УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ І СЕРВІСУ У МЕЖАХ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ

  • Оксана Никига Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-3492-7475
  • Соломія Мороз Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0003-4742-6984
Ключові слова: управління, якість, туристичні послуги, сервіс, гастрономічний туризм

Анотація

У статті досліджено особливості управління якістю туристичних послуг і сервісу в межах гастрономічного туризму. Управління якістю туристичних послуг і сервісу в контексті гастрономічного туризму є ключовим чинником формування позитивного іміджу регіону та залучення туристів. Це передбачає впровадження стандартів обслуговування, контроль за дотриманням кулінарних традицій і постійне підвищення кваліфікації персоналу. Визначено структуру управління якістю як системи, що охоплює організаційні механізми, професійність персоналу, процеси стандартизації, а також зворотний зв’язок із клієнтами. Визначено, що якість у гастрономічному туризмі є не лише обов’язковим критерієм конкурентоспроможності, а й чинником популяризації регіональної кухні та формування позитивного іміджу туристичних дестинацій. У цьому контексті якість продукту й сервісу в межах гастрономічного туризму набувають вирішального значення для формування позитивного туристичного іміджу.

Посилання

Богдан Н.М., Писаревський І.М., Погасій С.О. Управління якістю туристських послуг: підручник. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 340 с.

Графська О.І., Коркуна І.І., Мацюк С.П. Сертифікація і управління якістю в гастрономічному туризмі: проблеми і особливості впровадження. Проблеми сучасних трансфорсацій. Серія: Економіка та управління. 2024. № 11. С. 1–4. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-12-01.

Денисенко М. П., Терещенко Н.М. Формування системи управління якістю послуг у сфері туризму. Наукові праці МАУП. 2014. С. 134–138. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npmaup_2014_1_25.

Долинська О., Біницька О., Гільберг Т. Управління якістю туристичних послуг: сучасні тенденції. Економіка та суспільство. 2024. № 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-7. (дата звернення:12.05.2025).

Кривоберець М.М. Інструменти підвищення якості туристичних послуг. Ефективна економіка. 2017. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5382. (дата звернення:13.05.2025).

Кудла Н.Є. Управління якістю в туризмі: підручник. Київ: «Центр учбової літератури», 2015. 328 с.

Никига О. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в регіоні: монографія. Львів: ЛДУФК, 2024. 176 с.

Пилипенко Г. М., Смєсова В. Л., Безугла Л. С., Бондаренко Л. А. Теоретико-методологічні аспекти визначення якості послуг у туристичному бізнесі. Економічний вісник Дніпровської політехніки. 2023. № 1(81). С. 150–156.

Поворознюк І. М. Проблеми якості обслуговування на підприємствах індустрії гостиноості. Економіка та суспільство. Вип. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-8. (дата звернення:13.05.2025).

Чепурда, Л.М., Юрченко, С.О. Теоретичні аспекти формування системи управління якістю на туристичних підприємствах. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2023. С.32–35. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(7).2023.6

Чорна Н.М. Система управління якістю на туристичному підприємстві: теоретичні аспекти впровадження та функціонування. Економіка та суспільство. 2021. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-56. (дата звернення:12.05.2025).

Bohdan N.M., Pysarevskyy I.M., Pohasiy S.O. (2021) Upravlinnya yakistyu turystskykh posluh [Quality management of tourist services]. Kharkiv: O. M. Beketov KhNUMG, 340 p. (in Ukrainian).

Hrafsʹka O.I., Korkuna I.I., Matsyuk S.P. (2024) Sertyfikatsiya i upravlinnya yakistyu v hastronomichnomu turyzmi: problemy i osoblyvosti vprovadzhennya [Certification and quality management in gastronomic tourism: problems and features of implementation]. Problemy suchasnykh transformatsiy. Seriya: Ekonomika ta upravlinnya. № 11. pp. 1–4. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-12-01. (in Ukrainian).

Denysenko M. P., Tereshchenko N.M. (2014) Formuvannya systemy upravlinnya yakistyu posluh u sferi turyzmu [Formation of a system for managing service quality in the tourism sector]. Naukovi pratsi MAUP. pp. 134–138. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npmaup_2014_1_25. (in Ukrainian).

Dolynska O., Binytska O., Hilberh T. (2024) Upravlinnya yakistyu turystychnykh posluh: suchasni tendentsiyi. [Quality management of tourism services: current trends]. Economy and society. 2024. № 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-7. (accessed May 12, 2025).

Kryvoberetsʹ M.M. (2017) Instrumenty pidvyshchennya yakosti turystychnykh posluh [Tools for improving the quality of tourist services]. Efektyvna ekonomika. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5382. (accessed May 13, 2025).

Kudla N. Je. (2015) Upravlinnja jakistju v turyzmi: pidruchnyk [Quality management in tourism: a textbook]. Kyiv: Center for Educational Literature. 328 p.

Nykyha O. (2024) Innovatsiynyy rozvytok hastronomichnoho turyzmu v rehioni: monohrafiya [Innovative development of gastronomic tourism in the region: monograph]. Lʹviv: LDUFK. 176 p. (in Ukrainian).

Pylypenko H. M., Smyesova V. L., Bezuhla L. S., Bondarenko L. A. (2023) Teoretyko-metodolohichni aspekty vyznachennya yakosti posluh u turystychnomu biznesi [Teoretyko-metodolohichni aspekty vyznachennya yakosti posluh u turystychnomu biznesi]. Economic Bulletin of the Dnipro Polytechnic Institute. No. 1(81). pp. 150–156. (in Ukrainian).

Povoroznyuk I. M. (2022) Problemy yakosti obsluhovuvannya na pidpryyemstvakh industriyi hostynoosti [Problems of service quality at hospitality industry enterprises]. Ekonomika ta suspilʹstvo. No. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-8. (accessed May 13, 2025).

Chepurda L.M., Yurchenko S.O. (2023) Teoretychni aspekty formuvannya systemy upravlinnya yakistyu na turystychnykh pidpryyemstvakh [Theoretical aspects of forming a quality management system in tourism enterprises]. Innovatsiyi ta tekhnolohiyi v sferi posluh i kharchuvannya. pp.32–35. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(7).2023.6. (in Ukrainian).

Chorna N.M. (2021) Systema upravlinnya yakistyu yak instrument udoskonalennya menedzhmentu turystskoho pidpryyemstva [Quality management system as a tool for improving the management of a tourism enterprise]. Economy and society. No 28. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-14. (accessed May 12, 2025).

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 11
Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Никига, О., & Мороз, С. (2025). УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ І СЕРВІСУ У МЕЖАХ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ. Економіка та суспільство, (74). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-74-64