ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ ЯК ДРАЙВЕР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕТНОСПРОМОЖНОСТІ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕСОМ
Анотація
У статті обґрунтовано шляхи удосконалення інструментів цифрового маркетингу на підприємствах малого бізнесу, досліджено теоретико-методологічні основи інноваційних стратегій цифровізації бізнесу, визначено сутність та складові цифрового маркетингу, охарактеризовано переваги та недоліки традиційного та цифрового маркетингу для управління бізнесом в умовах невизначеності та ризиків, проаналізовано сучасний стан ринку інформаційних технологій та визначено основні виклики, з якими стикаються український бізнес Проведений аналіз діяльності підприємств сфери бізнесу та окреслено методи оцінювання ефективності цифрового маркетингу. Ефективне використання цифрових технологій в сфері бізнесу відкривають можливості до зменшення затрат на виконання маркетингових функцій компанії, прийняття правильних управлінських рішень та розширяють застосування діджитал-інструментів у маркетинговій діяльності підприємства. Система сучасних технологій просування товарів чи послуг в Інтернеті включає десятки гнучких у налаштуванні й ефективних у роботі інструментів цифрового маркетингу. Слід наголосити, що навіть у воєнний час в бізнесі існує конкуренція, тому варто адаптуватися під сучасні виклики та не втратити свої конкурентні позиції. Інтернет простір надає підтримку малому і середньому бізнесу, інтернет платформи для просування бізнесу оснащенні потужним функціоналом для побудови ефективного діджитал маркетингу, інформування цільової аудиторії та пошуку клієнтів, задоволення їх смаків та вподобань. Цифровий маркетинг дозволяє збирати великі обсяги даних про поведінку клієнтів, що допомагає створювати більш точні портрети ЦА та вдосконалювати продукт. Використання таких інструментів, як Google Analytics, дозволяє вимірювати ROI, ефективність роботи кампаній та покращувати стратегії розвитку підприємств в сфері бізнесу. Завдяки AR/VR-рішенням середні та малі компанії можуть використовувати віртуальну реальність для демонстрації продуктів чи сервісів, а за допомогою штучного інтелекту автоматизувати процес запуску реклами, персоналізувати чат-боти та рекомендаційні системи.
Посилання
Bahorka Mariia, Ustik Tetiana, Kvasova Liudmila. Justification of the signs, components, principles of marketing strategy and strategic alternatives for its implementation by agricultural enterprises. Приазовський економічний вісник. 2025. № 1(41). С. 66-72
M. Lyshenko, T. Ustik, V. Pisarenko, N. Maslak, & D. Koliadenko. (2021). Економічні та маркетингові аспекти функціонування малих підприємств. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(33), 185-193.
Брюховецька Н. Ю., Черних О. В. Індустрія 4.0 та цифровізація економіки: можливості та використання зарубіжного досвіду на промислових підприємствах України. 2020. URL: http://surl.li/kwljwh (дата звернення: 06.09.2025)
Венгер Є., Ахтоян А. Роль Big Data у реалізації стратегій digital-маркетингу. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. 2021. № 63. С. 61-68.
Виноградова О.В., Совершенна І.О, Єсмаханова А.У. Особливості маркетингу взаємовідносин на ринку ІТ-аутсорсингу у воєнний час. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2023. № 25. С. 65-71.
Волобоєв В.Д. Інноваційні рекламні інструменти на основі штучного інтелекту. Economic Synergy. 2024. № 2. С. 116-128.
Дикань В.Л., Кужавський М.С. Digital-маркетинг як інструмент нарощення вартості підприємств в умовах цифровізації. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2022. № 80. С. 21-32.
Ковальчук С.В., Андрушкевич З.М. Цифровий маркетинг – інноваційний напрям у розвитку підприємств та галузей економіки. URL: http://surl.li/zzathb (дата звернення: 21.09.2025).
Крикавський Є. Партнерські відносини на ринку В2В та В2С : монографія. Львів : вид-во Львівської політехніки, 2015. 232 с.
Мандич Олександра Валеріївна, Бабко Наталя Миколаївна, Устік Тетяна Володимирівна, Колодненко Наталія Володимирівна. Формування Digital-стратегії компанії. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2022. № 4. С. 10-15
Малярчук Н. Роль диджиталізації у розвитку маркетингу та її вплив на організаційну структуру підприємств. Sustainable Socio-Economic Development Journal. 2023. № 1(3-4). С. 90-97.
Продіус О.І., Донецкова В.А. Інструменти digital-маркетингу у комплексному просуванні. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2022. № 1 (19). С. 56-63.
Прокопенко С. Маркетинговий підхід у дослідженні креативних індустрій: теорія та практика використання. Via Economica. 2024. № 4. С. 160-164.
Shevchenko A., Borysenko O. Marketing Approach to the Formation of Management System for Enterprise Strategic Development in the Context of Globalization JILC. Journal of International Legal Communication. 2021. № 1(1). P. 186-196.
Язвінська Н. Маркетингова веб-стратегія підприємства – данина моді чи вимога сучасності? Маркетинг в Україні. 2017. № 2. С. 51-54.
Портер Е. Майкл. Конкурентна стратегія: Методика аналізу галузей та конкурентів. 2005. 454 с.
Bahorka, M., Ustik, T., & Kvasova, L. (2025). Justification of the signs,
components, principles of marketing strategy and strategic alternatives for its implementation by agricultural enterprises. Pryazovsky Economic Bulletin, Electronic Scientific Journal, 1(41), 66–72.
Lyshenko, M., Ustik, T., Pisarenko, V., Maslak, N., & Koliadenko, D. (2021). Ekonomichni ta marketynhovi aspekty funktsionuvannia malykh pidpryiemstv [Economic and marketing aspects of small enterprises functioning]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(33), 185–193.
Briukhovetska, N. Yu., & Chernykh, O. V. (2020). Industriia 4.0 ta tsyfrovizatsiia ekonomiky: mozhlyvosti ta vykorystannia zarubizhnoho dosvidu na promyslovykh pidpryiemstvakh Ukrainy [Industry 4.0 and digitalization of the economy: Opportunities and use of foreign experience at Ukrainian industrial enterprises]. Retrieved September 6, 2025, from http://surl.li/kwljwh
Venher, Ye., & Akhtoyan, A. (2021). Rol Big Data u realizatsii stratehii digital-marketynhu [The role of Big Data in implementing digital marketing strategies]. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, 63, 61–68.
Vynohradova, O. V., Sovershenna, I. O., & Yesmakhanova, A. U. (2023). Osoblyvosti marketynhu vzaiemovidnosyn na rynku IT-autsorsynhu u voiennyi chas [Features of relationship marketing in the IT outsourcing market during wartime]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 25, 65–71.
Voloboyev, V. D. (2024). Innovatsiini reklamni instrumenty na osnovi shtuchnoho intelektu [Innovative advertising tools based on artificial intelligence]. Economic Synergy, 2, 116–128.
Dykan, V. L., & Kuzhavskyi, M. S. (2022). Digital-marketynh yak instrument naroshchennia vartosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Digital marketing as a tool for increasing enterprise value under digitalization]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 80, 21–32.
Kovalchuk, S. V., & Andrushkevych, Z. M. (2025). Tsyfrovyi marketynh – innovatsiinyi napriam u rozvytku pidpryiemstv ta haluzei ekonomiky [Digital marketing – An innovative direction in the development of enterprises and economic sectors]. Retrieved September 21, 2025, from http://surl.li/zzathb
Krykavskyi, Ye. (2015). Partnerski vidnosyny na rynku B2B ta B2C [Partnership relations in the B2B and B2C market]. Lviv: Vyd-vo Lvivskoi politekhniky.
Mandych, O. V., Babko, N. M., Ustik, T. V., & Kolodnenko, N. V. (2022). Formuvannia Digital-stratehii kompanii [Formation of a company’s digital strategy]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky, 4, 10–15.
Maliarchuk, N. (2023). Rol dydzhytalizatsii u rozvytku marketynhu ta yii vplyv na orhanizatsiinu strukturu pidpryiemstv [The role of digitalization in marketing development and its impact on enterprises’ organizational structure]. Sustainable Socio-Economic Development Journal, 1(3–4), 90–97.
Prodius, O. I., & Donetskova, V. A. (2022). Instrumenty digital-marketynhu u kompleksnomu prosuvanni [Digital marketing tools in integrated promotion]. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politekhnichnoho universytetu, 1(19), 56–63.
Prokopenko, S. (2024). Marketynhovyi pidkhid u doslidzhenni kreatyvnykh industrii: teoriia ta praktyka vykorystannia [Marketing approach in the study of creative industries: Theory and practice]. Via Economica, 4, 160–164.
Shevchenko, A., & Borysenko, O. (2021). Marketing approach to the formation of management system for enterprise strategic development in the context of globalization. JILC. Journal of International Legal Communication, 1(1), 186–196.
Yazvinska, N. (2017). Marketynhova veb-stratehiia pidpryiemstva – danyna modi chy vymoha suchasnosti? [Marketing web-strategy of the enterprise – A tribute to fashion or a modern requirement?]. Marketynh v Ukraini, 2, 51–54.
Porter, M. E. (2005). Konkurentna stratehiia: Metodyka analizu haluzei ta konkurentiv [Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors]. Kyiv.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

