspilstva. Efektyvna ekonomika. 2024. T. 4.
Davydova O. H. Sensornyi marketynh yak innovatsiinyi instrument uspishnoho prodazhu. Suchasni instrumenty realizatsii praktychnoho menedzhmentu, marketynhu ta lohistyky: osoblyvosti zastosuvannia v hlobalnomu konkurentnomu seredovyshchi: Zb. materialiv Vseukr. naukovo-prakt. konf. molodykh naukovtsiv, aspirantiv, zdobuvachiv i studentiv, m. Zhytomyr, 14 lystop. 2013 r. S. 90–92.
Fursov A. M., Zaitseva O. I. Vykorystannia instrumentariiu marketynhu vrazhen v industrii hostynnosti. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2019. T. 3. S. 86–90.
Kryveshko O. V. Osoblyvosti protsesu zastosuvannia marketynhu vrazhen na pidpryiemstvakh. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". 2020. T. 2.
Kosenko S. A. Sutnist suchasnoi kontseptsii marketynhu vrazhen. Innovatsiina modernizatsiia ekonomiky Ukrainy v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv: materialy 7-yi Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf, m. Kremenchuk,15 lystop. 2022 r. S. 163–167.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.