МОРФОЛОГІЧНЕ АНАЛІЗУВАННЯ РОЗВИВАННЯ ДИСТРИБУЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ: ОСОБЛИВОСТІ ДЛЯ ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ ТОВАРІВ
Анотація
Стаття присвячена проблематиці морфологічного аналізування термінології у процесах розвивання дистрибуційної діяльності в Україні. Ключовий аспект полягає у особливостях дистрибуції технічно складних товарів. Досконале організування процесів маркетингової діяльності дистриб’юторів відомих світових торгівельних марок на вітчизняному ринку має особливу актуальність передусім для технічно складних товарів. В статті на основі проведеного аналізування наукових підходів за допомогою методу морфологічного аналізу виокремлено трактування дистрибуції із макро-, мікро-позицій, підприємницької, логістичної, маркетингової позицій, а також із позицій постачальника і безпосереднього дистриб’ютора. Запропоновано структуру формування системи дистрибуції технічно складних (комплексних) товарів.
Посилання
Гайванович Н.В. Система дистрибуції: сутність, структура та види формалізації відносин. Підприємництво і торгівля. 2017. № 21. С. 106–110.
Герасимяк Н.В. Холістичний маркетинг як нова парадигма розвитку маркетингу. Ефективна економіка. 2012. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1280
Даниленко І. Основні шляхи розвитку сучасної дистрибуції. logist.fm. 2021. URL: https://logist.fm/publications/osnovni-shlyahi-rozvitku-suchasnoyi-distribuciyi
Дибчук Л.В., Пчелянська Г.О. Маркетингового-логістична модель дистрибуції на продовольчому ринку. Проблеми економіки. 2019. № 3. C. 54–60.
Дибчук Л.В. Формування інтегрованої системи дистрибуції товарів і послуг. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. № 6 (1). С. 85–89.
Економічний енциклопедичний словник: у 2–х т. Т.1. Мочерний С.В., Ларіна Я.С., Устенко О.А., Юрій С.І. Львів: Світ, 2005. 616 с.
Жуков С.А. Дистрибуція та координація каналів розподілу з елементами маркетинг-міксу. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. 2019. № 2 (21). С. 48–56.
Завербний А.С., Залізна Л.В., Жук О.О. Інформаційне забезпечення системи управління експортно-імпортною діяльністю на засадах функціонального підходу. Економіка та суспільство. 2024. № 62. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4039
Завербний А.С. Збутова діяльність як складова частина комунікаційної політики промислового підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2018. № 4. С. 318–321.
Костишина А.І. Теоретичні основи сутності системи дистрибуції в сучасних умовах. Економiка i органiзацiя управлiння. 2016. № 3 (23). С. 399–403.
Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які варто знати кожному менеджеру, пер. з англ. Сіпігін О. Київ : Альпіна Паблішер, 2021. 251 с.
Котлер Ф., Келлер К.Л., Павленко А.Ф. Маркетинговий менеджмент: Підручник. Київ : Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с.
Крикавський Є.В., Косар Н.С., Чубала А.А. Маркетингова політика розподілу: навч. посібник. Львів : В-во Львівської політехніки, 2009. 232 с.
Лабурцева О.І., Яцишина Л.К. Маркетингові засади організації дистрибуції та сервісу. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6. T. 2. C. 73–79.
Ліпич Л., Хілуха О., Кушнір М., Волинець І. Логістика дистрибуції як інструмент підвищення ефективності підприємницької діяльності. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2023. Том 2. № 34. С. 113–123.
Лозинський В.Т., Міщук І.П. Формування сучасних систем дистрибуції товарів: проблеми теорії і практики. Логістика: зб. наук. пр. Львів : В-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка». 2010. № 690. С. 95–103.
Маркович В.В. Соціально-економічна ефективність транскордонного співробітництва України в умовах європейської інтеграції. дис… канд. екон. наук: 08.00.02. Львів, 2017. 211 с.
Пилипчук В.П., Данніков О.В. Управління продажем: навч. посібник. Київ : КНЕУ, 2011. 627 с.
Савич О.П. Удосконалення системи продажу автомобілів на глобальному ринку. Технологічний аудит и резерви виробництва. 2015. № 5/5(25). С. 36–40.
Сафоненко А. Сервісне обслуговування у системі формування лояльності споживача. Маркетинг в Україні. 2009. № 1. С. 15–18.
Чухрай Н.І., Гірна О.Б. Формування ланцюгів поставок: питання теорії і практики : монографія. Львів : Інтелект-Захід, 2007. 231 с.
Czubala A. Dystrybucja produktów. Wydanie II zmienione. Warszawa: Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, 2001. 248 s.
Beichert M., Bayerl A., Goldenberg J., Lanz A. Revenue Generation Through Influencer Marketing. Journal of Marketing. 2024. Vol. 88 (4), pp. 40–63. URL: https://journals.sagepub.com/home/JMX
Haivanovych, N.V. (2017). Systema dystrybutsii: sutnist, struktura ta vydy formalizatsii vidnosyn [Distribution system: essence, structure and types of formalization of relations]. Pidpryiemnytstvo i torhivlia, 21, рр. 106–110. (in Ukrainian)
Herasymiak, N.V. (2012). Kholistychnyi marketynh yak nova paradyhma rozvytku marketynhu [Holistic marketing as a new paradigm of marketing development]. Efektyvna ekonomika. 7. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1280
Danylenko, I. (2021). Osnovni shliakhy rozvytku suchasnoi dystrybutsii [The main ways of modern distribution development]. logist.fm. Available at: https://logist.fm/publications/osnovni-shlyahi-rozvitku-suchasnoyi-distribuciyi
Dybchuk, L.V., Pchelianska, H.O. (2019). Marketynhovoho-lohistychna model dystrybutsii na prodovolchomu rynku [Marketing and logistics model of distribution in the food market]. Problemy ekonomiky. 3. рр. 54–60. (in Ukrainian)
Dybchuk, L.V. (2017). Formuvannia intehrovanoi systemy dystrybutsii tovariv i posluh [Creating an integrated distribution system for goods and services]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 6 (1). рр. 85–89. (in Ukrainian)
Ekonomichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Economic encyclopedic dictionary]. T.1. Mochernyi, S.V., Larina, Ya.S., Ustenko, O.A., Yurii, S.I. (2005). Lviv: Svit. 616 с. (in Ukrainian)
Zhukov, S.A. (2019). Dystrybutsiia ta koordynatsiia kanaliv rozpodilu z elementamy marketynh-miksu [Distribution and coordination of distribution channels with elements of the marketing mix]. Naukovi pratsi DonNTU. Seriia: ekonomichna. 2 (21). рр. 48–56. (in Ukrainian)
Zaverbnyi, A.S., Zalizna, L.V., Zhuk, O.O. (2024). Informatsiine zabezpechennia systemy upravlinnia eksportno-importnoiu diialnistiu na zasadakh funktsionalnoho pidkhodu [Information support of the export-import activity management system based on the functional approach]. Ekonomika ta suspilstvo. 62. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4039
Zaverbnyi, A.S. (2018). Zbutova diialnist yak skladova chastyna komunikatsiinoi polityky promyslovoho pidpryiemstva [Sales activity as a component of the communication policy of an industrial enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 4. рр. 318–321. (in Ukrainian)
Kostyshyna, A.I. (2016). Teoretychni osnovy sutnosti systemy dystrybutsii v suchasnykh umovakh [Theoretical foundations of the essence of the distribution system in modern conditions]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia. 3 (23) рр. 399–403.
Kotler, F. (2021). Marketynh vid A do Ya. 80 kontseptsii, yaki varto znaty kozhnomu menedzheru [Marketing from A to Z. 80 concepts that every manager should know], per. z anhl. Sipihin O. Kyiv: Alpina Pablisher. 251 p. (in Ukrainian)
Kotler, F., Keller, K.L., Pavlenko, A.F. (2008). Marketynhovyi menedzhment: Pidruchnyk [Marketing management: Textbook]. Kyiv: Vydavnytstvo «Khimdzhest». 720 p. (in Ukrainian)
Krykavskyi, Ye.V., Kosar, N.S., Chubala, A.A. (2009). Marketynhova polityka rozpodilu: navch. posibnyk [Marketing policy of distribution: a textbook]. Lviv: V-vo Lvivskoi politekhniky. 232 p. (in Ukrainian)
Laburtseva, O.I., Yatsyshyna, L.K. (2011). Marketynhovi zasady orhanizatsii dystrybutsii ta servisu [Marketing principles of distribution and service organization]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 6. T. 2. pp. 73–79. (in Ukrainian)
Lipych, L., Khilukha, O., Kushnir, M., Volynets, I. (2023). Lohistyka dystrybutsii yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti pidpryiemnytskoi diialnosti. [Distribution logistics as a tool for improving the efficiency of entrepreneurial activity]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. 2. 34. pp. 113–123. (in Ukrainian)
Lozynskyi, V.T., Mishchuk, I.P. (2010). Formuvannia suchasnykh system dystrybutsii tovariv: problemy teorii i praktyky [Formation of modern systems of distribution of goods: problems of theory and practice]. Lohistyka. Lviv: V-vo Nats. un-tu Lvivska politekhnika. 690. рр. 95–103. (in Ukrainian)
Markovych, V.V. (2017). Sotsialno-ekonomichna efektyvnist transkordonnoho spivrobitnytstva Ukrainy v umovakh yevropeiskoi intehratsii [Socio-economic efficiency of cross-border cooperation of Ukraine in the conditions of European integration]. dys… kand. ekon. nauk: 08.00.02. Lviv. 211 р.
Pylypchuk, V.P., Dannikov, O.V. (2011). Upravlinnia prodazhem: navch. posibnyk [Sales management: a textbook]. Kyiv: KNEU. 627 р. (in Ukrainian)
Savych, O.P. (2015). Udoskonalennia systemy prodazhu avtomobiliv na hlobalnomu rynku [Improving the system of car sales on the global market]. Tekhnolohichnyi audyt y rezervy vyrobnytstva. 5/5. рр. 36–40. (in Ukrainian)
Safonenko, A. (2009). Servisne obsluhovuvannia u systemi formuvannia loialnosti spozhyvacha [Service in the system of formation of consumer loyalty]. Marketynh v Ukraini. 1. рр. 15–18. (in Ukrainian)
Chukhrai, N.I., Hirna, O.B. (2007). Formuvannia lantsiuhiv postavok: pytannia teorii i praktyky: monohrafiia [Formation of supply chains: issues of theory and practice: monograph]. Lviv: Intelekt-Zakhid. 231 р. (in Ukrainian)
Czubala A. (2001). Dystrybucja produktów. Wydanie II zmienione. Warszawa: Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, 248 s.
Beichert M., Bayerl A., Goldenberg J., Lanz A. (2024). Revenue Generation Through Influencer Marketing. Journal of Marketing. 88 (4). pp. 40–63. Available at: https://journals.sagepub.com/home/JMX
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.