СУЧАСНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ЛОГІСТИЧНИХ КОМПАНІЙ

Ключові слова: креативна економіка, маркетинг, маркетинг персоналу, маркетингова політика, управління персоналом, логістичні компанії, кадрові технології, HRM модель, рекрутинг, корпоративна культура, індивідуалізація мотивації, цифровізація, стратегія успіху

Анотація

В статті розглянуто сучасні підходи формування маркетингової політики управління персоналом в логістичних компаніях, Логістичні компанії відіграють вирішальну роль у глобальних ланцюгах постачання, що вимагає адаптації до нових викликів ринку. В умовах зростаючого попиту на швидкість і ефективність обслуговування клієнтів традиційні підходи до управління персоналом втрачають актуальність. Більш докладно досліджено інноваційні підходи, зокрема маркетингова політика в управлінні персоналом, яка наразі стає ключовим ядром залучення та утримання кваліфікованих фахівців. Розглянуто як розвиток позитивного корпоративного бренду та використання цифрових рішень, які сприяють автоматизації процесів, інгібують підвищення конкурентоспроможності та утримання лідерських позицій на ринку. Дослідженя проводилися на прикладі українських компаній, таких як «Нова Пошта» та «Meest». Адаптація до змінних умов ринку, може відбуватися через інноваційні технології, що дозволяє компаніям залишатися гнучкими та ефективними.

Посилання

Артеменко М.Г. Корпоративна культура: мотиви управлінської діяльності. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2020. № 917. С. 94.

Варіс І.О., Кравчук О.І., Паращук Є.Ю. Цифровізація бізнес-процесів менеджменту персоналу: Можливості HRM-систем. Галицький економічний вісник. 2022. № 74.1. С. 90–102.

Данилевич Н.М., Чемерис М.Б. Інновації в розвитку кадрових ресурсів. The 7 th International scientific and practical conference “Science and technology: problems, prospects and innovations”(April 13-15, 2023) CPN Publishing Group, Osaka, Japan. 2023. 498 p.

Мартиненко В.І., Токар В.В. Інтеграція засобів штучного інтелекту в систему управління персоналом за для підвищення ефективності ведення бізнесу. Науковий погляд: економіка та управління. 2024. № 3(87). С. 85–90.

Стратегія утримання персоналу Нової пошти скоротила плинність кадрів на 35% за чотири роки, – директорка з персоналу Ольга Лук’яненко. URL: https://delo.ua/business/strategiya-utrimannya-personalu-novoyi-posti-skorotila-plinnist-kadriv-na-35-za-cotiri-roki-direktorka-z-personalu-olga-lukyanenko-434582/

Тарасова О.В., Марінова С.С. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства. Економіка харчової промисловості. 2013. № 3. С. 28–32.

Сохецька А.В. Логістичний менеджмент як інструмент забезпечення ефективної діяльності підприємства. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Т. 31(70). № 2. С. 8–12.

Apostolyuk Oksana. 2016. Corporate Culture as a Tool for Effective Management of the Enterprise to Improve its Competitiveness. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, 2, 6 (Jul. 2016), 68–73. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-68-73.

Borshch V., Rudinska O., Rogachevskyi O., Martyniuk O., Kusyk N., & Huz D. (2022). Strategic Health Care Management: Challenges and Realities of Emergencies. Economic Affairs (New Delhi), 67(4), 851–857. DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.4s.2022.18

Cantarelli C. C., Flybjerg B., Molin E. J. E., Wee, B. van. (2018). Cost Overruns in Large-Scale Transport Infrastructure Projects. Automation in Construction, 2(1), 19.

Chenhall R. H. (2005). Integrative strategic performance measurement systems, strategic alignment of manufacturing, learning and strategic outcomes: An exploratory study. Accounting, Organizations and Society, 30(5), 395–422. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aos.2004.08.001

Diallo, M. F., & Kaswengi, J. (2018). In times of crisis: Perspectives and challenges of the 21st century. In Times of Crisis: Perspectives and Challenges of the 21st Century (pp. 1–170). Nova Science Publishers, Inc.

Gunasekaran, A., & Kobu, B. (2007). Performance measures and metrics in logistics and supply chain management: A review of recent literature (1995-2004) for research and applications. International Journal of Production Research, 45(12), 2819–2840. DOI: https://doi.org/10.1080/00207540600806513

Hax A. C., Majluf N. S. (1996). The strategy concept and process, Prentice Hall. Upper Saddle River, 118–127.

Kolzow, D. R., Smith, C. C. C., Serrat, O., Dilie, H. M., Zeeshan, S., Ng, S. I., … Ingram, O. C. Jr. (2021). Unit 5 Theories of Leadership. International Journal of Organizational Leadership, 1(1), 1–7. Available at: http://www.ibii-us.org/Journals/JMSBI/%0Ahttps://egyankosh.ac.in/bitstream/123456789/8007/1/Unit-5.pdf%0A

Kosar, N., Kuzo, N., & Kosar, O. (2023). Marketing activities of enterprises in the express delivery market of Ukraine. Management and Entrepreneurship in Ukraine: The Stages of Formation and Problems of Development, 2023(2), 180–187. DOI: https://doi.org/10.23939/smeu2023.02.180

Machová, R., Ambrus, R., Zsigmond, T., & Bakó, F. (2022). The Impact of Green Marketing on Consumer Behavior in the Market of Palm Oil Products. Sustainability (Switzerland), 14(3). DOI: https://doi.org/10.3390/su14031364

Molina-Azorin, J. F., López-Gamero, M. D., Tarí, J. J., Pereira-Moliner, J., & Pertusa-Ortega, E. M. (2021, June 1). Environmental management, human resource management and green human resource management: A literature review. Administrative Sciences. MDPI AG. DOI: https://doi.org/10.3390/ADMSCI11020048

Olson, E. M., Slater, S. F., Hult, G. T. M., & Olson, K. M. (2018). The application of human resource management policies within the marketing organization: The impact on business and marketing strategy implementation. Industrial Marketing Management, 69, 62–73. DOI https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2018.01.029

Strohmeier, S. (2020). Digital human resource management: A conceptual clarification. German Journal of Human Resource Management, 34(3), 345–365. DOI: https://doi.org/10.1177/2397002220921131

Straková, J., Korauš, A., Váchal, J., Pollák, F., Černák, F., Talíř, M., & Kollmann, J. (2021). Sustainable development economics of enterprises in the services sector based on effective management of value streams. Sustainability (Switzerland), 13(16). DOI: https://doi.org/10.3390/su13168978

Erik van Vulpen (2024). How to develop an effective HR strategy. AIHR. Available at: https://www.aihr.com/blog/human-resource-strategy/

Artemenko M.G. (2010). Korporatyvna kultura: motyvy upravlins'koyi diyal'nosti. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Imeni V.N. Karazina. № 917.

Varis I.O., Kravchuk O.I., Parashchuk Ye.Yu. (2022). Tsyfrovyzatsiya biznes-protsesiv menedzhmentu personalu: Mozhlyvosti HRM-system. Halyts'kyi ekonomichnyi visnyk. №74.1. S. 90–102.

Danylevych, N.M., Chemeris M.B. (2023). Innovatsiyi v rozvytku kadrovykh resursiv. The 7th International scientific and practical conference “Science and technology: problems, prospects and innovations” (April 13-15, 2023) CPN Publishing Group, Osaka, Japan. 498 p.

Martynenko V.I., Tokar V.V. (2024). Intehratsiya zasobiv shtuchnoho intelektu v systemu upravlinnya personalom za dlya pidvyshchennya efektyvnosti vedennya biznesu. Naukovyi pohlyad: ekonomika ta upravlinnya. № 3(87). S. 85–90.

Luk'yanenko O. Stratehiya utrymannya personalu Novoyi poshty. Available at: https://delo.ua/business/strategiya-utrimannya-personalu-novoyi-posti-skorotila-plinnist-kadriv-na-35-za-cotiri-roki-direktorka-z-personalu-olga-lukyanenko-434582/

Tarasova O.V., Marinova S.S. (2013). Korporatyvna kultura yak instrument efektyvnoho menedzhmentu pidpryyemstva. Ekonomika kharchovoyi promyslovosti. № 3. S. 28–32.

Sokhets'ka A.V. (2020). Lohistychnyi menedzhment yak instrument zabezpechennya efektyvnoyi diyal'nosti pidpryyemstva. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernads'koho. Seriya: Ekonomika i upravlinnya. T. 31(70). № 2. S. 8–12.

Apostolyuk O. (2016). Corporate Culture as a Tool for Effective Management of the Enterprise to Improve its Competitiveness. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 2, 6 (Julе), 68–73. DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-68-73

Borshch V., Rudinska O., Rogachevskyi O., Martyniuk O., Kusyk N., & Huz D. (2022). Strategic Health Care Management: Challenges and Realities of Emergencies. Economic Affairs (New Delhi), 67(4), 851–857. DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.4s.2022.18

Cantarelli C. C., Flybjerg B., Molin E. J. E., Wee, B. van. (2018). Cost Overruns in Large-Scale Transport Infrastructure Projects. Automation in Construction, 2(1), 19.

Chenhall R. H. (2005). Integrative strategic performance measurement systems, strategic alignment of manufacturing, learning and strategic outcomes: An exploratory study. Accounting, Organizations and Society, 30(5), 395–422. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aos.2004.08.001

Diallo, M. F., & Kaswengi, J. (2018). In times of crisis: Perspectives and challenges of the 21st century. In Times of Crisis: Perspectives and Challenges of the 21st Century (pp. 1–170). Nova Science Publishers, Inc.

Gunasekaran, A., & Kobu, B. (2007). Performance measures and metrics in logistics and supply chain management: A review of recent literature (1995-2004) for research and applications. International Journal of Production Research, 45(12), 2819–2840. DOI: https://doi.org/10.1080/00207540600806513

Hax A. C., Majluf N. S. (1996). The strategy concept and process, Prentice Hall. Upper Saddle River, 118–127.

Kolzow, D. R., Smith, C. C. C., Serrat, O., Dilie, H. M., Zeeshan, S., Ng, S. I., Ingram, O. C. Jr. (2021). Unit 5 Theories of Leadership. International Journal of Organizational Leadership, 1(1), 1–7. Available at: http://www.ibii-us.org/Journals/JMSBI/%0Ahttps://egyankosh.ac.in/bitstream/123456789/8007/1/Unit-5.pdf%0A

Kosar, N., Kuzo, N., & Kosar, O. (2023). Marketing activities of enterprises in the express delivery market of Ukraine. Management and Entrepreneurship in Ukraine: The Stages of Formation and Problems of Development, 2023(2), 180–187. DOI: https://doi.org/10.23939/smeu2023.02.180

Machová, R., Ambrus, R., Zsigmond, T., & Bakó, F. (2022). The Impact of Green Marketing on Consumer Behavior in the Market of Palm Oil Products. Sustainability (Switzerland), 14(3). DOI: https://doi.org/10.3390/su14031364

Molina-Azorin, J. F., López-Gamero, M. D., Tarí, J. J., Pereira-Moliner, J., & Pertusa-Ortega, E. M. (2021, June 1). Environmental management, human resource management and green human resource management: A literature review. Administrative Sciences. MDPI AG. DOI: https://doi.org/10.3390/ADMSCI11020048

Olson, E. M., Slater, S. F., Hult, G. T. M., & Olson, K. M. (2018). The application of human resource management policies within the marketing organization: The impact on business and marketing strategy implementation. Industrial Marketing Management, 69, 62–73. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2018.01.029

Strohmeier, S. (2020). Digital human resource management: A conceptual clarification. German Journal of Human Resource Management, 34(3), 345–365. DOI: https://doi.org/10.1177/2397002220921131

Straková, J., Korauš, A., Váchal, J., Pollák, F., Černák, F., Talíř, M., & Kollmann, J. (2021). Sustainable development economics of enterprises in the services sector based on effective management of value streams. Sustainability (Switzerland), 13(16). DOI: https://doi.org/10.3390/su13168978

Erik van Vulpen (2024). How to develop an effective HR strategy. AIHR. Available at: https://www.aihr.com/blog/human-resource-strategy/

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Ковбас, Г. (2024). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ЛОГІСТИЧНИХ КОМПАНІЙ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-67
Розділ
МАРКЕТИНГ