ГЕЙМИФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ КОМУНІКАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАЛУЧЕННЯ ТА УТРИМАННЯ КЛІЄНТІВ

Ключові слова: геймифікація, комунікаційний інструмент, маркетинг, залучення клієнтів, утримання клієнтів

Анотація

У статті розглянуто різні визначення геймифікації як інноваційного комунікаційного інструменту в маркетингу, визначено види геймифікації за середовищем застосування та використання, механікою застосування, цілі застосування геймифікації як комунікаційного інструменту для залучення та утримання клієнтів, сфери його застосування та ефективності. Сформовано етапи впровадження геймифікації на підприємстві, починаючи з формулювання ідеї до кінцевого аналізу результатів. Визначено переваги, недоліки та ризики застосування геймифікації в діяльності підприємства. Досліджено практичні кейси застосування геймифікації в Україні у різних сферах економіки, в тому числі з державним та іноземним капіталом, проаналізовано цілі, види, а також унікальні винагороди для клієнтів завдяки впровадженню інструменту.

Посилання

Huotari K., Hamari J. (2012) Defining gamification – a service marketing perspective / Paper presented at the Proceeding of the 16th International Academic MindTrek Conference. p. 20.

Ścibor-Rylski, M., & Mijal, M. (2023) Gamification in market research – how to encourage people to write more. Annales Universitatis Maria Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia. 57(2), p. 178.

Stone S. Playing to win: the effects of implementing gamification strategies in product marketing. 2023. CMC Senior Theses. 3331. p.2

Lucassen G., Jansen S. Gamification in consumer marketing – future or fallacy? Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 148. P. 194-196.

Giles A. Gamification as a marketing strategy, 2016. Smith Business Insight. URL: https://smith.queensu.ca/insight/content/gamification_as_a_ marketing_ strategy.php (дата звернення 23.02.2024).

Rohith N., Sahana S., Mohan N., Kishore M. Unlocking customer engagement: the impact of gamification in modern marketing strategies. European Chemical Bulletin. 2023. Vol 12 (6), P. 1016¬1019.

Деділова Т. Все, що потрібно знати про гейміфікацію в маркетингу. URL: https://around-web.com/uk/vse-shho-potribno-znati-pro-gejmifikaciju-v-marketingu#i-3 (дата звернення 23.02.2024).

Кашина М., Фурса С., Стронська О. Гейміфікація, персоналізація та автоматизація: тренди retention-маркетингу 2024. URL: https://www.promodo.ua/blog/geymifikaciya-personalizaciya-ta-avtomatizaciya-trendi-retention-marketingu-2024 (дата звернення 23.02.2024).

Лобода В. Кошелєва Т., Волоктін О., Герасименко О., Бачинський О. Гейміфікація в email: як збільшити дохід з каналу на 150%. URL: https://www.promodo.ua/cases/geymifikaciya-v-email-yak-zbilshiti-dohid-z-kanalu-na-150 (дата звернення 23.02.2024).

Werbach K., Hunter D. ‘For the win’: how gamification can transform Your Business. Knowledge at Wharton. URL: https://knowledge.wharton.upenn.edu/article/for-the-win-how-gamification-can-transform-your-business/ (дата звернення 23.02.2024).

10 loyalty program gamification ideas and examples. URL: https://m-wise.eu/news/loyalty-program-gamification/ (дата звернення 23.02.2024).

Kraynov V. Fast gamification for businesses: three mini games for loyalty program development. Forbes business council. URL: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2023/07/28/fast-gamification-for-businesses-three-mini-games-for-loyalty-program-development/?sh=4cfc47db2b7f (дата звернення 23.02.2024).

Казарян С. Як геймифікація проникла в усі сфери нашого життя. Telegraf.Design. URL: https://telegraf.design/yak-gejmifikatsiya-pronykla-v-usi-sfery-nashogo-zhyttya/ (дата звернення 23.02.2024).

Huotari K., Hamari J. (2012) Defining gamification - a service marketing perspective / Paper presented at the Proceeding of the 16th International Academic MindTrek Conference, p. 20.

Ścibor-Rylski, M., Mijal, M. (2023) Gamification in market research – how to encourage people to write more. Annales Universitatis Maria Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia, 57(2), p. 178.

Stone S. (2023) Playing to win: the effects of implementing gamification strategies in product marketing. CMC Senior Theses. 3331, p.2

Lucassen G., Jansen S. (2014) Gamification in consumer marketing – future or fallacy? Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 148, pp. 194-196.

Giles A. (2016) Gamification as a marketing strategy. Smith Business Insight. Available at: https://smith.queensu.ca/insight/content/gamification_as_a_ marketing_ strategy.php (accessed February 23, 2024).

Rohith N., Sahana S., Mohan N., Kishore M. (2023) Unlocking customer engagement: the impact of gamification in modern marketing strategies. European Chemical Bulletin, vol. 12 (6), pp. 1016-1019.

Dedilova T. Vse, shcho potribno znaty pro heimifikatsiiu v marketynhu [Everything you need to know about gamification in marketing]. Available at: https://around-web.com/uk/vse-shho-potribno-znati-pro-gejmifikaciju-v-marketingu#i-3 (accessed February 23, 2024).

Kashyna M., Fursa S., Stronska O. Heimifikatsiia, personalizatsiia ta avtomatyzatsiia: trendy retention-marketynhu 2024. [Gamification, personalization and automatization: trends of retention-marketing in 2024]. Available at: https://www.promodo.ua/blog/geymifikaciya-personalizaciya-ta-avtomatizaciya-trendi-retention-marketingu-2024 (accessed February 23, 2024).

Loboda V. Koshelieva T., Voloktin O., Herasymenko O., Bachynskyi O. Heimifikatsiia v email: yak zbilshyty dokhid z kanalu na 150% [Gamification in email: how to increase revenue from the channel by 150%]. Available at: https://www.promodo.ua/cases/geymifikaciya-v-email-yak-zbilshiti-dohid-z-kanalu-na-150 (accessed February 23, 2024).

Werbach K., Hunter D. (2012) ‘For the win’: how gamification can transform your business. Knowledge at Wharton. Available at: https://knowledge.wharton.upenn.edu/article/for-the-win-how-gamification-can-transform-your-business/ (accessed February 23, 2024).

10 loyalty program gamification ideas and examples. Available at: https://m-wise.eu/news/loyalty-program-gamification/ (accessed February 23, 2024).

Kraynov V. (2023) Fast gamification for businesses: three mini games for loyalty program development. Forbes Business Council. Available at: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2023/07/28/fast-gamification-for-businesses-three-mini-games-for-loyalty-program-development/?sh=4cfc47db2b7f (accessed February 23, 2024).

Kazarian S. (2021) Yak heimyfikatsiia pronykla v usi sfery nashoho zhyttia [How gamification penetrated all areas of our life]. Telegraf.Design. Available at: https://telegraf.design/yak-gejmifikatsiya-pronykla-v-usi-sfery-nashogo-zhyttya/ (accessed February 23, 2024).

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Галстян, М. (2024). ГЕЙМИФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ КОМУНІКАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАЛУЧЕННЯ ТА УТРИМАННЯ КЛІЄНТІВ. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-116
Розділ
МАРКЕТИНГ