ПІДВИЩЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ У РАКУРСІ РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ
Анотація
У статті уточнено сутнісні характеристики соціальної відповідальності підприємств, що дозволило визначити критерії, індикатори та систему показників оцінки рівня соціальної відповідальності підприємств, проведено кампарентний аналіз практики вітчизняних підприємств щодо дотримання ними принципів та стратегій соціальної відповідальності у до воєнний період та під час війни. Виявлено існуючі проблеми щодо підвищення соціальної відповідальності в контексті розвитку інтелектуального капіталу та різноманітні чинники впливу на ці процеси, інтенсивність дії яких слід враховувати. Визначено ключові завдання та окреслено барʼєри щодо підвищення соціальної відповідальності підприємств. Наголошено, що підвищення соціальної відповідальності підприємств не лише відкриває нові можливості для розвитку інтелектуального капіталу, але й може стати важливим чинником для їхнього довгострокового успіху.
Посилання
Акімова І., Марцінків А., Осінкіна О. Соціальна відповідальність українського бізнесу: результати опитування. Київ : КІТ, 2010. 55 с.
Баюра Д. Корпоративна соціальна відповідальність у системі корпоративного управління. Україна: аспекти праці. 2009. № 1. С. 21–25.
Брич В.Я., Смачило І.І. Соціальна відповідальність вітчизняних підприємств. Технологічний аудит та резерви виробництва. 2014. № 5(2). С. 36–39.
Володимир О., Бажанова Н. Соціальні виклики та соціальна відповідальність бізнесу у воєнний час. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. Вип. 27, вип. 2. С. 45–62. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22vomucv.pdf
Гудзь О.Є., Петькун С.М. Зміна траєкторії соціальної відповідальності держави в реаліях цифрових трансформацій. Multidisciplinární mezinárodní vědecký magazín “Věda a perspektivy” je registrován v České republice. Státní registrační číslo u Ministerstva kultury ČR: E 24142. № 9(28) 2023. str. 424. С. 264‒276. DOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2023-9(28)-264-276
Гудзь О.Є., Петькун С.М. Соціальна відповідальність бізнесу в цифровій державі: нові ціннісні орієнтири в пост воєнних умовах. Наукові перспективи 2023. № 7 (37). С. 140–143.
Дєліні М., Аксентюк М. Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. Економіка та суспільство. 2024. № 66. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-65
Лазоренко Л.В. Корпоративна соціальна відповідальність як інноваційна стратегія бізнесу. Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. Сер.: Економіка і менеджмент. 2013. № 1. С. 89–96.
Миськів Г.В., Пасінович І.І. Сталий розвиток і соціальна відповідальність в умовах війни в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2023. Вип. 7, № 1. С. 21–36. DOI: http://doi.org/10.23939/semi2023.01.021
Серікова О.М. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни в Україні: національний і глобальний виміри. БізнесІнформ. 2022. № 6. С. 94–100.
Чала Ю.В. Соціальна відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки. Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України. 2014. Вип. 40. С. 275–285.
Червінська, Л., Червінська, Т., Каліна, І., Коваль, М., Шуляр, Н., & Чернишов, О. Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2023. № 6 (53), 405–416. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4187
Glasgow J. Corporate Social Responsibility in 2024. May 10, 2024. URL: https://philanthropia.io/blog/csr-explained.
Social responsibility of business in the conditions of war (2022). Factum Group Ukraine. URL: https://factumua.com/report.html
Akimova I., Martsinkiv A. & Osinkina O. (2010) Sotsialna vidpovidalnist ukrainskoho biznesu: rezultaty opytuvannia [Social responsibility of Ukrainian business: survey results]. Kyiv: KIT. 55 р. (in Ukrainian)
Baiura D. (2009) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist u systemi korporatyvnoho upravlinnia [Corporate social responsibility in the corporate governance system]. Ukraina: aspekty pratsi. No 1. Pp. 21–25. (in Ukrainian)
Brych V.Ya. & Smachylo I.I. (2014) Sotsialna vidpovidalnist vitchyznianykh pidpryiemstv [Social responsibility of domestic enterprises]. Tekhnolohichnyi audyt ta rezervy vyrobnytstva. No 5(2). Рр. 36–39. (in Ukrainian)
Volodymyr O. & Bazhanova N. (2022) Sotsialni vyklyky ta sotsialna vidpovidalnist biznesu u voiennyi chas [Social challenges and social responsibility of business in wartime]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava, Vyp. 27, No 2, Рр. 45–62. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22v (in Ukrainian)
Hudz O.Ye. & Petkun S.M. (2023) Zmina traiektorii sotsialnoi vidpovidalnosti derzhavy v realiiakh tsyfrovykh transformatsii [Changing the trajectory of the state's social responsibility in the realities of digital transformations]. Multidisciplinární mezinárodní vědecký magazín “Věda a perspektivy” je registrován v České republice. Státní registrační číslo u Ministerstva kultury ČR: E 24142. No 9(28). 424 р. Рр. 264‒276. URL: DOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2023-9(28)-264-276 (in Ukrainian)
Hudz O.Ie. & Petkun S.M. (2023) Sotsialna vidpovidalnist biznesu v tsyfrovii derzhavi: novi tsinnisni oriientyry v post voiennykh umovakh [Social responsibility of business in a digital state: new value orientations in post-war conditions]. Naukovi perspektyvy. No 7 (37). Рр. 140–143. (in Ukrainian)
Dielini M. & Aksentiuk M. (2024) Sotsialna vidpovidalnist biznesu v umovakh viiny. [Social responsibility of business in times of war]. Ekonomika ta suspilstvo. No 66. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-65 (in Ukrainian)
Lazorenko L.V. (2013) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak innovatsiina stratehiia biznesu [Corporate social responsibility as an innovative business strategy]. Visnyk Skhidnoievropeiskoho universytetu ekonomiky i menedzhmentu. Ser.: Ekonomika i menedzhment. No 1. Рр. 89–96. (in Ukrainian)
Mysʹkiv, H.V. & Pasinovych, I.I. (2023) Stalyy rozvytok i sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ v umovakh viyny v Ukrayini [Sustainable development and social responsibility in the conditions of war in Ukraine]. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika». Seriya «Problemy ekonomiky ta upravlinnya». Vyp. 7, No 1. Рp. 21–36. DOI: http://doi.org/10.23939/semi2023.01.021 (in Ukrainian)
Serikova, O.M. (2023) Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu v umovakh viyny v Ukrayini: natsionalʹnyy i hlobalʹnyy vymiry [Corporate social responsibility of business in the conditions of war in Ukraine: national and global dimensions]. BiznesInform. No 6. Рp. 94–100. (in Ukrainian)
Chala Yu.V. (2014) Sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstv yak osnova innovatsiinoho rozvytku suchasnoi ekonomiky [Corporate social responsibility as the basis for innovative development of the modern economy]. Problemy i perspektyvy rozvytku bankivskoi systemy Ukrainy. Vyp. 40. Рр. 275–285. (in Ukrainian)
Chervinska L., Chervinska T., Kalina I., Koval M., Shulyar N., & Chernyshov, O. (2023). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu v umovakh viyny [Social responsibility of business in times of war]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. No 6 (53), 405–416. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4187 (in Ukrainian)
Glasgow J. (2024) Corporate Social Responsibility in 2024. May 10, 2024. URL: https://philanthropia.io/blog/csr-explained.
Social responsibility of business in the conditions of war (2022). Factum Group Ukraine. URL: https://factumua.com/report.html
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.