ВПЛИВ ДИЗАЙНУ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ГОТЕЛЬНИХ ТА ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНИХ КОМПЛЕКСІВ У КОНТЕКСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ
Анотація
У статті досліджено роль дизайну закладів розміщення у підвищенні їх конкурентоспроможності, зокрема через вплив на маркетингові стратегії. У сучасних умовах дизайн в індустрії гостинності є потужним інструментом для залучення клієнтів і забезпечення їх лояльності. Дизайн не тільки формує перше враження відвідувачів, але суттєво впливає на задоволеність клієнтів від відпочинку. Унікальність, естетичність та продуманість інтер’єру дозволяють закладу виділитися серед конкурентів та задовольнити потреби сучасного споживача, для якого важливий не лише якісний сервіс, а й комфортна атмосфера. Завдяки продуманому дизайну готельні та туристично-рекреаційні комплекси здатні впливати на емоційний стан гостей і формувати позитивні асоціації, що сприяє повторним відвідуванням і рекомендаціям. У статті наголошується на важливості психологічного впливу дизайну на емоційний стан гостей. Дослідження показують, що дизайн може викликати різні емоції, такі як радість, спокій, енергія або навіть розслаблення, залежно від застосованих колірних рішень, текстур, матеріалів і освітлення. Готельний і туристично-рекреаційний бізнес може стратегічно використовувати ці знання для створення потрібної атмосфери, що позитивно впливає на рівень задоволеності клієнтів. Також зазначено, що інтер’єр може бути основою для рекламних кампаній, завдяки яким виділяються риси закладу, залучаються нові клієнти та утримуються постійні. Це дозволяє зміцнити емоційний зв'язок з брендом, що в довгостроковій перспективі позитивно позначається на репутації. У статті підкреслено важливість дизайну в контексті маркетингових стратегій готельних і туристично-рекреаційних комплексів. Естетично привабливий дизайн не тільки сприяє диференціації бренду, але й сприяє підвищенню конкурентоспроможності закладу, задовольняючи емоційні потреби клієнтів. Унікальні дизайнерські рішення, стильна атмосфера, адаптація до інноваційних та екологічних стандартів перетворюють дизайн на важливий маркетинговий інструмент, який забезпечує не лише позитивний досвід клієнтів, але й сприяє підвищенню економічних показників, довгостроковій прибутковості та стабільності бізнесу.
Посилання
Tretiak, Yu. V., Kuznetsova, I. O., & Syvodid, M. M. (2017). Osoblyvosti formuvannia interieriv apartamentiv hoteliv za dopomohoiu kolorystychnykh zasobiv [Features of interior design of hotel apartments using coloristic tools]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, (48), 457–464. (in Ukrainian)
Tymchuk, S., & Neshchadym, L. (2022). Analiz vplyvu dyzainu hotelnykh ta turystychno-rekreatsiinykh kompleksiv na ekonomichnu efektyvnist pidpryiemstv sfery obsluhovuvannia turystiv [Analysis of the impact of design on the economic efficiency of hotel and tourism-recreation complexes in the hospitality industry]. Upravlinnia rozvytkom sfery hostynnosti: rehionalnyi aspekt : materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi onlain-konferentsii, Chernivtsi, 95–99. Available at: https://lib.udau.edu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/7836fb2f-9403-4ce8-89fb-5dda619c4d54/content (in Ukrainian)
Dranytskyi, Yu. (2015). Dyzain interieriv suchasnykh hotelnykh kompleksiv Ukrainy: kontseptualni pidkhody do proektuvannia [Interior design of modern hotel complexes in Ukraine: Conceptual approaches to design]. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv, (26), 180–187. Available at: https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/26/21.pdf (in Ukrainian)
Wittmann-Wurzer, A. J., & Zech, N. (2019). What are the determinants of European hotel room design 2030? Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 11(2), 155–165. DOI: https://doi.org/10.1108/WHATT-11-2018-0076
Zubiaga, M., Sopelana, A., Gandini, A., Aliaga, H. M., & Kalvet, T. (2024). Sustainable cultural tourism: Proposal for a comparative indicator-based framework in European destinations. Sustainability, 16. DOI: https://doi.org/10.3390/su16052062
Tarasova, K., Kononenko, H., & Yantovska, O. (2022). Osoblyvosti zastosuvannia koloru ta svitla v arkhitekturi ta dyzaini, yikh vplyv na liudynu [Features of color and light application in architecture and design and their impact on humans]. International Science Journal of Engineering & Agriculture, 1(5), 23–30. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjea.20220105.04 (in Ukrainian)
Adamenko, S., Ralko, M., Bulatov, V., & Semenenko, A. (2020). Vplyv dyzainu ofisnoho interieru na psykholohichnyi stan pratsivnykiv [Impact of office interior design on employees psychological state]. Tekhnichna estetyka i dyzain, (17), 58–73. DOI: https://doi.org/10.32347/2221-9293.2020.17.58-73 (in Ukrainian)
Drukarnia. (n.d.). Psykholohiia v dyzaini [Psychology in design]. Available at: https://drukarnia.com.ua/articles/psikhologiya-v-dizaini-inzb3 (in Ukrainian)
Bazeliuk, N. L. (2019). Forma yak zasib stvorennia khudozhnoho obrazu v art-dyzaini [Form as a means of creating an artistic image in art design]. Art and Design, (3), 40–47. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.3.4 (in Ukrainian)
Pylypchuk, O. D., & Hora, A. S. (2023). Sposoby peredachi vplyvu artobiektiv na emotsii ta nastroi liudei v interieri [Methods of transmitting the impact of art objects on peoples emotions and moods in the interior]. Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii : materialy XV Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kyiv, 112–113. Available at: https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/Akademiia/Vydannia/konferentsii/Zbirka_tez_19_10_23.pdf#page=112 (in Ukrainian)
Третьяк Ю.В., Кузнецова І.О., Сиводід М.М. Особливості формування інтер’єрів апартаментів готелів за допомогою колористичних засобів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. 2017. Випуск 48. С. 457–464.
Тимчук С., Нещадим Л. Аналіз впливу дизайну готельних та туристичнорекреаційних комплексів на економічну ефективність підприємств сфери обслуговування туристів. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект : матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, м. Чернівці, 5 травня 2022 р. Чернівці : Технодрук, 2022. С. 95–99. URL: https://lib.udau.edu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/7836fb2f-9403-4ce8-89fb-5dda619c4d54/content
Драницький Ю. Дизайн інтер’єрів сучасних готельних комплексів України: концептуальні підходи до проектування. Вісник Львівської національної академії мистецтв. 2015. № 26. С. 180–187. URL: https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/26/21.pdf
Wittmann-Wurzer AJ, Zech N. What are the determinants of European hotel room design 2030?. Worldwide Hospitality and Tourism Themes. 2019. Vol. 11 № 2. P. 155–165. DOI: https://doi.org/10.1108/WHATT-11-2018-0076
Zubiaga M., Sopelana A., Gandini A., Aliaga H. M., Kalvet T., Sustainable cultural tourism: proposal for a comparative indicator-based framework in European destinations. Sustainability. 2024. № 16. DOI: https://doi.org/10.3390/su16052062
Тарасова К., Кононенко Г., Янтовська О. (2022). Особливості застосування кольору та світла в архітектурі та дизайні, їх вплив на людину. International Science Journal of Engineering & Agriculture. 2022. № 1(5). С. 23–30. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjea.20220105.04
Адаменко С., Ралко М., Булатов В., Семененко А. Вплив дизайну офісного інтер’єру на психологічний стан працівників. Технічна естетика і дизайн. 2020. № 17. С. 58–73. DOI: https://doi.org/10.32347/2221-9293.2020.17.58-73
Друкарня. Психологія в дизайні. URL: https://drukarnia.com.ua/articles/psikhologiya-v-dizaini-inzb3
Базелюк Н. Л. Форма як засіб створення художнього образу в арт-дизайні. Art and Design. 2019. Вип. № 3. С. 40–47. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.3.4
Пилипчук О. Д., Гора А. С. Способи передачі впливу артоб’єктів на емоції та настрій людей в інтер’єрі. Культурно-мистецьке середовище: творчість та технології : матеріали XV Всеукр. наук.-практ. конф. (Київ, 19 жовтня 2023 р.). Київ : НАКККіМ, 2023. С. 112–113. URL: https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/Akademiia/Vydannia/konferentsii/Zbirka_tez_19_10_23.pdf#page=112
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.