PECULIARITIES OF THE FORMATION OF AGRARIAN REGIONS’ BRANDING IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION
Abstract
The article examines the peculiarities of the formation of agrarian regions’ branding. The differences between the branding of territory and goods and services are identified. It is substantiated that the use of modern technologies in production can increase the competitiveness of an agrarian region and make its products more attractive to consumers. It is proved that an important direction of development of branding of agrarian regions is the involvement of local agricultural enterprises and producers in the process of territory branding. The main stages of preparing a marketing strategy for branding agrarian regions are identified. Various programmes for the development of city branding are studied, indicating the identity of the selected regional features. An important direction of development of branding of agrarian regions is the involvement of local agricultural enterprises and producers in the process of branding the territory, which will help to improve their image. In general, the development of a branding strategy includes ten stages, but their number can vary both upwards and downwards. It has been established that an important stage in the implementation of the marketing strategy is the formation of a project budget that takes into account the costs of the marketing campaign. From the perspective of branding agrarian regions, these territories, despite such a large scale of agribusiness, are positioned by other unique characteristics that contribute to the investment attractiveness and identity of the regions. On the basis of analytical data, the leaders among the regions engaged in agrarian business are identified. The ineffectiveness of brand development strategies of these cities in terms of their identification as agrarian regions is substantiated. The necessity of developing branding strategies for agrarian regions is proved, taking into account the need for close cooperation between state authorities, local governments, business and society representatives. The branding of agrarian regions is based not only on the development of the territories themselves as a geographical object, but also on the entities located there.
References
Каламан О. Б. Мандрикін Д. В. Особливості формування культур сучасних бренд-стратегій. Приазовський економічний вісник. 2020. Вип. 4(21). С. 28–34.
Кейс-стаді БРЕНДИНГ І МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІЙ. У чому секрет найбільш успішних міст в Україні?. Федерація канадських муніципалітетів / Проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст», 2019. 56 с.
Кравців І. К. Маркетинг сільських територій прикордонного регіону в умовах нових викликів європейської інтеграції: автореф. дис. … канд. екон. наук; спец.: 08.00.05 – Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. Львів: ДУ «Ін-т регіон. досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України», 2017. 23 с.
Логотипи і слогани міст України: 30 брендів. URL: https://ua.igotoworld.com/ua/article/1361_logotipi-i-slogani-mist-ukrajini.htm.
Махначова Н. М. Семенюк І. Ю., Ременюк Я. А. Адаптація світових тенденцій брендингу територій до українських запитів. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 10. URL.: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/35.pdf.
Михайлова Л. І. Особливості сільських територій та брендингові перспективи сільського розвитку. Вісник ЖНАЕУ. 2016. № 2 (57). С. 15–23.
Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/.
Павлова І. О. Бренд сільських територій як агропродовольчих територій: іміджеві переваги та обмеження. Прод. ресурси. 2017. № 9. С. 83–89.
Kalaman O.B., Mandrykin D.V. (2020). Osoblivosti formuvaniya kultur suchasnih brend-strategii [Features of the formation of cultures of modern brand strategies]. Priazovsky economic herald. Issue 4 (21). pp. 28–34.
Keis-stadi BRENDYNH I MARKETYNH TERYTORII. U chomu sekret naibilsh uspishnykh mist v Ukraini? (2019) [Case study BRANDING AND MARKETING OF TERRITORIES. What is the secret of the most successful cities in Ukraine?] Federation of Canadian Municipalities / International Technical Assistance Project "Partnership forLocal Economic Development and Democratic Governance", 56p.
Kravtsiv I.K. (2017).Marketing silskih teritorii prikordonnogo region v umovah novih viklikiv evropriskoi integracii [Marketing of rural areas of the border region in the context of new challenges of European integration]: PhD thesis... Candidate of Economics; speciality: 08.00.05 - Development of productive forces and regional economy. Lviv: M.I. Dolishnyi Institute of Regional Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine. 23 p.
Logos and slogans of Ukrainian cities: 30 brands. Available at: https://ua.igotoworld.com/ua/article/1361_logotipi-i-slogani-mist-ukrajini.htm.
Makhnachova N.M., Semeniuk I.Y., Remeniuk Y.A. (2020). Adaptaciya svitovih tendencii brendingu teritorii do ukrainskih zapitiv [Adaptation of world trends in territory branding to Ukrainian requests]. Public administration: improvement and development. № 10. Available at: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/35.pdf.
Mikhailova L. I. (2016). Osoblivosti silskih teritirii ta brendingovi perspektivi silskogo rozvitku [Features of rural areas and branding prospects of rural developmen]t. Visnyk ZhNAEU. № 2 (57). pp. 15–23.
Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [Official website of the State Statistics Service of Ukraine] Available at:https://www.ukrstat.gov.ua/.
Pavlova I.O. (2017). Brend silskih teritorii yak agroprodovolhih teritorii imidgevi perepvagi ta obmegeniya [Brand of rural areas as agro-food territories: image advantages and limitations]. Prodovolchi resursi -Prod.resursy. №9. pp. 83–89.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.