МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ В УПРАВЛІННІ ЯКІСТЮ І КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ (ПРИКЛАД ЛЬВІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ)

Ключові слова: вища освіта, комунікації, конкурентоспроможність, освітні продукти, стейкхолдери, управління, якість, Львівський університет

Анотація

Стаття присвячена огляду сучасних практик комунікацій зі стейхолдерами у контексті підвищення якості та конкурентоспроможності освітніх курсів, програм, інших освітніх продуктів ЗВО. Метою дослідження є розроблення рекомендацій щодо комунікацій з абітурієнтами, студентами та іншими стейкхолдерами у створенні і реалізації якісних освітніх продуктів, забезпеченні їхньої конкурентоспроможності. Використано метод кабінетних досліджень для висвітлення успішних практик комунікацій зі стейкхолдерами у Львівському університеті, статистичні методи аналітичного групування – для виявлення взаємозв’язків у виборі студентами освітніх курсів та напрямами підготовки, за якими вони здобувають вищу освіту, метод аналізу і синтезу – для розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності комунікацій зі стейкхолдерами ЗВО. Запропоновано типологію стейкхолдерів ЗВО, наведено приклади успішних практик комунікації з абітурієнтами, студентами та роботодавцями на різних етапах життєвого циклу освітніх продуктів ЗВО, сформульовано рекомендації щодо ефективних комунікацій зі стейкхолдерми з урахуванням можливих викликів і напрямів їх подолання.

Посилання

McCowan T. Higher education, unbundling, and the end of the university as we know it. Oxford Review of Education. 2017. Vol. 43. P. 733–748.

Knobel, M., & Reisberg, L. Effective Communication: The 4th Mission of Universities – a 21st Century Challenge. UC Berkeley: Center for Studies in Higher Education. 2022. URL: https://escholarship.org/uc/item/0h26647z

Міністерство освіти і науки України. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. URL: http://surl.li/fxyazd

Освіта переможців: Стратегічний план діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року. URL: http://surl.li/ffqgcn

McCowan T. Universities and the post-2015 development agenda: an analytical framework. High Educ (2016) 72:505–523.

Гринькевич О.С. Управління конкурентоспроможністю вищої освіти в Україні: інституційний аналіз і моніторинг: монографія. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2018. 461 с.

Гринькевич О., Бойко А. Про комунікації освіти та бізнесу у створенні інноваційних цифрових продуктів і сервісів. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2022. Вип. 62. С. 124–148.

Тарасенко С.І., Демченко М.Є. Партнерство університетів та бізнесу: форми та перспективи розвитку в умовах підвищення інноваційності економі-ки. Економіка і суспільство. Вип. 13. 2017. С. 302–308.

Михайлишина Д., Телетьон А. Як сприяти співпраці університетів і бізнесу? Аналітична записка. Центр економічної освіти. 2020. URL: http://surl.li/ffqgcn

Сновидович І.Г., Кохан М.О. Оцінка стратегічної конкуренто-спроможності випускників ЗВО на ринку праці в контексті викликів війни в Україні та рішень ЄС до європейського ринку навичок: компетентісний підхід. Стратегія економічного розвитку України. 2023. № 53. С. 218–230.

Сновидович І.Г. Про систему стратегічного партнерства закладів вищої освіти, інститутів влади та бізнесу (приклад Львівського університету). Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2023. Випуск 64. С. 194–207.

Frooman J. Stakeholder Influence Strategies. The Academy of Management Review. 1999. Vol. 24. No. 2 (Apr.). P. 191–205.

Dmytriyev Sergiy. Freeman Robert. 2023. Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics. Part of the book series: Issues in Business Ethics (IBET, volume 53). Springer.

Львівський університет. Звіт за результатами опитування роботодавців і випускників. URL: http://surl.li/brhzze

McCowan, T. (2017). Higher education, unbundling, and the end of the university as we know it. Oxford Review of Education. 2017. Vol. 43. P. 733–748.

Knobel, M., & Reisberg, L. (2022). Eff ective Communication: The 4th Mission of Universities – a 21st Century Challenge. UC Berkeley: Center for Studies in Higher Education. Available at: https://escholarship.org/uc/item/0h26647z

Ministry of Education and Science of Ukraine. Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022-2032. Available at: http://surl.li/fxyazd

Ministry of Education and Science of Ukraine. Education of the Victors: Strategic Action Plan until 2027. Available at: http://surl.li/ffqgcn

McCowan T. Universities and the post-2015 development agenda: an analytical framework. High Educ (2016) 72: 505–523.

Hrynkevych, O. S. (2018). Management of the competitiveness of higher education in Ukraine: Institutional analysis and monitoring: Monograph. Lviv: Ivan Franko National University of Lviv.

Hrynkevych, O., & Boiko, A. (2022). Communication between education and business is important in creating innovative digital products and services. Visnyk of the Lviv University. Series Economics, (62), 124–148.

Tarasenko, S.I., & Demchenko, M.Ye. (2017). Partnership between universities and business: Forms and prospects for development in the context of increasing the innovativeness of the economy. Economy and Society, (13), 302–308.

Mykhailyshyna, D., & Teleton, A. (2020). How to facilitate university-business collaboration? Analytical note. Center for Economic Education. Available at: http://surl.li/ffqgcn

Snovydovych, I. H., & Kokhan, M. O. (2023). Evaluation of the strategic competitiveness of university graduates in the labor market in the context of the challenges of the war in Ukraine and EU decisions on the European Skills Agenda: A competency-based approach. Strategy of Economic Development of Ukraine, (53), 218–230. DOI: https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.218.230

Snovydovych, I. (2023). On the system of strategic partnership between higher education institutions, government bodies, and business (case of Lviv University). Visnyk of the Lviv University. Series Economics, (64), 194–207.

Frooman, J. (1999). Stakeholder Influence Strategies. The Academy of Management Review. 1999. Vol. 24. No. 2 (Apr.). P. 191–205.

Dmytriyev, S. Freeman, R. (2023). Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics. Part of the book series: Issues in Business Ethics (IBET, volume 53). Springer.

Lviv University. Report on the Results of the Employer and Graduate Survey. Available at: http://surl.li/brhzze

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Гринькевич, О., Сновидович, І., & Марець, О. (2024). МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ В УПРАВЛІННІ ЯКІСТЮ І КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ (ПРИКЛАД ЛЬВІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ). Економіка та суспільство, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-97
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ