БІЗНЕС-МАРКЕТИНГ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті розглянуто поняття та предмет бізнес-маркетингу, його цілі, задачі, а також його основні інструменти і канали зв’язку з клієнтами. Також розглянуто поняття та сутність телекомунікаційних підприємств. Розроблено порівняльну таблицю B2C та B2B маркетингу, адже вони завжди тісно пов’язані один з одним. В процесі дослідження висвітлено причини та особливості впровадження бізнес-маркетингу в операційну діяльність телекомунікаційних підприємств. Наведено приклад реалізації бізнес-маркетингу однією з провідних українських телекомкомпаній. Було визначено основні інструменти бізнес-маркетингу телекомунікаційних підприємств, а також їх основні канали комунікації, які притаманні саме цій галузі, і вказано перспективи подальших досліджень, зокрема виявлено значне зростання актуальності питання кібербезпеки та захисту чутливих даних клієнтів таких телекомунікаційних підприємств.
Посилання
Бойчук І. В. (2018) «В2В маркетинг як сучасний напрям розвитку підприємств». URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/18_ukr/38.pdf (дата звернення: 28.07.2025)
Марчук І. С., Орловська С. С., Жарська І. О. (2023) «Управління лояльністю на ринку b2b». URL: https://www.researchgate.net/publication/376435726_UPRAVLINNA_LOALNISTU_NA_RINKU_B2B (дата звернення: 28.07.2025)
Ніколаєнко І. В., Гальченко В. І. (2021) «Особливості інтернет-продажів в b2b-секторі». URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2021/6_2021/11.pdf (дата звернення: 28.07.2025)
Свєтайло А. В. (2024) «Підвищення ефективності бюджетів маркетингу на ринку B2C e-commerce». URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/4109/4040/ (дата звернення: 28.07.2025)
Borut Milfelne. (2022) «The role of B2B marketing strategy, ICT B2B marketing support, and service quality in market orientation – Performance relationship: evidence from three European countries». URL: https://www.researchgate.net/publication/364139710_The_role_of_B2B_marketing_strategy_ICT_B2B_marketing_support_and_service_quality_in_market_orientation_-_Performance_relationship_evidence_from_three_European_countries (дата звернення: 28.07.2025)
Гуріна, О., Карпенко, В., Вдовічена, О., Ліпич, Л., & Герило, В. (2023). Маркетингові стратегії b2b: створення цінності, залучення та збереження ключових клієнтів. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5(52), 543–561.
Садовська І. І., Петропавловська С. Є. Особливості та основні відмінності комунікаційної політики на B2B- та B2C-ринках. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2019. № 3(20). С. 327-334
Гринів Н. Т., Кучменда М. Р. Еmail-маркетинг як основний канал персоналізованої комунікації зі споживачем. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2021. №39. С. 48-53
Дрокіна Н. І. SEO-оптимізація сайту підприємства як інструмент інтернет-маркетингу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. №19. С. 127-132
Philip Andersen, Robert Archacki, Nicolas De Bellefonds, David Ratajczak (2017) «How digital leaders are transforming B2B marketing». URL: https://web-assets.bcg.com/img-src/BCG-How-Digital-Leaders-Are-Transforming-B2B-Marketing-Apr-2017_tcm9-152916.pdf (дата звернення: 29.07.2025)
Christine Ngoc Ngo (2020) «The telecommunications industry». URL: https://www.researchgate.net/publication/340164365_The_telecommunications_industry (дата звернення: 29.07.2025)
Xianjie Fang (2021) «Research on Digital Marketing Strategy of Telecommunication Service Based on Computer Complex Network Model». URL: https://www.researchgate.net/publication/354124008_Research_on_Digital_Marketing_Strategy_of_Telecommunication_Service_Based_on_Computer_Complex_Network_Model (дата звернення: 29.07.2025)
Київстар (2025) «Рішення для бізнесу». URL: https://kyivstar.ua/business (дата звернення: 29.07.2025)
Київстар (2025) «Київстар для держави». URL: https://kyivstar.ua/business/products/government (дата звернення: 29.07.2025)
Boichuk I. V. (2018) B2B marketynh yak suchasnyi napriam rozvytku pidpryiemstv [“B2B marketing as a modern direction of enterprise development”]. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/18_ukr/38.pdf (accessed 28.07.2025)
Marchuk I. S., Orlovska S. S., Zharska I. O. (2023) Upravlinnia loialnistiu na rynku B2B [“Loyalty management in the b2b market”]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/376435726_UPRAVLINNA_LOALNISTU_NA_RINKU_B2B (accessed 28.07.2025)
Nikolaienko I. V., Halchenko V. I. (2021) Osoblyvosti internet-prodazhiv v B2B-sektori [“Features of online sales in the B2B sector ”]. Available at: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2021/6_2021/11.pdf (accessed 28.07.2025)
Svietailo A. V. (2024) Pidvyshchennia efektyvnosti biudzhetiv marketynhu na rynku B2C e-commerce [“Increasing the effectiveness of marketing budgets in the B2C e-commerce market”]. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/4109/4040/ (accessed 28.07.2025)
Borut Milfelne. (2022) «The role of B2B marketing strategy, ICT B2B marketing support, and service quality in market orientation – Performance relationship: evidence from three European countries». Available at: https://www.researchgate.net/publication/364139710_The_role_of_B2B_marketing_strategy_ICT_B2B_marketing_support_and_service_quality_in_market_orientation_-_Performance_relationship_evidence_from_three_European_countries (accessed 28.07.2025)
Hurina, O., Karpenko, V., Vdovichena, O., Lipych, L., & Herylo, V. (2023). Marketynhovi stratehii b2b: stvorennia tsinnosti, zaluchennia ta zberezhennia kliuchovykh kliientiv [“B2B marketing strategies: creating value, attracting and retaining key customers”]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 5(52), pp. 543–561.
Sadovska I. I., Petropavlovska S. Ye. (2019) Osoblyvosti ta osnovni vidminnosti komunikatsiinoi polityky na B2B- ta B2C-rynkakh [“Features and main differences of communication policy in B2B and B2C markets”]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol 3(20), pp. 327-334
Hryniv N. T., Kuchmenda M. R. (2021) Hryniv N. T., Kuchmenda M. R. Email-marketynh yak osnovnyi kanal personalizovanoi komunikatsii zi spozhyvachem [“Email marketing as the main channel of personalized communication with the consumer”]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 39, pp. 48-53
Drokina N. I. (2018) SEO-optymizatsiia saitu pidpryiemstva yak instrument internet-marketynhu [“SEO optimization of a company's website as an Internet marketing tool”]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 19, pp. 127-132
Philip Andersen, Robert Archacki, Nicolas De Bellefonds, David Ratajczak (2017) «How digital leaders are transforming B2B marketing». Available at: https://web-assets.bcg.com/img-src/BCG-How-Digital-Leaders-Are-Transforming-B2B-Marketing-Apr-2017_tcm9-152916.pdf (accessed 29.07.2025)
Christine Ngoc Ngo (2020) «The telecommunications industry». Available at: https://www.researchgate.net/publication/340164365_The_telecommunications_industry (accessed 29.07.2025)
Xianjie Fang (2021) «Research on Digital Marketing Strategy of Telecommunication Service Based on Computer Complex Network Model». Available at: https://www.researchgate.net/publication/354124008_Research_on_Digital_Marketing_Strategy_of_Telecommunication_Service_Based_on_Computer_Complex_Network_Model (accessed 29.07.2025)
Kyivstar (2025) Rishennia dlia biznesu [“Business solutions”]. Available at: https://kyivstar.ua/business (accessed 29.07.2025)
Kyivstar (2025) Kyivstar dlia derzhavy [“Kyivstar for the state”]. Available at: https://kyivstar.ua/business/products/government (accessed 29.07.2025)
Авторське право (c) 2025 Олександр Бут

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.