РОЛЬ ОМНІКАНАЛЬНОЇ МАРКЕТИНГОВО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПРАКТИКИ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • Юлія Шипуліна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-8133-578X
Ключові слова: омніканальність, комунікації, конкурентоспроможність, цифрові канали, автоматизація процесів, інтеграція, лояльність споживачів, персоналізація

Анотація

Стаття присвячена вивченню ролі омніканальної маркетингово-комунікаційної практики у зміцненні конкурентоздатності українських підприємств. У ній розглядаються риси омніканального підходу, його вплив на результативність взаємодії з клієнтами, а також аналізуються переваги такого підходу для бізнесу в умовах цифрової трансформації. Досліджено концепцію омніканальності як сучасного інструменту комунікації з клієнтурою. Проаналізовано стан та тенденції розгортання цифрових каналів комунікації в Україні. З’ясовано використання омніканальних маркетингових стратегій українськими підприємствами у різних сферах. Визначено труднощі та перешкоди впровадження омніканального підходу в Україні. Представлено напрями поліпшення омніканальної маркетингово-комунікаційної практики шляхом інтеграції цифрових інструментів у маркетингові комунікації.

Посилання

Ігнатенко Р.В. Цифрові комунікації в маркетингу: сутність та перспективи розвитку в умовах пандемії COVID-19. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2021. Випуск 31. С. 40-46. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.6034732 (дата звернення: 07.07.2025).

Кopeнюк П.I., Дмитроченков М.В. Оцінка ефективності цифрових маркетингових комунікацій для забезпечення розвитку підприємства. Економічний вісник Дніпровського державного технічного університету. 2023. № 2(7). С. 63-69. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss2(7).293749pp63-69

Баран Р. Формування маркетингової комунікативної політики туристичних підприємств в умовах розвитку цифрових комунікацій. Економічний аналіз. 2021. № 31(2). С. 80-89. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2021.02.080

Смирнова Т., Голей Ю. Взаємозв’язок комунікацій підприємства з процесом формування маркетингової стратегії. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 5 (11). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-5(11)-50-62

Коротун О.П., Збирит С.Є., Мартинюк А.Ю. Омніканальний маркетинг: створення цілісної взаємодії між брендом та споживачем. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20

Зозульов О.В., Левченко М. Формування омніканальної збутової стратегії підприємства. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2016. № 13. С. 361-368. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80562

Смотрова, Д. В. Алгоритм організаційного забезпечення омніканального маркетингу на підприємствах роздрібної торгівлі. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2024. №13. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-04-08

Головніна O. Г., Денисенко M. П., Сьомкіна Т. В. Інновації, маркетинг цінностей та омніканальний маркетинг в закупівельній діяльності компанії. Агросвіт. 2025. № 2. С. 14-20. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2025.2.14

Кузик О., Кузик Г. Омніканальний маркетинг та конверговані медіа в інтегрованих комунікаціях агропідприємств України. Scientific collection interconf. 2021. № 48. С. 132-135. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/86192/1/Psarova_obesity.pdf (дата звернення: 07.07.2025).

Жалдак Г. П., Бичковська А. А. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2019. № 2(4). С. 4–13. DOI: https://doi.org/https://doi.org/10.32750/2019-0201

Осокін М., Осокіна А. Цифрові комунікації в системі управління бізнесом. Економіка та суспільство. 2024. №64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-31

Глєбова А.О., Кравченко В.В. Розвиток цифрових комунікацій в умовах діджиталізації економіки України: проблеми та можливості. Ефективна економіка. 2021. Випуск 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9277 (дата звернення: 07.07.2025).

Гриневич Л. В., Смотрова Д. В. Смотрова Д. В. Як організаційно забезпечити омніканальність підприємству? Проблеми сучасних трансформацій. 2023. №7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-13

Лялюк А., Сак Т. Формування омнікальних маркетингових стратегіїй в роздрібній торгівлі. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2022. № 2. С. 99-107. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-02-99-107 (дата звернення: 07.07.2025).

Пронько Л. М., Просеков А. Д. Діджиталізація бізнес-процесів українських підприємств: стан, тенденції та бар’єри розвитку. Ефективна економіка. 2025. Випуск 4. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.4.79

Бокий А.В. Бізнес-технологія омніканального маркетингу в управлінні підприємством. Економiка i органiзацiя управлiння. 2024. № 1(53). С. 130-141. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.14

Кириченко С. О., Цвях П. В. Напрями удосконалення комунікаційної політики на підприємстві. Агросвіт. 2020. № 23. С. 42-46. DOI: https://doi.org/10.32702/2306&6792.2020.23.42

Семенда О. В. Застосування інтегрованої омніканальної стратегії залучення цільової аудиторії у фармацевтичному маркетингу. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-114.

Білоус С.П., Супрун Д.А., Перепелиця Є.В. Інтеграція цифрових технологій у маркетингові процеси: виклики та перспективи. Економічний простір. 2024. № 195. С. 154-158. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.154-158.

Cummins S., Peltier J.W., Dixon A. Omni-channel research framework in the context of personal selling and sales management: A review and research extensions. Journal of Research in Interactive Marketing. 2016. Vol. 10 No. 1. pp. 2-16. DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-12-2015-0094 (дата звернення: 07.07.2025).

Ihnatenko R.V. (2021) Tsyfrovi komunikatsii v marketynhu: sutnist ta perspektyvy rozvytku v umovakh pandemii COVID-19 [Digital communications in marketing: the essence and prospects of development in the context of the COVID-19 pandemic]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. Seriia ekonomichna. Seriia yurydychna, vol. 31, рр. 40-46. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.6034732 (accessed July 07, 2025).

Kopeniuk P.I., Dmytrochenkov M.V. (2023) Otsinka efektyvnosti tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsii dlia zabezpechennia rozvytku pidpryiemstva [Evaluating the effectiveness of digital marketing communications to ensure enterprise development]. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu – Economic Bulletin of Dnipro State Technical University, no. 2(7), рр. 63-69. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss2(7).293749pp63-69

Baran R. (2021) Formuvannia marketynhovoi komunikatyvnoi polityky turystychnykh pidpryiemstv v umovakh rozvytku tsyfrovykh komunikatsii [Formation of marketing communication policy of tourism enterprises in the context of digital communications development]. Ekonomichnyi analiz – Economic analysis, no. 31(2), рр. 80-89. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2021.02.080

Smyrnova T., Holei Yu. (2023) Vzaiemozviazok komunikatsii pidpryiemstva z protsesom formuvannia marketynhovoi stratehii [Interrelation of enterprise communications with the process of forming a marketing strategy]. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi – Topical issues in modern science, no. 5 (11). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-5(11)-50-62

Korotun O.P., Zbyryt S.Ye., Martyniuk A.Yu. (2024) Omnikanalnyi marketynh: stvorennia tsilisnoi vzaiemodii mizh brendom ta spozhyvachem [Omnichannel marketing: creating a holistic interaction between brand and consumer]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20

Zozulov O.V., Levchenko M. (2016) Formuvannia omnikanalnoi zbutovoi stratehii pidpryiemstva [Formation of an omnichannel sales strategy for an enterprise]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut» – Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, no.13, рр. 361-368. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80562

Smotrova, D. V. (2024) Alhorytm orhanizatsiinoho zabezpechennia omnikanalnoho marketynhu na pidpryiemstvakh rozdribnoi torhivli [Algorithm for Organizational Support of Omnichannel Marketing in Retail Trade Enterprises]. Problemy suchasnykh transformatsii – Problems of modern transformations. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, no. 13. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-04-08

Holovnina O. H., Denysenko M. P., Somkina T. V. (2025) Innovatsii, marketynh tsinnostei ta omnikanalnyi marketynh v zakupivelnii diialnosti kompanii [Innovations, value marketing and omnichannel marketing in the company's procurement activities]. Ahrosvit – Agrosvit, no. 2, рр. 14-20. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2025.2.14

Kuzyk O., Kuzyk H. (2021) Omnikanalnyi marketynh ta konverhovani media v intehrovanykh komunikatsiiakh ahropidpryiemstv Ukrainy [Omnichannel marketing and converged media in integrated communications of Ukrainian agricultural enterprises]. Scientific collection interconf, no.48, рр.132-135. Available at: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/86192/1/Psarova_obesity.pdf (accessed July 07, 2025).

Zhaldak H. P., Bychkovska A. A. (2019) Intehrovani marketynhovi komunikatsii yak chynnyk efektyvnoho rozvytku pidpryiemstv [Integrated marketing communications as a factor of effective development of enterprises]. Yevropeiskyi naukovyi zhurnal Ekonomichnykh ta Finansovykh innovatsii – European Scientific Journal of Economic and Financial Innovations, no. 2(4), рр. 4–13. DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201

Osokin M., Osokina A. (2024) Tsyfrovi komunikatsii v systemi upravlinnia biznesom [Digital communications in the business management system]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, no. 64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-31

Hliebova A.O., Kravchenko V.V. (2021) Rozvytok tsyfrovykh komunikatsii v umovakh didzhytalizatsii ekonomiky Ukrainy: problemy ta mozhlyvosti [Development of Digital Communications in the Context of Digitalization of the Ukrainian Economy: Problems and Opportunities]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, vol. 9. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9277 (accessed July 07, 2025).

Hrynevych L. V., Smotrova D. V. Smotrova D. V. (2023) Yak orhanizatsiino zabezpechyty omnikanalnist pidpryiemstvu? [How can an enterprise ensure omnichannel in an organizational way?] Problemy suchasnykh transformatsii – Problems of modern transformations, no. 7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-13

Lialiuk A., Sak T. (2022) Formuvannia omnikalnykh marketynhovykh stratehiii v rozdribnii torhivli [Formation of omnichannel marketing strategies in retail]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic Journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, no.2, рр. 99-107. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-02-99-107 (accessed July 07, 2025).

Pronko L. M., Prosekov A. D. (2025) Didzhytalizatsiia biznes-protsesiv ukrainskykh pidpryiemstv: stan, tendentsii ta bariery rozvytku [Digitalization of business processes of Ukrainian enterprises: status, trends and barriers to development]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, vol. 4. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.4.79

Bokyi A.V. (2024) Biznes-tekhnolohiia omnikanalnoho marketynhu v upravlinni pidpryiemstvom [Business technology of omnichannel marketing in enterprise management]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia – Economics and management organization, no. 1(53), рр. 130-141. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.14

Kyrychenko S. O., Tsviakh P. V. (2020) Napriamy udoskonalennia komunikatsiinoi polityky na pidpryiemstvi [Directions for improving the communication policy at the enterprise]. Ahrosvit – Agrosvit, no. 23, рр. 42-46. DOI: https://doi.org/ 10.32702/2306&6792.2020.23.42

Semenda O. V. (2024) Zastosuvannia intehrovanoi omnikanalnoi stratehii zaluchennia tsilovoi audytorii u farmatsevtychnomu marketynhu [Application of an integrated omnichannel strategy for attracting the target audience in pharmaceutical marketing]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-114

Bilous S.P., Suprun D.A., Perepelytsia Ye.V. (2024) Intehratsiia tsyfrovykh tekhnolohii u marketynhovi protsesy: vyklyky ta perspektyvy [Integration of digital technologies into marketing processes: challenges and prospects]. Ekonomichnyi prostir – Economic space, no. 195, рр. 154-158. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.154-158

Cummins S., Peltier J.W., Dixon A. (2016) Omni-channel research framework in the context of personal selling and sales management: A review and research extensions. Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 10, no. 1, pp. 2-16. DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-12-2015-0094 (accessed July 07, 2025).

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Шипуліна, Ю. (2025). РОЛЬ ОМНІКАНАЛЬНОЇ МАРКЕТИНГОВО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПРАКТИКИ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (76). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-36
Розділ
МАРКЕТИНГ