КЛЮЧОВІ ВІДМІННОСТІ У ФОРМУВАННІ СТРАТЕГІЇ ЗБУТУ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ ПІДПРИЄМСТВАМИ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ РІЗНИХ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ФОРМ
Анотація
У статті досліджено особливості формування стратегій збуту продовольчих товарів підприємствами оптової торгівлі різних організаційних форм. Проаналізовано специфіку діяльності підприємств оптової торгівлі повного циклу обслуговуваня (торгово-збутових підприємств та дистриб’юторів) та неповного циклу обслуговування (магазинів-складів, оптових підприємств та дилерів). Визначено ключові відмінності у підходах до формування збутових стратегій для швидкопсувних товарів, товарів середньої і довгострокової тривалості зберігання, алкогольних напоїв, органічних продуктів, заморожених товарів, імпортних товарів та товарів власної торгової марки. Встановлено пряму залежність ефективності стратегії збуту від відповідності організаційній формі підприємства оптової торгівлі та специфіки категорії продовольчих товарів.
Посилання
Kanuri, V. K., Habel, J., Chaker, N. N., Rangarajan, D., & Guenzi, P. B2B Online Sales Pushes: Whether, When, and Why They Enhance Sales Performance. Production and Operations Management. 2023. №32(2). С. 372-389. DOI: https://doi.org/10.1111/poms.13927
Полякова Я. О., Юдін С. О. Методика формування дистриб'юторської мережі підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія : Економічні науки. 2018. № 1. С. 94-100. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvpusk_2018_1_14
Hoeft, F. The Case of Sales in the Automotive Industry During the COVID-19 Pandemic. Strategic Change. 2021. №30(2). С. 139-148. DOI: https://doi.org/10.1002/jsc.2395
Ma, Y., Zheng, Y., Zhu, Y. A Comprehensive Analysis of The Retail Giant: An In-Depth Study of Costco. ResearchGate. 2024. URL: https://www.researchgate.net/publication/386510397_A_Comprehensive_Analysis_of_The_Retail_Giant_An_In-Depth_Study_of_Costco
Hallikainen, H., Savimäki, E., Laukkanen, T. Fostering B2B Sales with Customer Big Data Analytics. Industrial Marketing Management. 2020. №86. С. 90-98. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850118304656
Rezaei, J., Ortt, R., & Trott, P. Supply chain drivers, partnerships and performance of high-tech SMEs. International Journal of Productivity and Performance Management. 2018. №67(4). С. 629-653. DOI: https://doi.org/10.1108/IJPPM-01-2017-0017
Chang, Y.-C., Wei, M.-F., Luh, Y.-H. Choice of Modern Food Distribution Channels and Its Welfare Effects: Empirical Evidence from Taiwan. Agriculture. 2021. №11(6), 499. URL: https://doi.org/10.3390/agriculture11060499
Takashima, K. Wholesale Industry Trends to Enhance Its Significance by Providing New Value – Efforts to Break Free from Low Profit Structure. Mitsui & Co. Global Strategic Studies Institute Monthly Report. 2022, November. URL: https://www.mitsui.com/mgssi/en/report/detail/__icsFiles/afieldfile/2023/01/10/2211i_takashima_e.pdf
Biot, N., Hecquet, C., Maréchal, K., Lobet, G., Dendoncker, N. The importance of distribution channels and food supply chain challenges on the viability of market gardening farms: insights from market gardeners in Belgium at a territorial level. 2024, с. 7-9. URL: https://hal.science/hal-04594127v1/document
Kida, S., Heller, D. A., Tamura, Y., Motohashi, E., Sato, H., & Hattori, Y. (2023). The Effect of Organisational Sales Management on Dealership Performance. International Journal of Automotive Technology and Management, 23(2-3), 144-170. URL: https://da.lib.kobe-u.ac.jp/da/kernel/0100489575/0100489575.pdf
Bjørke, K. Local Food Business - To - Business Distribution Model Baltic Sea Food. 2021, с. 12-15. URL: https://epkk.ee/wp-content/uploads/2021/05/BSF_Business_Model_updated.pdf
Приймук О. Р., Каліновський М. О. Оптимізація запасів продовольчих товарів на підприємстві оптової торгівлі. Цифрова економіка та економічна безпека. 2025. № 2. С. 450-457. URL: https://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/693
Kanuri, V. K., Habel, J., Chaker, N. N., Rangarajan, D., & Guenzi, P. (2023). B2B Online Sales Pushes: Whether, When, and Why They Enhance Sales Performance. Production and Operations Management, 32(2), 372-389. DOI: https://doi.org/10.1111/poms.13927
Poliakova, Ya. O., & Yudin, S. O. (2018). Metodyka formuvannia dystrybiutorskoi merezhi pidpryiemstva [Methodology for forming the enterprise distribution network]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia: Ekonomichni nauky, 1, 94-100. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvpusk_2018_1_14
Hoeft, F. (2021). The Case of Sales in the Automotive Industry During the COVID-19 Pandemic. Strategic Change, 30(2), 139-148. DOI: https://doi.org/10.1002/jsc.2395
Ma, Y., Zheng, Y., & Zhu, Y. (2024). A Comprehensive Analysis of The Retail Giant: An In-Depth Study of Costco. Available at: https://www.researchgate.net/publication/386510397_A_Comprehensive_Analysis_of_The_Retail_Giant_An_In-Depth_Study_of_Costco
Hallikainen, H., Savimäki, E., & Laukkanen, T. (2020). Fostering B2B Sales with Customer Big Data Analytics. Industrial Marketing Management, 86, 90-98. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850118304656
Rezaei, J., Ortt, R., & Trott, P. (2018). Supply chain drivers, partnerships and performance of high-tech SMEs. International Journal of Productivity and Performance Management, 67(4), 629-653. DOI: https://doi.org/10.1108/IJPPM-01-2017-0017
Chang, Y.-C., Wei, M.-F., & Luh, Y.-H. (2021). Choice of Modern Food Distribution Channels and Its Welfare Effects: Empirical Evidence from Taiwan. Agriculture, 11(6), 499. DOI: https://doi.org/10.3390/agriculture11060499
Takashima, K. (2022, November). Wholesale Industry Trends to Enhance Its Significance by Providing New Value – Efforts to Break Free from Low Profit Structure. Mitsui & Co. Global Strategic Studies Institute Monthly Report. Available at: https://www.mitsui.com/mgssi/en/report/detail/__icsFiles/afieldfile/2023/01/10/2211i_takashima_e.pdf
Biot, N., Hecquet, C., Maréchal, K., Lobet, G., & Dendoncker, N. (2024). The importance of distribution channels and food supply chain challenges on the viability of market gardening farms: insights from market gardeners in Belgium at a territorial level (pp. 7-9). Available at: https://hal.science/hal-04594127v1/document
Kida, S., Heller, D. A., Tamura, Y., Motohashi, E., Sato, H., & Hattori, Y. (2023). The Effect of Organisational Sales Management on Dealership Performance. International Journal of Automotive Technology and Management, 23(2-3), 144-170. Available at: https://da.lib.kobe-u.ac.jp/da/kernel/0100489575/0100489575.pdf
Bjørke, K. (2021). Local Food Business-To-Business Distribution Model Baltic Sea Food (pp. 12-15). Available at: https://epkk.ee/wp-content/uploads/2021/05/BSF_Business_Model_updated.pdf
Pryimuk, O. R., & Kalinovskyi, M. O. (2025). Optymizatsiia zapasiv prodovolchykh tovariv na pidpryiemstvi optovoi torhivli [Optimization of food inventory at a wholesale enterprise]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, 2, 450-457. Available at: https://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/693