ПОВЕДІНКОВА СЕГМЕНТАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Ключові слова: сегментація, поведінкова сегментація, маркетинг, маркетингові комунікації, клієнтський життєвий цикл, маркетингова стратегія

Анотація

У статті розглянуто класичні та сучасні визначення сегментації як невід’ємної частини маркетингової стратегії підприємства. Окремо розглянуто визначення поведінкової сегментації та її відмінність від класичних моделей сегментації споживачів у маркетингу. Вивчено погляд лідерів ринку на сегментацію та її вплив на бізнес. Розглянуто класичні моделі поведінкової сегментації, виведено критерії та опис поведінкових сегментів. Крім цього, у статті наведено приклад застосування сегментів для умовних споживачів інтернет-магазину, описано комбінацію таких сегментів та запропоновано варіанти комунікаційної взаємодії з такими сегментами споживачів. Систематизовано основні принципи побудови поведінкової сегментації та наведено приклад автоматизації процесів сегментації за допомогою використання сучасних технологій.

Посилання

William J. Stanton. Fundamentals of Marketing. McGraw-Hill. 1984. p. 66.

Kotler P. Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Prentice-Hall, 1972. p. 166.

Webster F. Marketing for Managers. Joanna Cotler Books, 1974. p. 46.

Лотиш О. Сегментація ринку як інструмент стратегічного аналізу галузі. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2017. № 24.

Бедій Н. Сегментація ринку продукції в контексті сучасних тенденцій споживчої поведінки. Інвестиції: практика та досвід. 2021. №9. С. 84–90. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/9_2021/14.pdf (дата звернення: 30.09.2025).

Коваленко Н., Малахова Ю., Гордєєв Ю. Сегментація цільової аудиторії як елемент стратегічного планування маркетингової активності в соціальних медіа. Вісник Хмельницького національного університету. 2024. №6. С. 370–375. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-58

Струк Н., Михайлик Н. Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку. Економіка та суспільство. 2024. № 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-21

Галка Л., Борисенко М. Сегментація ринку: що це таке, основні ознаки, типи, поради застосування. Promodo. 27.08.2024. URL: https://www.promodo.ua/blog/segmentaciya-rinku-shcho-ce-take-osnovni (дата звернення: 30.09.2025).

Звягінцева О. Сегментація аудиторії: що це і як вона допоможе збільшити продажі Джерело: https://hub.kyivstar.ua/articles/segmentacziya-klientiv-shho-cze-take-ta-yak-segmentuvati-cza. Kyivstar Business Hub. 21.08.2024. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/segmentacziya-klientiv-shho-cze-take-ta-yak-segmentuvati-cza (дата звернення: 30.09.2025).

Naim A. Consumer Behavior in Marketing Patterns, Types, Segmentation. European Journal of Economics, Finance and Business Development. 2023. Vol. 1. URL: https://cognitioncommerce.ca/wp-content/uploads/2023/11/consumer-behavior-in-marketing-patterns-types.pdf (дата звернення: 30.09.2025).

William J. Stanton. Fundamentals of Marketing. McGraw-Hill. 1984. p. 66.

Kotler P. Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Prentice-Hall, 1972. p. 166.

Webster F. Marketing for Managers. Joanna Cotler Books, 1974. p. 46.

Lotysh O. (2017) Sehmentatsiia rynku yak instrument stratehichnoho analizu haluzi [Market segmentation as an instrument of strategic analysis of the industry]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, vol. 24.

Bedii N. (2021) Sehmentatsiia rynku produktsii v konteksti suchasnykh tendentsii spozhyvchoi povedinky [Product market segmentation in the context of modern consumer behavior trends]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 9, pp. 84–90. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/9_2021/14.pdf (accessed September 30, 2025).

Kovalenko N., Malakhova Y., Hordieiev Y. (2024) Sehmentatsiia tsilovoi audytorii yak element stratehichnoho planuvannia marketynhovoi aktyvnosti v sotsialnykh media [Target audience segmentation as an element of strategic planning of marketing activity in social media]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, vol. 6, pp. 370–375. Available at: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-58.

Struk N., Mykhailyk N. (2024) Marketynhovi stratehii sehmentatsii ta vyboru tsilovoho rynku [Marketing strategies for segmentation and target market selection]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 59. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-21.

Halka L., Borysenko M. Sehmentatsiia rynku: shcho tse take, osnovni oznaky, typy, porady zastosuvannia [Market segmentation: what it is, main features, types, application tips]. Available at: https://www.promodo.ua/blog/segmentaciya-rinku-shcho-ce-take-osnovni (accessed September 30, 2025).

Zviahintseva O. Sehmentatsiia audytorii: shcho tse i yak vona dopomozhe zbilshyty prodazhi [Audience segmentation: what it is and how it can help increase sales]. Available at: https://hub.kyivstar.ua/articles/segmentacziya-klientiv-shho-cze-take-ta-yak-segmentuvati-cza (accessed September 30, 2025).

Naim A. Consumer Behavior in Marketing Patterns, Types, Segmentation. European Journal of Economics, Finance and Business Development. 2023. Vol. 1. URL: https://cognitioncommerce.ca/wp-content/uploads/2023/11/consumer-behavior-in-marketing-patterns-types.pdf (accessed September 30, 2025).

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Галстян, М., & Квіта, Г. (2025). ПОВЕДІНКОВА СЕГМЕНТАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-155
Розділ
МАРКЕТИНГ