ІННОВАЦІЙНІ ФАКТОРИ РОСТУ ТА ЗАНЕПАДУ БРЕНД-МАРКЕТИНГУ: АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД
Анотація
У статті проведено всебічний аналіз основних чинників, що визначають успішний розвиток або занепад брендів у мінливих умовах ринку. Робота ґрунтується на дослідженні зовнішніх факторів, таких як глобалізація, економічні коливання, інноваційні технології та їх вплив на конкурентоспроможність брендів. Серед внутрішніх факторів розглядаються ефективність управлінських стратегій, якість продукції або послуг, маркетингове позиціонування та інвестиції у бренд-капітал. У статті наведено приклади брендів, що успішно адаптувалися до ринкових змін і показали значний ріст завдяки ефективним стратегіям масштабування, а також проаналізовано випадки занепаду брендів через неправильне управління або недостатню адаптацію до нових викликів. Результати дослідження дозволяють зробити висновок, що для успішного зростання бренду необхідно постійно адаптуватися до ринкових тенденцій, інвестувати в інновації та ефективно управляти брендовим капіталом. Водночас недооцінка цих аспектів може призвести до швидкої втрати позицій на ринку та навіть до повного зникнення бренду.
Посилання
Салюк А. П., Холодний Г. О. Формування бренда підприємства: фактори впливу та особливості. Бізнесінформ. 2018. № 9. С. 265–271.
Богоявленський О. В., Гриб С. В., Шеховцов С. С. Формування бренду промислового підприємства, орієнтованого на зовнішньоекономічну діяльність. Інфраструктура ринку. 2019. № 32. С. 75–81.
Заінчковська М. М., Корогодова О. О. Вплив транснаціональних компаній на розвиток емерджентних економік (на прикладі Республіки Корея). Підприємництво та інновації. 2019. № 8. С. 34–39.
Formisano M., Pauwels K., Zarantonello L. A broader view on brands’ growth and decline. International Journal of Market Research. 2019. № 62 (2).
Trinh G. T., Anesbury Z. W. An Investigation of Variation in Brand Growth and Decline across Categories. International Journal of Market Research. 2015. № 57(3). Pp. 347–356.
Chernatony L., Malcolm McDonald M., Wallace E. Creating Powerful Brands, Fourth edition. Oxford, UK: Butterworth-Heinemann, 2011. 483 p.
Chukurna O.P. Brand positioning strategy on the basis of quality perception: different markets B2B and B2C. Економіка: реалії часу. 2017. № 1 (29). С. 135–142.
Микитюк П. П. Інноваційний менеджмент: підруч. Тернопіль : Екон. думка ТНЕУ, 2019. 518 с.
Муллер М. В., Муллер М. О. Брендинг як інструмент стратегічного маркетингового управління: теорія та практика. URL: https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/2863/1/Стаття%20брендинг%20Муллер.pdf
Лопушинська О. В. Сутність і напрями розвитку підприємства: теоретичний аспект. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2017. № 5 (84). С. 87–92.
Ястремська О. М., Тімонін К. О. Бренд підприємства як важливий економічний ресурс: процес формування. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. 2012. № 5. С. 195–202.
Брадулов П. О. Засоби маркетингових комунікацій на основі інтернет-маркетингу. URL: https://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/49-dev-yatnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/439-zasobi-marketingovikh-komunikatsij-na-osnovi-internet-marketingu
Кудренко Н. В., Редзюк Т. Ю., Муравська Т. М. Обґрунтування цінової політики підприємства. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 210–214.
Звіт незалежного аудитора учасникам ТОВ «Нова Пошта». 2023. URL: https://static.novaposhta.ua/sitecard/misc/doc/Фінансова%20звітність%202023.pdf
Звіт незалежного аудитора учасникам ТОВ «Нова Пошта». 2021. URL: https://static.novaposhta.ua/sitecard/misc/doc/Фінансова%20звітність%202021.pdf
Історія популярності та занепаду компанії Nokia. URL: https://itech.co.ua/novyny/istoriia-populiarnosti-ta-zanepadu-kompanii-nokia/
Saliuk A. P. & Kholodnyi H. O. (2018). Formuvannia brenda pidpryiemstva: faktory vplyvu ta osoblyvosti [Formation of an enterprise brand: factors of influence and features]. Biznesinform – Businessinform, vol. 9, pp. 265–271.
Bohoiavlenskyi O. V., Hryb S. V. & Shekhovtsov S. S. (2019). Formuvannia brendu promyslovoho pidpryiemstva, oriientovanoho na zovnishnoekonomichnu diialnist [Building the brand of an industrial enterprise focused on foreign economic activity]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, vol. 32, pp. 75–81.
Zainchkovska M. M. & Korohodova O. O. (2019). Vplyv transnatsionalnykh kompanii na rozvytok emerdzhentnykh ekonomik (na prykladi Respubliky Koreia) [The Impact of Transnational Companies on the Development of Emerging Economies (on the Example of the Republic of Korea)]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and innovation, vol. 8, pp. 34–39.
Formisano M., Pauwels K. & Zarantonello L. (2019). A broader view on brands growth and decline. International Journal of Market Research, vol. 62 (2).
Trinh G. T. & Anesbury Z. W. (2015). An Investigation of Variation in Brand Growth and Decline across Categories. International Journal of Market Research, vol. 57(3), pp. 347–356.
Chernatony L., Malcolm McDonald M. & Wallace E. (2011). Creating Powerful Brands, Fourth edition. Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.
Chukurna O.P. (2017). Brand positioning strategy on the basis of quality perception: different markets B2B and B2C. Ekonomika: realii chasu – Economy: the realities of the times, vol. 1 (29), pp. 135–142.
Mykytiuk P. P. (2019). Innovatsiinyi menedzhment: pidruch. [Innovative management: a textbook]. Ternopil: Ekon. dumka TNEU.
Muller M. V. & Muller M. O. (2017). Brendynh yak instrument statehichnoho marketynhovoho upravlinnia: teoriia ta praktyka [Branding as a tool for strategic marketing management: theory and practice]. Available at: https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/2863/1/Stattia%20brendynh%20Muller.pdf
Lopushynska O. V. (2017). Sutnist i napriamy rozvytku pidpryiemstva: teoretychnyi aspekt [Essence and directions of enterprise development: theoretical aspect]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli – Scientific Bulletin of Poltava University of Economics and Trade, vol. 5 (84), pp. 87–92.
Iastremska O. M. & Timonin K. O. (2012). Brend pidpryiemstva yak vazhlyvyi ekonomichnyi resurs: protses formuvannia [Enterprise brand as an important economic resource: the process of formation]. Visnyk Natsionalnoho universytetu vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia – Bulletin of the National University of Water and Environmental Engineering, vol. 5, pp. 195–202.
Bradulov P. O. (2019). Zasoby marketynhovykh komunikatsii na osnovi internet-marketynhu [Marketing communications tools based on Internet marketing]. Available at: https://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/49-dev-yatnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/439-zasobi-marketingovikh-komunikatsij-na-osnovi-internet-marketingu
Kudrenko N. V., Redziuk T. Yu. & Muravska T. M. (2017). Obgruntuvannia tsinovoi polityky pidpryiemstva [Justification of the companys pricing policy]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, vol. 13, pp. 210–214.
Zvit nezalezhnoho audytora. (2023). Zvit nezalezhnoho audytora uchasnykam TOV «Nova Poshta». 2023 [Report of the independent auditor to the shareholders of Nova Poshta LLC. 2023]. Available at: https://static.novaposhta.ua/sitecard/misc/doc/Finansova%20zvitnist%202023.pdf
Zvit nezalezhnoho audytora. (2021). Zvit nezalezhnoho audytora uchasnykam TOV «Nova Poshta» [Report of the independent auditor to the shareholders of Nova Poshta LLC]. 2021. Available at: https://static.novaposhta.ua/sitecard/misc/doc/Finansova%20zvitnist%202021.pdf
ITech. (2023). Istoriia populiarnosti ta zanepadu kompanii Nokia [The story of Nokias rise and fall]. Available at: https://itech.co.ua/novyny/istoriia-populiarnosti-ta-zanepadu-kompanii-nokia/
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.