PRODUCT POLICY OF THE ENTERPRISE: ADAPTATION OF PRODUCTS TO THE REQUIREMENTS OF THE INTERNATIONAL MARKET

Keywords: product policy, principles, foreign market, product adaptation, marketing

Abstract

The article is devoted to the topical issue of adaptation of goods to the international market. At the current stage of the formation and development of market-oriented business, the problem of forming a commodity policy of entrepreneurship is gaining significant relevance. Commodity policy of business signifies its stability in the market and the promotion of competitive positions and is the basis for the promotion of principles and methodology to marketing for practical business activity. Product adaptation involves changing product characteristics in accordance with the conditions of a specific country and the advantages that have developed in the target market. Regardless of whether the new product is intended for the domestic or foreign market, its creation and organization of production are conditioned by the need to meet the needs of existing and potential consumers that have changed or appeared. Product adaptation is one of the most important stages of the trade strategy, thanks to which the company enters the world arena. At the same time, they use both proven methods of promoting their product and those adjusted for local realities. Under conditions of market globalization, product adaptation becomes a necessary part of trade policy for entering the international market. The article reflects the essence and principles of product policy, outlines strategies for product adaptation, reasons for adaptation, its forms and areas. The product, being an integral element of the marketing complex, plays a leading role in determining the types of international marketing and the strategies implemented in foreign markets. The choice of the product, its adaptation for foreign markets represent a complex dynamic multi-stage process, which in the modern world economy can be considered completed only after the closure of the enterprise. In order to meet the needs of buyers on international markets, the company should take into account the specifics of consumer requests. The article highlighted the following principles of adaptation: do not transfer your value system to consumers of products or services in other countries; take into account the attitude of the population of the interested country to domestic and imported goods; take into account the image of the country of origin; adaptation of after-sales service to the conditions of international markets. Adaptation of the product or service to the conditions of the foreign market should be carried out taking into account economic feasibility or with the lowest costs. The most obvious way to reduce costs for this is the standardization of all goods produced on the domestic and foreign markets.

References

Севрук І. М., Корогод А. Я. Інструментарій просування української продукції на міжнародні ринки. Економічний простір. 2018. № 143. C. 19–29.

Тюха І. В., Ковальська В. В. Основні напрями підвищення товарної політики підприємства при виході на зовнішні ринки. Молодий вчений. 2017. № 12 (52). С. 134–138

Миценко І. М., Решитько Т. В. Маркетингові дослідження національного та світового ринків. Проблеми економіки та управління у торгівлі та промисловості. 2021. С. 45–54.

Копієр Ф. Основи маркетингу. Пер. з англ. Москва : Прогрес, 2018. С. 20–35.

Моїсеєва Н. К. Міжнародний маркетинг. Москва : Центр економіки та маркетингу, 2017. С. 22–24.

Олів'є А., Дайан А., Урс Р. Міжнародний маркетинг. Академія ринку: маркетинг. Москва : Економіка, 2019. C. 477–568.

Пенькова О. Г., Харенко A. О., Кулішенко Є. М. Адаптація маркетингової стратегії підприємств сільськогосподарського машинобудування до умов внутрішнього і міжнародного ринків. Проблеми економіки та управління у торгівлі та промисловості. 2021. № 5 (24). С. 45–53.

Красовська О. Ю. Основи формування міжнародного маркетингу у підприємницькій діяльності вітчизняних фірм на зовнішніх ринках. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки. 2021. № 4 (63). С. 54–59.

Дробязко А. О. Формування маркетингової товарної політики ТОВ «ІТ-ІНТЕГРАТОР» при виході на міжнародний ринок. Економіка і прогнозування. 2021. № 4. С. 34.

Севрук, І. М., Корогод. А. Я. Інструментарій просування української продукції на міжнародні ринки. Економічний простір. 2019. № 143. С. 19–29.

Жуков С. А. Нові пріоритети міжнародної маркетингової діяльності підприємств в умовах глобалізації та інтеграції України у світове господарство. Економіка і прогнозування. 2021. № 3. С. 78.

Нестерова К. І. Адаптація рекламних текстів у перекладі (німецько-український напрям). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. С. 56.

Головчук, Ю. О., Середницька Л. П. Маркетингова товарна політика – інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства. Агросвіт. 2021. № 1. С. 61–68.

Sevruk I. M., Korogod A. Ya. (2018) Instrumentariy prosuvannya ukrayinsʹkoyi produktsiyi na mizhnarodni rynky [Toolkit for promotion of Ukrainian products to international markets]. Economic space, 143, 19–29.

Tyuha I. V., Kovalska V. V. (2017) Osnovni napryamy pidvyshchennya tovarnoyi polityky pidpryyemstva pry vykhodi na zovnishni rynky [The main directions of improving the commodity policy of the enterprise when entering foreign markets]. Young Scientist, 12 (52), 134–138

Mytsenko I. M., Reshitko T. V. (2021) Marketynhovi doslidzhennya natsionalʹnoho ta svitovoho rynkiv [Marketing research of national and world markets]. Problems of economics and management in trade and industry, p. 45–54

Kopier F. (2018) Osnovy marketynhu [Basics of marketing]. Trans. from English. Moscow: Progress, p. 20–35.

Moiseeva N. K. (2017) Mizhnarodnyy marketynh [International Marketing]. Moscow: Center of Economics and Marketing, p. 22–24.

Omivier A., Diane A., Urs R. (2019) Mizhnarodnyy marketynh [International Marketing]. Market Academy: Marketing. Moscow: Economics, p. 477–568.

Penkova O. G., Kharenko A. O., Kulishenko E. M. (2021) Adaptatsiya marketynhovoyi stratehiyi pidpryyemstv silʹsʹkohospodarsʹkoho mashynobuduvannya do umov vnutrishnʹoho i mizhnarodnoho rynkiv [Adaptation of the marketing strategy of agricultural engineering enterprises to the conditions of domestic and international markets], Problems of economics and management in trade and industry, 5 (24), 45–53.

Krasovska O. Yu. (2021) Osnovy formuvannya mizhnarodnoho marketynhu u pidpryyemnytsʹkiy diyalʹnosti vitchyznyanykh firm na zovnishnikh rynkakh [Fundamentals of formation of international marketing in business activities of domestic firms in foreign markets], Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic Sciences, 4 (63), 54–59.

Drobyazko A. O. (2021) Formuvannya marketynhovoyi tovarnoyi polityky TOV «IT-INTEHRATOR» pry vykhodi na mizhnarodnyy rynok [Formation of the marketing product policy of IT-INTEGRATOR LLC when entering the international market]. Economics and Forecasting, 4, 34.

Sevruk I. M., Korogod A. Y. (2019) Instrumentariy prosuvannya ukrayinsʹkoyi produktsiyi na mizhnarodni rynky [Toolkit for promoting Ukrainian products to international markets]. Economic Space, 143, 19–29.

Zhukov S. A. (2021) Novi priorytety mizhnarodnoyi marketynhovoyi diyalʹnosti pidpryyemstv v umovakh hlobalizatsiyi ta intehratsiyi ukrayiny u svitove hospodarstvo [New priorities of international marketing activities of enterprises in the conditions of globalization and integration of ukraine into the world economy]. Economics and Forecasting, 3, 78.

Nesterova K. I. (2021) Adaptatsiya reklamnykh tekstiv u perekladi (nimetsʹko-ukrayinsʹkyy napryam) [Adaptation of advertising texts in translation (German-Ukrainian direction)]. Kyiv: KPI named after Igor Sikorskyi, p. 56.

Golovchuk Yu. O., Serednytska L. P. (2020) Marketynhova tovarna polityka – instrument pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstva [Marketing commodity policy – a tool for increasing the competitiveness of the enterprise], Agrosvit, 1, 61–68.

Article views: 312
PDF Downloads: 481
Published
2022-07-26
How to Cite
Khryniuk, O., & Hanich, S. (2022). PRODUCT POLICY OF THE ENTERPRISE: ADAPTATION OF PRODUCTS TO THE REQUIREMENTS OF THE INTERNATIONAL MARKET. Economy and Society, (41). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-25
Section
ENTREPRENEURSHIP, TRADE AND STOCK EXCHANGE ACTIVITY