СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНИХ КОМПЛЕКСІВ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ПІСЛЯВОЄННОЇ РЕКОНСТРУКЦІЇ
Анотація
Стаття досліджує питання сучасних стратегій відновлення та розвитку туристично-рекреаційних комплексів України в умовах післявоєнної реконструкції. Воєнні дії на території України завдали чималої шкоди туристичній галузі, спричинивши руйнування інфраструктури, втрату туристичних потоків і скорочення економічної активності у сфері туризму. Від початку незалежності України туристично-рекреаційний сектор відігравав ключову роль у наповненні бюджету, створенні нових робочих місць, залученні інвестицій і формуванні позитивного міжнародного іміджу України. У статті наведено необхідність застосування системного підходу до відновлення туристично-рекреаційних комплексів, а також окреслено низку стратегічних напрямків, опрацьованих науковцями. Серед них особливу увагу приділено впровадженню принципів сталого розвитку, які передбачають використання «зелених» технологій та енергоефективних рішень для відновлення рекреаційної інфраструктури. Вітчизняні науковці наголошують на важливості розвитку екологічного та інклюзивного туризму як головних складових наповнення бюджету держави та залучення іноземних інвестицій. Крім того, увага зосереджена на відновленні рекреаційних зон та цифровізації туристичних послуг, оскільки це дозволить підвищити їхню конкурентоспроможність і забезпечити привабливість туристично-рекреаційної галузі на міжнародному рівні. Отже, у статті розглянуто основні стратегії відновлення та розвитку туристично-рекреаційних комплексів України в умовах післявоєнної реконструкції. Запропоновані підходи сприяють формуванню стійкої та конкурентоспроможної туристичної галузі, здатної адаптуватися до нових викликів та потреб часу. Впровадження принципів сталого розвитку, інноваційних технологій, а також використання міжнародного досвіду відбудови туристичних секторів в післявоєнне відновлення дозволить Україні інтегруватися в міжнародний туристичний ринок. Важливим є також розвиток нових видів туризму, які б відповідали сучасним вимогам, а також цифровізація туристичних послуг з метою підвищення їх конкурентоспроможності. В цілому, ефективне застосування запропонованих стратегій сформує основу для сталого розвитку українського туризму в післявоєнний період.
Посилання
Корсак Р., Світлинець О., Годя І. Післявоєнна стратегія відбудови готельного комплексу України в умовах євроінтеграції. Актуальні питання гуманітарних наук. Випуск 72, том 2. 2024. С. 45-52. URL: http://aphn-journal.in.ua/archive/72_2024/part_2/8.pdf (дата звернення 17.11.2024)
Моца А. А., Шевчук С. М., Середа Н. М. Перспективи післявоєнного відновлення сфери туризму в Україні. Економіка та суспільство. Випуск 41. 2022. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/1560/1501 (дата звернення 16.11.2024)
Турзбір в Україні за перші чотири місяці 2022 року зріс на 65%. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/turzbir-v-ukrayini-za-pershi-chotiri-misyaci-2022-roku-zris-na-65 (дата звернення 18.11.2024)
Корсак Р., Кашка М. Проблеми покращення стратегічної діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 28. Том 2. C. 167–171.
Grynko T. V. Organizational culture and image as a factor in the competitiveness of tourism and hotel enterprises. National Economic Reform: experience of Poland and prospects for Ukraine: Collective monograph. Poland: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2016. Vol. 3. P. 252–270
Корчевська Л. Стан, особливості та перспектвии туризму у воєнний та поствоєнний періоди. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект : матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, м. Чернівці, 5 травня 2022 р. Чернівці: Технодрук, 2022. С. 337–341.
Краснокутська Ю. В., Сегеда І. В., Безпалова А. С. Післявоєнне відновлення туристичної індустрії України в контексті сталого розвитку. Економіка та суспільство. Випуск 56. 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/376296099_PISLAVOENNE_VIDNOVLENNA_TURISTICNOI_INDUSTRII_UKRAINI_V_KONTEKSTI_STALOGO_ROZVITKU (дата звернення 18.11.2024)
Korsak R., Svitlynets O., Godya I. (2024) Pislyavoyenna stratehiya vidbudovy hotelʹnoho kompleksu Ukrayiny v umovakh yevrointehratsiyi [The post-war strategy of reconstruction of the hotel complex of Ukraine in the conditions of European integration]. Current issues of humanitarian sciences. Issue 72, Volume 2. 2024. pp. 45-52 (accessed November17, 2024)
Motsa A. A., Shevchuk S. M., Sereda N. M (2022) [Perspektyvy pislyavoyennoho vidnovlennya sfery turyzmu v Ukrayini] Prospects for the post-war recovery of tourism in Ukraine. Economy and society. Issue 41. 2022. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/1560/1501 (accessed November 16.2024)
Turzbir v Ukrayini za pershi chotyry misyatsi 2022 roku zris na 65% [The number of tourists in Ukraine increased by 65% in the first four months of 2022] URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/ turzbir-v-ukrayini-za-pershi-chotiri-misyaci-2022-roku-zris-na-65 (accessed November 18, 2024)
Korsak R., Kashka M. (2020) Problems of improving strategic activity of hotel and restaurant business enterprises in Ukraine [Problemy pokrashchennya stratehichnoyi diyalʹnosti pidpryyemstv hotelʹno-restorannoho biznesu v Ukrayini] Current issues of humanities: interuniversity collection of scientific works of young scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University. Drohobych: "Helvetika" Publishing House, 2020. Issue 28. Volume 2. C. 167–171.
Grynko T. V. (2016) Orhanizatsiyna kulʹtura ta imidzh yak chynnyk konkurentospromozhnosti turystychno-hotelʹnykh pidpryyemstv. [Organizational culture and image as a factor in the competitiveness of tourism and hotel enterprises] National Economic Reform: experience of Poland and prospects for Ukraine: Collective monograph. Poland: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2016. Vol. 3. P. 252–270/
Korchevska L. (2022) Stan, osoblyvosti ta perspektvyy turyzmu u voyennyy ta postvoyennyy periody [State, peculiarities and prospects of tourism in the war and post-war periods] Management of the development of the hospitality sector: regional aspect: materials of the International Scientific and Practical Online Conference, Chernivtsi, May 5, 2022. Chernivtsi: Tekhnodruk, 2022. P. 337–341.
Krasnokutska Yu. V., Szeged I. V., Bezpalova A. (2023) Pislyavoyenne vidnovlennya turystychnoyi industriyi Ukrayiny v konteksti staloho rozvytku [Post-war restoration of the tourist industry of Ukraine in the context of sustainable development] Economy and society. Issue 56. 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/376296099_PISLAVOENNE_VIDNOVLENNA_TURISTICNOI_INDUSTRII_UKRAINI_V_KONTEKSTI_STALOGO_ROZVITKU (accessed November 18.2024)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.