КРИТЕРІЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЗРОСТАННЯ БІЗНЕСУ

  • Володимир Кузьомко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана http://orcid.org/0000-0001-7150-3439
  • Олена Розовик Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана http://orcid.org/0009-0000-5532-9696
Ключові слова: зростання, розвиток, зміни, бізнес, економічна цінність

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням визначення сутності та критеріїв ідентифікації зростання бізнесу. В ході дослідження з’ясовано, що зростання бізнесу варто розглядати як позитивну динаміку результатів діяльності компанії. Встановлено, що в економічній літературі зростання компанії переважно розглядається як кількісна форма прояву розвитку, а найбільш поширеними її критеріями є обсяги продажу, прибутки та активи. Також серед науковців останнім часом набуває актуальності термінологія якості зростання бізнесу. На підставі проведеного аналізу зроблено висновки, що введення якісної складової в контекст дослідження зумовлює розширення критеріїв ідентифікації зростання бізнесу, не обмежуючись лише економічним аспектом. У такій змістовій постановці перспективним напрямком визначення та ідентифікації зростання бізнесу є ціннісно-орієнтований підхід.

Посилання

Delmar F. Measuring Growth: Methodological Considerations and Empirical Results. Entrepreneurship and SME Research: On Its Way to the Next Millennium / Eds. R. Donckels, A. Miettinen. Aldershot, UK; Brookfield, VA: Ashgate, 1997. P. 190–216.

Shepherd D., Wiklund J. Are We Comparing Apples with Apples or Apples with Oranges? Appropriateness of Knowledge Accumulation Across Growth Studies. Entrepreneurship. Theory and Practice. 2009. Vol. 33. P. 105–123.

McKelvie A., Wiklund J. Advancing firm growth. Entrepreneurship. Theory and practice. 2010. Vol. 34. № 2. P. 261–288.

Davidsson P., Kirchhoff B., Hatemij A., Gustavsson H. Empirical analysis of business growth factors using Swedish data. Journal of small business management. 2002. № 40(4). Р. 332-349.

Penrose E. The Theory of the Growth of the Firm. Oxford: Oxford University Press, 1995. 272 p.

Смирнов Є.Є., Катрич Д.Ю. Наукові підходи до визначення економічного зростання підприємства. Стратегія економічного розвитку України. 2023 № 6, Том 52. С. 111-121.

Kutsenko I., Smyrnov I. Evaluation of efficiency of enterprise management by value criteria. Modern Science – Moderní věda. 2019. №4. Р. 5–13.

Мельник О.В. Теоретико-методологічні засади капіталізації промислових підприємств: автореф. дис ... д-ра екон. наук : 08.00.04 Київ, 2020. 41 с.

Магдалюк О. В. Визначення та вимірювання якості капіталу підприємства. Стратегія економічного розвитку України. 2018. Том 42. С. 217–226.

Магдалюк О.В., Шевчук Н.В. Визначення та оцінювання фундаментально-вартісних результатів капіталотворення промислових підприємств України. Підходи до вирішення проблем фінансування, безпеки, економічного та інформаційного розвитку субʼєктів господарювання в умовах пандемії: монографія /за ред. Л.М. Савчук, Л.М. Бандоріної. Дніпро: Пороги, 2021. 376с. С. 302–321.

Delmar F. Measuring Growth: (1997) Methodological Considerations and Empirical Results. Entrepreneurship and SME Research: On Its Way to the Next Millennium / Eds. R. Donckels, A. Miettinen. Aldershot, UK; Brookfield, VA: Ashgate, P. 190–216.

Shepherd D., Wiklund J. (2009) Are We Comparing Apples with Apples or Apples with Oranges? Appropriateness of Knowledge Accumulation Across Growth Studies. Entrepreneurship. Theory and Practice, vol. 33. P. 105–123.

McKelvie A., Wiklund J. (2010) Advancing firm growth. Entrepreneurship. Theory and practice, vol. 34. no. 2. pp. 261–288.

Davidsson P., Kirchhoff B., Hatemij A., Gustavsson H. (2002) Empirical analysis of business growth factors using Swedish data. Journal of small business management, no. 40(4). pp. 332–349.

Penrose E. The Theory of the Growth of the Firm. Oxford: Oxford University Press, 1995. 272 p.

Smyrnov Ye.Ye., Katrych D.Yu. (2023) Naukovi pidkhody do vyznachennia ekonomichnoho zrostannia pidpryiemstva [Scientific approaches to determining the economic growth of an enterprise]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy, no. 6, Tom 52. pp. 111–121.

Kutsenko I., Smyrnov I. (2019) Evaluation of efficiency of enterprise management by value criteria. Modern Science – Moderní věda. no. 4. pp. 5–13.

Melnyk O.V. (2020) Teoretyko-metodolohichni zasady kapitalizatsii promyslovykh pidpryiemstv [Theoretical and methodological principles of capitalization of industrial enterprises]: avtoref. dys ... d-ra ekon. nauk : 08.00.04 Kyiv, 41 p.

Mahdaliuk O. V. (2018) Vyznachennia ta vymiriuvannia yakosti kapitalu pidpryiemstva [Determination and measurement of the quality of the enterprise's capital]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy, Tom 42. pp. 217–226.

Mahdaliuk O.V., Shevchuk N.V. (2021) Vyznachennia ta otsiniuvannia fundamentalno-vartisnykh rezultativ kapitalotvorennia promyslovykh pidpryiemstv Ukrainy [Definition and interpretation of fundamental value results of capital formation of industrial enterprises of Ukraine]. Pidkhody do vyrishennia problem finansuvannia, bezpeky, ekonomichnoho ta informatsiinoho rozvytku subʼiektiv hospodariuvannia v umovakh pandemii: monohrafiia /za red. L.M. Savchuk, L.M. Bandorinoi. Dnipro: Porohy, 376s. pp. 302–321.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Кузьомко, В., & Розовик, О. (2024). КРИТЕРІЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЗРОСТАННЯ БІЗНЕСУ. Економіка та суспільство, (65). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4391
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають