ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ЕФЕКТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ

Ключові слова: конкурентоспроможність, ефективний менеджмент, готельно-ресторанний бізнес, інновації, стратегічне управління

Анотація

Стаття присвячена формуванню конкурентоспроможності готельно-ресторанного підприємства через ефективний менеджмент. Результати дослідження встановили, що у 2024 році відбувається стабілізація ситуації в готельно-ресторанній сфері України завдяки зростанню внутрішнього туризму та адаптації підприємств до нових умов ринку. Західні області України демонструють високий рівень завантаженості готелів, що вказує на значний потенціал для регіонального розвитку. На сьогодні методи управління у багатьох підприємствах готельно-ресторанної галузі залишаються недостатньо інноваційними та гнучкими, що знижує їхню здатність адаптуватися до швидких змін ринкових умов. Конкурентоспроможність готельно-ресторанних підприємств значною мірою залежить від впровадження таких сучасних підходів до управління, які дозволяють точно оцінювати ринкові позиції та визначати перспективи розвитку. 

Посилання

1. Андренко І. Б., Кравець О. М., Писаревський І. М. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник. Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова, 2014, 431 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/33756502.pdf
2. Бабенко О. М. Формування конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства та застосування лідерства в управлінні як конкурентної переваги. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі, 2013, №4 (60). URL: https://core.ac.uk/download/326487453.pdf
3. Білоус С. В., Красько А. Б., Безручко Л. С. Підвищення конкурентних переваг готельно-ресторанних та туристичних підприємств за допомогою методів менеджменту. Економіка та суспільство, 2021, №23. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-23-22
4. Бурачек І., Ярмолюк Д. Особливості використання сучасних технологій менеджменту в сфері туризму. Економіка та суспільство, 2021, №34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-2
5. Давидова О. Ю. Стратегічні орієнтири розвитку готельної індустрії в Україні. Бізнесінформ, 2025, №2, 255-261. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-2-255-261
6. Круковська О. В. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, 2024, №1 (11). DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(11).2024.2
7. Мазуркевич І. О., Дзюба Т. А. Інноваційні підходи в діяльності туристичного бізнесу. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2016, №3 (227), 50-56.
8. Малюга Л. М., Загороднюк О. В. Конкурентоспроможність підприємств ресторанного бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, 2020, №2 (25). DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-35
9. Нагорняк Г. С., Малюта Л. Я., Шерстюк Р. П. Дослідження впливу управлінських чинників на рівень конкурентоспроможності вітчизняних закладів сфери готельно-ресторанного бізнесу на сучасному етапі. Економіка і управління, 2016, №3, 77-86. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/nagornyak.htm
10. Рябенька М. О., Постова В. В. Сучасні аспекти управління в закладах готельного та ресторанного бізнесу. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, 2024, №13. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-12-01
1. Andrenko, I.B., Kravets, O.M., & Pysarevskyi, I.M. (2014). Menedzhment hotelno-restorannoho hospodarstva: pidruchnyk [Management of the hotel and restaurant business: textbook]. Kharkivskyi natsionalnyi universytet misk. hosp-va im. O. M. Beketova. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/33756502.pdf [In Ukrainian].
2. Babenko, O.M. (2013). Formuvannia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv restorannoho hospodarstva ta zastosuvannia liderstva v upravlinni yak konkurentnoi perevahy [Formation of competitiveness of restaurant business enterprises and the application of leadership in management as a competitive advantage]. Naukovi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, (4) 60. URL: https://core.ac.uk/download/326487453.pdf [In Ukrainian].
3. Bilous, S.V., Krasko, A.B., & Bezruchko, L.S. (2021). Pidvyshchennia konkurentnykh perevah hotelno-restorannykh ta turystychnykh pidpryiemstv za dopomohoiu metodiv menedzhmentu [Enhancing competitive advantages of hotel, restaurant, and tourism enterprises through management methods]. Ekonomika ta suspilstvo, (23). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-23-22 [In Ukrainian].
4. Burachek, I., & Yarmoliuk, D. (2021). Osoblyvosti vykorystannia suchasnykh tekhnolohii menedzhmentu v sferi turyzmu [Features of using modern management technologies in the tourism sector]. Ekonomika ta suspilstvo, (34). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-2 [In Ukrainian].
5. Davydova, O.Yu. (2025). Stratehichni oriientyry rozvytku hotelnoi industrii v Ukraini [Strategic directions for the development of the hotel industry in Ukraine]. Biznesinform, (2), 255-261. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-2-255-261 [In Ukrainian].
6. Krukovska, O.V. (2024). Menedzhment hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini [Management of the hotel and restaurant business in Ukraine]. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia, (1) 11. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(11).2024.2 [In Ukrainian].
7. Mazurkevych, I.O., & Dziuba, T.A. (2016). Innovatsiini pidkhody v diialnosti turystychnoho biznesu [Innovative approaches in tourism business activities]. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, (3) 227, 50-56 [In Ukrainian].
8. Maliuha, L.M., & Zahorodniuk, O.V. (2020). Konkurentospromozhnist pidpryiemstv restorannoho biznesu [Competitiveness of restaurant business enterprises]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, (2) 25. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-35 [In Ukrainian].
9. Nahorniak, H.S., Maliuta, L.Ya., & Sherstiuk, R.P. (2016). Doslidzhennia vplyvu upravlinskykh chynnykiv na riven konkurentospromozhnosti vitchyznianykh zakladiv sfery hotelno-restorannoho biznesu na suchasnomu etapi [Study of the impact of management factors on the competitiveness of domestic hotel and restaurant businesses at the present stage]. Ekonomika i upravlinnia, (3), 77-86. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/nagornyak.htm [In Ukrainian].
10. Riabenka, M.O., & Postova, V.V. (2024). Suchasni aspekty upravlinnia v zakladakh hotelnoho ta restorannoho biznesu [Modern aspects of management in hotel and restaurant businesses]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, (13). DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-12-01 [In Ukrainian].
Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Круковська, О. (2025). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ЕФЕКТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ. Економіка та суспільство, (74). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-74-33
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА