ПРОГНОЗУВАННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ЇЇ ОСНОВНИХ ТРЕНДІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19

Ключові слова: поведінка споживача, пандемія, lockdown, COVID-19, тенденції споживчої поведінки, споживчий ринок, прогнозування поведінки споживачів

Анотація

В зв’язку із змінами в економічному житті країни відбулась еволюція споживчих характеристик. Основною умовою виживання виробників та нормального функціонування є передбачення тенденцій в споживанні та визначення основних трендів в поведінці споживачів. Адже, споживачі відіграють ключову роль не лише в системі маркетингу компаній, а впливають на формування ринків, зміну виробничої та ринкової діяльності ринкових суб’єктів, їх ринкове положення. У статті проаналізовано вплив пандемії COVID-19 на зміну поведінки, уподобань та звичок українського споживача, визначено економічну доцільність даного дослідження. Дослідження описує поведінку споживачів, яка склалась протягом стадій сприйняття пандемії. Проаналізовані дані свідчать про те, що пандемія COVID-19 змінила потреби та поведінку покупців, а також їх рівень післяпродажного дисонансу. Нові задачі маркетологів – це завоювання лояльності споживачів, оскільки рівень задоволеності споживачів суттєво знизився. Надано опис нового маркетингового ландшафту після пандемії.

Посилання

Главные тренды на карантине: что изменилось в поведении украинцев. URL: https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/04/14/659337/ (дата звернення: 29.01.2021).

Пономарева Е. Потребитель после кризиса: 10 трендов. 10.04.2020. URL: https://marketmedia.ru/media-content/potrebitel-posle-krizisa-10-trendov-chast-2/ (дата звернення: 29.01.2021).

Pandemic Culture: the extraordinary impact of COVID-19 on consumer behaviour and what it means for you. URL: https://docs.google.com/presentation/d/1Frp7ZYFKNAGbUqHaXqQN9yHHNH6YggyTV90AC-2mn6U/edit#slide=id.g721c38cb47_0_1948.

Індекс споживчих настроїв у квітні 2020 року зменшився на 6,8 п. і наразі становить 66,2. URL: https://sapiens.com.ua/ua/publication-single-page?id=123#:~:text=%D0%A3%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202020%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81,.%2C%20%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%88%D0%B8%2048%2C8

Статистичні дані Державної служби статистики України. Офіційний сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.

Лебедина О. На чому економлять українці під час карантину — опитування. ZN,UA. 12.04.2020. URL: https://zn.ua/ukr/ECONOMICS/na-chomu-ekonomlyat-ukrayinci-pid-chas-karantinu-opituvannya-344419_.html (дата звернення: 29.01.2021).

Бережний Я.В. Споживчий ринок і карантин «COVID-19» в Україні. Ефективна економіка. 2020. № 9. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.64

Кірсанов Д. Аптечний продаж за підсумками 2020 р. Щотижневик АПТЕКА № 3 (1274) 25.01.2021. URL: https://www.apteka.ua/article/581310

Ярова М. Підсумки ринку електронної комерції в Україні по даним EVO: 107 млрд грн на покупки в інтернеті. AIN.UA. 25.12.2020. URL: https://ain.ua/2020/12/25/pidsumky-2020-evo/

Карпенко О. Итоги-2020. Как в пандемию развивались службы доставки. AIN.UA.18.12.2020. URL: https://ain.ua/2020/12/18/itogi-2021-kak-razvivalis-sluzhby-dostavki/

Як вплинула пандемія на онлайн-магазини здоров’я і краси в Україні. URL: https://elnews.com.ua/uk/yak-vplynula-pandemiya-na-onlajn-magazyny-zdorovya-i-krasy-v-ukrayini/ (дата звернення: 29.01.2021).

Модний вирок. Пандемія обвалила продажі губних помад – що буде з ринком косметики і який макіяж залишиться в тренді. URL: https://life.nv.ua/ukr/krasota-i-moda/doglyad-za-shkiroyu-oblichchya-stav-svitovim-trendom-v-sferi-kosmetiki-eksperti-50124532.html

Glavnyye trendy na karantin: chto izmenilos' v povedenii ukraintsev [The main trends in quarantine: what has changed in the behavior of Ukrainians]. Available at: https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/04/14/659337/ (accessed 29 January 2021).

Ponomareva E. (10.04.2020). Potrebitel' posle krizisa: 10 trendov [Consumer after the crisis: 10 trends]. Available at: https://marketmedia.ru/media-content/potrebitel-posle-krizisa-10-trendov-chast-2/ (accessed 29 January 2021).

Pandemic Culture: the extraordinary impact of COVID-19 on consumer behaviour and what it means for you. Available at: https://docs.google.com/presentation/d/1Frp7ZYFKNAGbUqHaXqQN9yHHNH6YggyTV90AC-2mn6U/edit#slide=id.g721c38cb47_0_1948

Indeks potrebitel'skikh nastroyeniy v aprele 2020 umen'shilsya na 6,8 p. I seychas sostavlyayet 66,2 [The consumer sentiment index in April 2020 decreased by 6.8 points and now stands at 66.2]. Available at: https://sapiens.com.ua/ua/publication-single-page?id=123#:~:text=%D0%A3%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202020%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81,.%2C%20%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%88%D0%B8%2048%2C8

Statistical data of the State Statistics Service of Ukraine (Official site).Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/

Lebedyna O. (12.04.2020). Na chomu ekonomlyatʹ ukrayintsi pid chas karantynu – opytuvannya [What do Ukrainians save on during quarantine – poll]. Available at: https://zn.ua/ukr/ECONOMICS/na-chomu-ekonomlyat-ukrayinci-pid-chas-karantinu-opituvannya-344419_.html (accessed 29 January 2021).

Berezhny Ya.V. (2020) Spozhyvchyy rynok i karantyn «COVID-19» v Ukrayini [Consumer market and quarantine "COVID-19" in Ukraine]. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.64

Kirsanov D. Pharmacy sales following the results of 2020. Weekly PHARMACY № 3 (1274) 25.01.2021. Available at: https://www.apteka.ua/article/581310

Yarova M. (25.12.2020). Pidsumky rynku elektronnoyi kommertsiyi v Ukrayini po danym EVO: 107 mlrd hrn na pokupky v internet [Results of the e-commerce market in Ukraine according to EVO: UAH 107 billion for online purchases].

Karpenko O. Pidsumky rynku elektronnoyi kommertsiyi v Ukrayini po danym EVO: 107 mlrd hrn na pokupky v interneti. AIN.UA. Available at: https://ain.ua/2020/12/25/pidsumky-2020-evo/

Yak vplynula pandemiya na onlayn-mahazyny zdorovʺya i krasy v Ukrayini [How the pandemic has affected online health and beauty stores in Ukraine]. Available at: https://elnews.com.ua/uk/yak-vplynula-pandemiya-na-onlajn-magazyny-zdorovya-i-krasy-v-ukrayini/ (accessed 29 January 2021).

Modnyy vyrok. Pandemiya obvalyla prodazhi hubnykh pomad — shcho bude z rynkom kosmetyky i yakyy makiyazh zalyshytʹsya v trendi [Fashionable sentence. The pandemic has ruined the sales of lipsticks – what will happen to the cosmetics market and what makeup will remain in trend]. Available at: https://life.nv.ua/ukr/krasota-i-moda/doglyad-za-shkiroyu-oblichchya-stav-svitovim-trendom-v-sferi-kosmetiki-eksperti-50124532.html

Переглядів статті: 98
Завантажень PDF: 90
Опубліковано
2021-10-26
Як цитувати
Філатова, Л., Благодир, Л., & Франчук, К. (2021). ПРОГНОЗУВАННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ЇЇ ОСНОВНИХ ТРЕНДІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19. Економіка та суспільство, (32). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-31
Розділ
МАРКЕТИНГ