МАРКЕТИНГ ВІДНОСИН В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТІВ ТРАНСФЕРУ ТЕХНОЛОГІЙ НА РІВНІ РЕГІОНІВ І ТЕРИТОРІЙ

Ключові слова: трансфер технологій, маркетинг відносин, інноваційні процеси, взаємодії

Анотація

Метою статті є визначення ролі маркетингу відносин у реалізації завдань трансферу технологій на рівні регіонів й територій. Для практичного втілення даного завдання визначено сучасні тренди управління розвитком регіонів і територій. Проведений аналіз практик розвитку місцевих спільнот дозволив визначити основні аспекти трансформації якостей громади. Розглянуто основні інноваційні процеси та відповідні їм взаємодії на рівні регіонів і територій. Розглянуто маркетинговий аспект трансферу технологій на рівні регіонів і територій. Завдання трансферу технологій та управління відповідними взаємодіями на засадах маркетингу в контексті розвитку регіонів і територій визначено на основі класифікації технологій (соціальні, технологічні, інституційні, економічні) та розумного (smart) вибору різних технологій у певний технологічний пакет, що має забезпечити вирішення проблем території та забезпечити її успіх.

Посилання

Галиуллин Д.Л. Социальное доверие и социальный капитал в региональной политике развития. Вестник ТОГУ. 2009. № 2 (13). С. 221–228.

Інноваційні проєкти в громадах: досвід Чернігівщини. Укрінформ. 28.10.2019. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2807012-innovacijni-proekti-v-gromadah-dosvid-cernigivsini.html (дата звернення: 20.10.2019).

Комплексний портрет працездатного населення праценадлишкових територій Сумської області: соціальні аспекти : колективна монографія / за заг. ред. Н. Світайло. Суми : ФОП Цьома С.П., 2020. 198 с.

Лепьошкіна Т.Я. Маркетинг як важлива складова політики органів місцевого самоврядування у сфері місцевого розвитку. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2012. № 8. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=452 (дата звернення: 20.10.2019).

Омельяненко В.А., Вернидуб Н.О. Теоретичні основи та аналіз світового досвіту міжнародного розвитку високотехнологічних кластерів. Междисциплинарные исследования в науке и образовании. 2013. № 2.

Пастернак О.І. Економічний розвиток регіону: маркетингове забезпечення : монографія; НАН України. Ін-т регіональних досліджень. Львів, 2009. 200 с.

Петренко В.П., Данилюк М.О., Попадюк А.В., Манів З.О. Лібералізація економіки і проблеми управління регіоном. Івано-Франківськ, 1998. 173 с.

Філіпенко А.С. Цивілізаційні виміри економічного розвитку. Київ : Знання України, 2002. 190 с.

Acs Z.J. Innovation and the Growth of Cities, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 2002.

Belz F.-M., Peattie K. Sustainability marketing An innovative conception of marketing. Marketing Review St Gallen. 2010. № 10. pp. 8–15.

Cooke P., Boekholt P., Todtling F. The Governance of Innovation in Europe Regional Perspectives on Global Competitiveness. Science, Technology and the International Political Economy. A Cassell Imprint, Wellington House, NY, 2000.

Lim J. D. Regional Innovation System and Regional Development : Survey and a Korean case. Working Paper Series. 2006. Vol. 2006-05.

Omelyanenko V. National strategic innovation security policy making (theoretical review). Tallinn. Teadmus, 2020. 300 p.

Prokopenko O., Omelyanenko V., Klisinski J. Innovation Policy Developmet Conceptual Framework for National Resource Security Providing. Journal of Environmental Management and Tourism. 2019. vol. 9, no. 5. pp. 1099–1107.

Temple J. Growth Effects of Education and Social Capital in the OECD. J.F. Helliwell (ed.). The Contribution of Human and Social Capital to Sustained Economic Growth and Well-being: International Symposium Report, Human Resources Development Canada and OECD. 2001.

Galiullin D.L. (2009). Social'noe doverie i social'nyj kapital v regional'noj politike razvitija [Social trust and social capital in regional development policy]. Vestnik TOGU [TOGU Bulletin], № 2 (13), 221–228.

Innovatsiini proiekty v hromadakh: dosvid Chernihivshchyny [Innovative projects in communities: the experience of Chernihiv region]. Ukrinform. 28.10.2019. Available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2807012-innovacijni-proekti-v-gromadah-dosvid-cernigivsini.html (accessed 25 January 2021).

Kompleksnyi portret pratsezdatnoho naselennia pratsenadlyshkovykh terytorii Sumskoi oblasti: sotsialni aspekty: kolektyvna monohrafiia [Complex portrait of the able-bodied population of redundant territories of Sumy region: social aspects: collective monograph] / for general ed. N. Svitailo. Sumy: FOP Tsyoma SP.

Leposhkina T.Ya. (2012). Marketynh yak vazhlyva skladova polityky orhaniv mistsevoho samovriaduvannia u sferi mistsevoho rozvytku [Marketing as an important component of local government policy in the field of local development]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok [Public administration: improvement and development], № 8. Available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=452 (accessed 25 January 2021).

Omelyanenko V.A., Vernidub N.O. (2013). Teoretychni osnovy ta analiz svitovoho dosvitu mizhnarodnoho rozvytku vysokotekhnolohichnykh klasteriv [Theoretical bases and analysis of world experience of international development of high-tech clusters]. Mezhdisciplinarnye issledovanija v nauke i obrazovanii [Interdisciplinary research in science and education], № 2.

Pasternak O.I. (2009). Ekonomichnyi rozvytok rehionu: marketynhove zabezpechennia [Economic development of the region: marketing support]: monograph; NAS of Ukraine. Inst. of Regional Studies. Lviv, 2009.

Petrenko V.P., Danilyuk M.O., Popadyuk A.V., Maniv Z.O. (1998). Liberalizatsiia ekonomiky i problemy upravlinnia rehionom [Liberalization of the economy and the problems of regional governance]. Ivano-Frankivsk.

Filipenko A.S. (2002). Tsyvilizatsiini vymiry ekonomichnoho rozvytku [Civilizational dimensions of economic development]. Kyiv: Knowledge of Ukraine.

Acs Z.J. (2002). Innovation and the Growth of Cities, Edward Elgar, Cheltenham, UK.

Belz F.-M., Peattie K. (2010). Sustainability marketing An innovative conception of marketing. Marketing Review St Gallen, № 10, 8–15.

Cooke P., Boekholt P., Todtling F. (2000). The Governance of Innovation in Europe Regional Perspectives on Global Competitiveness. Science, Technology and the International Political Economy. A Cassell Imprint, Wellington House, NY.

Lim J. D. (2006). Regional Innovation System and Regional Development: Survey and a Korean case. Working Paper Series, Vol. 2006-05.

Omelyanenko V. (2020). National strategic innovation security policy making (theoretical review). Tallinn. Teadmus.

Prokopenko O., Omelyanenko V., Klisinski J. (2019). Innovation Policy Developmet Conceptual Framework for National Resource Security Providing. Journal of Environmental Management and Tourism, vol. 9, no. 5, 1099–1107.

Temple J. (2001). Growth Effects of Education and Social Capital in the OECD. J.F. Helliwell (ed.). The Contribution of Human and Social Capital to Sustained Economic Growth and Well-being: International Symposium Report, Human Resources Development Canada and OECD.

Переглядів статті: 245
Завантажень PDF: 199
Опубліковано
2021-02-23
Як цитувати
Омельяненко, В., & Артюхова, Н. (2021). МАРКЕТИНГ ВІДНОСИН В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТІВ ТРАНСФЕРУ ТЕХНОЛОГІЙ НА РІВНІ РЕГІОНІВ І ТЕРИТОРІЙ. Економіка та суспільство, (24). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-3
Розділ
МАРКЕТИНГ