ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ З ТОЧКИ ЗОРУ ТЕОРІЇ ПОКОЛІНЬ

  • Тетяна Боднарчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-7682-487X
  • Олександр Свідер Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0001-6330-857X
Ключові слова: споживач, поведінка споживача, Інтернет-споживання, електронна комерція, теорія поколінь

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей та трендів споживчої поведінки представників різних поколінь за сучасних умов розвитку цифрової економіки та електронної торгівлі. Розкрито теоретичні основи поведінки споживачів, у тому числі, підходи до трактування поняття, види та етапи реалізації. Виокремлено загальні споживчі характеристики представників різних вікових груп. За допомогою даних веб-аналітики дано оцінку характеру та рівня інтеграції поколінь до сфери е-комерції. Проаналізовано результати власного соціологічного опитування різновікових груп споживачів щодо практики Інтернет-покупок. На основі проведеного дослідження визначено напрями адаптації Інтернет-маркетингу до споживчої поведінки поколінь, що є важливою детермінантою посилення конкурентоспроможності сучасного бізнесу.

Посилання

. Брояка А. А. Поведінка споживача в сучасній ринковій економіці. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. № 4. С. 32–40.

Коломицева О. В., Васильченко Л. С. Особливості поведінки споживачів в умовах сучасного ринку. Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні науки. 2022. Вип. 64. С. 88–96.

Помиткіна Л. В., Злагодух В. В., Злагодух К. О. Поведінка споживача як предмет впливу маркетингової діяльності організації. Психологічні науки: проблеми і здобутки. 2018. Вип. 2. С. 188–200.

Цибульський В. О., Пацалюк К. О. Особливості поведінки споживача в сучасних умовах. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій. 2017. № 2. С. 62–63.

Переверзєва А. В., Губарь О. В. Мікроекономічний аналіз поведінки споживачів із погляду теорії поколінь в умовах цифровізації. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2021. Том 32 (71). № 4. С. 13–19.

Колосінська М. І., Солійчук А. О., Лахнюк В. В. Особливості поведінки споживачів на ринку електронної комерції в Україні. Молодий вчений. 2018. № 6(2). С. 407–410.

Полторак К. А. Аналіз особливостей поведінки споживачів в мережі Інтернет. Ефективна економіка. 2015. № 11. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4572.

SimilarWeb : офіційний веб-сайт. URL : https://www.similarweb.com (дата звернення: 20.03.2024 р.).

Broyaka A. (2019) Povedinka spozhyvacha v suchasnii rynkovii ekonomitsi [Consumer behavior in the modern market economy]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky – Economics, finance, management: actual questions of science and practice, vol. 4, pp. 32–40.

Kolomytseva O., Vasilchenko L. (2022) Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv v umovakh suchasnoho rynku [Features of consumer behavior in the conditions of the modern market]. Zbirnyk naukovykh prats ChDTU. Seriia: Ekonomichni nauky – Proceedings of Scientific Works of Cherkasy State Technological University. Series: Economic Sciences, vol. 64, pp. 88–96.

Pomytkina L., Zlahodukh V., Zlahodukh К. (2018) Povedinka spozhyvacha yak predmet vplyvu marketynhovoi diialnosti orhanizatsii [Behavior of the consumer as an object of influence of the marketing activity of organization]. Psykholohichni nauky: problemy i zdobutky – Pscycological sciences: problems and gains, vol. 2, pp. 188–200.

Tsybulskyi V., Patsaliuk K. (2017) Osoblyvosti povedinky spozhyvacha v suchasnykh umovakh [Features of consumer behavior in the modern conditions]. Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii – Herald of Kiev Institute of Business and Technology, vol. 2, pp. 62–63.

Pereverzieva A., Hubar O. (2021) Mikroekonomichnyi analiz povedinky spozhyvachiv iz pohliadu teorii pokolin v umovakh tsyfrovizatsii [Microeconimic analysis of consumer behavior from the point of view of generation theory on the mind of digitalization]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia – Scientific notes of Taurida National V.I. Vernadsky University Series: Economy and Management, vol. 32(71), pp. 13–19.

Kolosinsyka M., Soliychuk A., Lahnyuk V. (2018) Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv na rynku elektronnoi komertsii v Ukraini [Features of the behavior of consumers in the market of e-commerce in Ukraine]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, vol. 6(2), pp. 407–410.

Poltorak К. (2015) Analiz osoblyvostei povedinky spozhyvachiv v merezhi Internet [Analysis of consumer behavior features on the Internet]. Efektyvna ekonomika – Effective economic, vol. 11.

SimilarWeb. URL : https://www.similarweb.com (accessed: 20.03.2024).

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Боднарчук, Т., & Свідер, О. (2024). ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ З ТОЧКИ ЗОРУ ТЕОРІЇ ПОКОЛІНЬ. Економіка та суспільство, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-92
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ