АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЙ У ПОПИТІ СПОЖИВАЧІВ НА ПРОДУКТИ ТА ПОСЛУГИ, СПРЯМОВАНІ НА ПІДТРИМКУ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В УМОВАХ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: маркетинг, товар, послуга, товарна маркетингова політика, креативна економіка, маркетинг в галузях і сферах діяльності, креативні індустрії, маркетинг персоналу

Анотація

Стаття розглядає взаємозв'язок між маркетинговою товарною політикою і наростальним споживчим попитом на продукти та послуги, що сприяють здоровому способу життя в межах креативної економіки. Стаття досліджує, як креативна економіка, що об'єднує економічні процеси де ключову роль відіграють творчість, інновації та інтелектуальний капітал, впливає на формування та розвиток ринку здорового способу життя. Автори аналізують, як інноваційні підходи в розробці продуктів харчування, включаючи суперфуди, органічні продукти та альтернативи м'ясу на рослинній основі, впливають на споживчі вподобання. В контексті здорового способу життя, це означає врахування зростаючого попиту на здорове харчування, фізичну активність, душевну рівновагу та екологічно чисте оточення. Особливу увагу приділено ролі технологічного розвитку, зокрема мобільних додатків для моніторингу здоров'я, фітнес-браслетів та онлайн-платформ для йоги та медитації, у зробленні здорового способу життя більш доступним і привабливим для широкого кола людей. Стаття аргументує, що креативна економіка сприяє не лише інноваціям у продуктах і послугах, але й формуванню нових культурних і соціальних стандартів споживання, що базуються на здоров'ї, балансі, гармонії та екологічній відповідальності. Наголошується на потребі навчання та залучення майбутніх споживачів до культури здорового способу життя через особисте консультування та мережевий маркетинг. Автори роблять висновок, що успішна маркетингова товарна політика у сфері здорового способу життя вимагає глибокого розуміння потреб споживачів, інноваційного підходу, залучення до екологічних цінностей та активного використання сучасних технологій для персоналізації пропозицій, що разом сприятиме створенню здоровішого та сталого майбутнього. Дослідження має на меті виявити ключові фактори, які впливають на зміну споживчих уподобань та поведінки, а також оцінити майбутні тренди та перспективи розвитку ринку здорового способу життя. Зокрема, воно прагне зрозуміти, як інновації та креативні підходи в економіці сприяють зростанню інтересу до здорового способу життя серед населення.

Посилання

Василенко І. А., Чупринов Є. В., Іванченко А. В., Скиба М. І., Воробйова В. І., Галиш В. В. Зелені технології у промисловості: Монографія. Дніпро: Акцент ПП, 2019. 366 с.

Івашура А. А. Сучасні тенденції розвитку зеленої економіки в умовах глобалізації та мінімалістичного руху [Електронний ресурс]: монографія. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2022.113 с.

Креативна економіка: нова економічна епоха XXI ст. 2021. 68 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1X M6XO2zZMbiPhdUCuCUcOpUg13jEVbYh/view (дата звернення 05.03.2024).

Кукса І. М., Пєтухова Т. О. Креативна економіка як елемент інноваційної та стійкої стратегії розвитку України. Ефективна економіка. 2018. № 2. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6554 (дата звернення: 05.03.2024).

Македон В. В., Ільченко Н. О. Кон’юнктура світового ринку ІТ-послуг в умовах економіки 4.0. Ефективна економіка. 2021. № 1. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8525 (дата звернення: 05.03.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.1.8

Македон В. В., Холод О. Г., Ярмоленко Л. І. Модель оцінки конкурентоспроможності високотехнологічних підприємств на засадах формування ключових компетенцій. Академічний огляд. 2023. № 2 (59). C. 75-89. DOI: 10.32342/2074-5354-2023-2-59-5

Мартинович М., Плуталов C. Сучасні тренди розвитку креативних індустрій та їх вплив на національну економіку. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2022. №3. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-3-03-08

Мельниченко О. О. Роль маркетингових інновацій у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Modern Economics. 2023. № 41. С. 79-85. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12.

Паймаш Г.В. Результати маркетингового дослідження соціальних аспектів ринку праці людей з особливими потребами. Економічний простір. 2024. №(189). C. 109-113. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-20.

Пашкуда Т. В., Афенді А. І. Напрями розвитку торгівлі в Україні в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-73.

Фісун Ю. В., Борисенко О. С., Ярмолюк О. Я. Інноваційні підходи проведення маркетингових досліджень сучасних підприємств. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2022. № 2(125). С. 100–103. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-2-16.

Diyanova S. N., Guba E. N., Guseva M. V., Popova T. S. Strategies and Innovations in Modern Trade Marketing. URL: https://www.um.edu.mt/library/oar/bitstream/123456789/46159/1/Strategies_and _innovations_in_modern_trade_marketing.pdf (дата звернення: 06.03.2024).

Hablovskyi B., Hablovska N., Shtohryn L., Kasiyanchuk D., Kononenko M. The Long-Term Prediction of Landslide Processes within the Precarpathian Depression of the Cernivtsi Region of Ukraine. Journal of Ecological Engineering. 2023. №24(7). pp. 254–262. https://doi.org/10.12911/22998993/164753

Makedon V., Zaikina H., Slusareva L., Shumkov, O., Zhmaylova O. Use of rebranding in marketing sphere of international entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurship. 2020. Volume 24. Issue 1S. URL: https://www.abacademies.org/articles/use-of-rebranding-in-marketing-sphere-of-international-entrepreneurship-9325.html (дата звернення: 06.03.2024).

Terentieva N., Kulinich T. The using of modern marketing tools in the context of social responsibility of business. Three Seas Economic Journal. 2021. Т. current Issue Vol. 2. № 3. C. 45–53. URL: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/threeseas/article/view/1243 (дата звернення: 06.03.2024).

Vasylenko, I. A., Chuprynov, YE. V., Ivanchenko, A. V., Skyba, M. I., Vorobyova, V. I., Halysh, V. V. (2019). Zeleni tekhnolohiyi u promyslovosti: Monohrafiya [Green technologies in industry: Monograph.]. Dnipro: Aktsent PP. (in Ukrainian).

Ivashura, A. A. (2022). Suchasni tendentsiyi rozvytku zelenoyi ekonomiky v umovakh hlobalizatsiyi ta minimalistychnoho rukhu [Elektronnyy resurs]: monohrafiya. [Modern trends in the development of the green economy in the conditions of globalization and the minimalist movement [Electronic resource]: monograph.]. Kharkiv : KHNEU im. S. Kuznetsya. (in Ukrainian).

Kreatyvna ekonomika: nova ekonomichna epokha XXI st. [Creative economy: the new economic era of the XXI century] (2022). Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1XM6XO2zZMbiPhdUCuCUcOpUg13jEVb Yh/view (Accessed 05 March 2024). (in Ukrainian).

Kuksa, I. and Pyetukhova, T. (2018). Kreatyvna ekonomika yak element innovatsiynoyi ta stiykoyi stratehiyi rozvytku Ukrayiny [The creative economy as an element of innovative and sustainable development strategy of Ukraine]. Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 2, Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6554 (Accessed 05 March 2024). (in Ukrainian).

Makedon, V. and Ilchenko, N. (2021). Konʺyunktura svitovoho rynku IT-posluh v umovakh ekonomiky 4.0. [World market of it services in the languages of economy 4.0]. Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8525 (Accessed 05 March 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.1.8. (in Ukrainian).

Makedon, V. V., Kholod, O. H., Yarmolenko, L. I. (2023). Modelʹ otsinky konkurentospromozhnosti vysokotekhnolohichnykh pidpryyemstv na zasadakh formuvannya klyuchovykh kompetentsiy [The model of assessing the competitiveness of high-tech enterprises based on the formation of key competencies]. Akademichnyy ohlyad, 2(59), 75–89. DOI: 10.32342/2074-5354-2023-2-59-5 (in Ukrainian).

Martynovych, N., & Plutalov, S. (2022). Suchasni trendy rozvytku kreatyvnykh industriy ta yikh vplyv na natsionalʹnu ekonomiku [Current Trends of the Development of Creative Industries and Their Impact on the National Economy]. Problems of Modern Transformations. Series: Economics and Management, (3). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-3-03-08 (in Ukrainian).

Melnychenko, O. (2023). Rolʹ marketynhovykh innovatsiy u pidvyshchenni konkurentospromozhnosti pidpryyemstva [The Role of Marketing Innovations in Increasing the Competitiveness of the Enterprise]. Modern Economics, 41, 79–85. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12. (in Ukrainian).

Paimash, G.V. (2024). Rezulʹtaty marketynhovoho doslidzhennya sotsialʹnykh aspektiv rynku pratsi lyudey z osoblyvymy potrebamy [Results of marketing research on social aspects of the labor market of people with special needs]. Economic space. 2024. No. (189). C. 109–113. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-20. (in Ukrainian).

Pashkuda, T. V., Afendi, A. I. (2022). Napriamy rozvytku torhivli v ukraini v umovakh voiennoho stanu [Directions of trade development in Ukraine under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo, No. 43. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-73 (in Ukrainian).

Fisun, Yu. V., Borysenko, O. S. Yarmolyuk, O. Ya. (2022). Innovatsiyni pidkhody provedennya marketynhovykh doslidzhenʹ suchasnykh pidpryyemstv. [Innovative approaches to marketing research of modern enterprises. State and regions.]. Derzhava ta rehiony. Seriya: Ekonomika ta pidpryyemnytstvo, 2(125), 100–103. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-2-16. (in Ukrainian).

Diyanova, S. N., Guba, E. N., Guseva, M. V., Popova, T. S. (2022). Strategies and Innovations in Modern Trade Marketing. Retrieved from: https://www.um.edu.mt/library/oar/bitstream/123456789/46159/1/Strategies_and _innovations_in_modern_trade_marketing.pdf (Accessed 06 March 2024) (in English).

Hablovskyi, B., Hablovska, N., Shtohryn, L., Kasiyanchuk, D., Kononenko, M. (2023). The Long-Term Prediction of Landslide Processes within the Precarpathian Depression of the Cernivtsi Region of Ukraine. Journal of Ecological Engineering, №24(7), 254–262. https://doi.org/10.12911/22998993/164753. (in English).

Terentieva, N., Kulinich, T. (2021). The using of modern marketing tools in the context of social responsibility of business. Three Seas Economic Journal, current Issue Vol. 2(3). 45–53. Retrieved from: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/threeseas/article/view/1243. (Accessed 06 March 2024) (in English).

Переглядів статті: 35
Завантажень PDF: 57
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Зав’ялова, М., Романюк , Н., & Ковбас, Г. (2024). АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЙ У ПОПИТІ СПОЖИВАЧІВ НА ПРОДУКТИ ТА ПОСЛУГИ, СПРЯМОВАНІ НА ПІДТРИМКУ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В УМОВАХ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-105
Розділ
МАРКЕТИНГ