КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОГО БРЕНДУ В ЦИФРОВОМУ ПРОСТОРІ

  • Олена Сергієнко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-9796-9218
  • Анастасія Швець Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0009-0009-2323-1104
  • Марія Калашник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Анотація

У статті здійснено концептуалізацію розвитку особистого бренду як цілісного стратегічного процесу у цифровому середовищі. Розкрито сутність особистого бренду як інструменту професійного позиціонування, побудови довіри та підвищення конкурентоспроможності. На основі аналізу актуальних підходів до брендингу в умовах цифровізації запропоновано концепцію розвитку особистого бренду, що охоплює ключові етапи: визначення унікальної ціннісної пропозиції, формування візуального образу, створення контент-стратегії, вибір цифрових платформ для просування, а також побудову сталих комунікацій з аудиторією. Особливу увагу приділено ролі соціальних мереж у просуванні бренду, важливості автентичності та репутаційної стабільності. Окреслено основні виклики цифрового середовища — зокрема ризики репутаційних втрат, негативного інформаційного фону, кризових ситуацій — та запропоновано практичні підходи до їх нейтралізації: моніторинг онлайн-згадок, управління зворотним зв’язком, стратегічне вибудовування довіри. Представлена концепція може бути корисною для фахівців у сфері маркетингу, PR, підприємництва та особистого розвитку.

Посилання

Кушнір Н.С., Стрілець-Бабенко О.В. Особистий бренд: сутність, функції та умови розвитку в аспекті психології маркетингу. Наукові записки. Серія «Психологія».2023. №2. С. 47–52.

С. Бережник. Поняття персонального бренду. Особливості використання персонального бренду вітчизняними артистами. Питання культурології, (32), с. 25-43. URL: http://dx.doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155718 (дата звернення 19.03.2025)

Cемененко Л. П. Формування бренду вченого / Л. П. Cемененко, М. І. Главчев, Ю. М. Главчева // Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовах інформаційного суспільства: матеріали 6-ої міжнарод. наук.-практ. конф., 10-11 вересня 2015 р., Львів. - Львів, 2015. – С. 22-27.

Борисенко А. С. Соціальні мережі як інструмент просування персонального бренду : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник Т. О. Іванець. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 72 с.

High Visibility: Transforming Your Personal and Professional Brand. Irving Rein,‎ Philip Kotler,‎ Michael Hamlin,‎ Martin Stoller. McGraw-Hill Education, 2006.

Велещук С. С. Бренд-менеджмент в стратегічному розвитку підприємств : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04 "Економіка та управління підприємствами" (за видами еконо- мічної діяльності) / С. С. Велещук. – Київ, 2008. – 20 с.

Davis, S. M., & Dunn, M. (2002). Building the Brand-Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass Inc., U.S. 320 p.

D’Alessandro, D. (2002). Brand Warfare: 10 Rules for Building the Killer Brand. 1st ed. New York: McGraw Hill, 240 р.

Зозульов О. Моделі брендингу: класифікація та стисла характерристика / О. Зозульов, Ю. Нестерова // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 5. – С. 44–49.

Lambin, J.-J., & Schuiling, I. (2012). Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing (3rd ed.). Palgrave. 620 р.

Нестерева Ю. Методи оцінки вартості бренда / Ю. Нестерева // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 3. – С. 61–64.

Ястремська О. М. Інвестиційна діяльність промислових підприємств: методологічні та методичні засади : монографія / О. М. Ястремська. – [2- ге вид.]. – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2004. – 488 с.

Яцюк Д. В. Управління рекламною діяльністю в системі брендингу на ринку продовольчих товарів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами» / Д. В. Яцюк. – К, 2008. – 20 с.

Лисенко І.В. Актуальність брендингу в Україні / І.В. Лисенко, А.Т. Кучер / / Матеріали Х-ої Міжнародної науково-практичної конференції студентів і молодих вчених «Економіка і маркетинг в умовах всесвітньої інтеграції: проблеми, досвід, передова думка». Том 1. – Донецьк: ДРУК – ІНФО, 2010. – С. 242-245.

Jacoby J. Brand Loyalty: Measurement and Management / J. Jacoby, R. W. Chestnut. —New York: Wiley, 1979. — Р. 14.

Aaker, D. A. (1995). Building strong brands (Illustrated ed.). Free Press. 390 р.

Keller K. L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Global Edition. – 5-е вид. – Harlow: Pearson, 2019. – 624с.

Kushnir Nataliia, Strilets-Babenko Olena. (2023) Osobystyy brend: sutnistʹ, funktsiyi ta umovy rozvytku v aspekti psykholohiyi marketynhu [Personal brand: essence, functions and conditions of development in the aspect of marketing psychology]. Naukovi zapysky. Seriya “Psykholohia” – Scientific Notes. Psychology Series, no. 2. pp. 47–52.

S. Berezhnyk. (2016) Ponyattya personal`noho brendu. Osoblyvosti vykorystannya personal`noho brendu vitchyznyanymy artystamy. [The concept of a personal brand. Features of the use of a personal brand by domestic artists.]. Pytannya kul`turolohiyi – Questions of Cultural Studies, no. 32. pp. 25-43. Available at: http://dx.doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155718 (accessed March 19, 2025)

Semenenko L., Glavchev M., Glavcheva M. (2015) Formuvannya brendu vchenoho [Formation of the scientist`s brand]. Suchasni problemy diyalʹnosti biblioteky v umovakh informatsiynoho suspilʹstva: 6-a Mizhnarodna naukovo-praktichna konferenciya (Lʹviv, September 10-11, 2015). pp. 22-27. (in Ukrainian)

Borysenko A. (2024) Sotsialʹni merezhi yak instrument prosuvannya personalʹnoho brendu [Social networks as a tool for promoting a personal brand]: bachelor's thesis in the specialty 061 "Journalism". scientific supervisor T. O. Ivanets. Zaporizhzhia: ZNU, 2024. 72 p. (in Ukrainian)

High Visibility: Transforming Your Personal and Professional Brand. Irving Rein,‎ Philip Kotler,‎ Michael Hamlin,‎ Martin Stoller. McGraw-Hill Education, 2006.

Veleshchuk S. (2008) Brend-menedzhment v stratehichnomu rozvytku pidpryyemstv [Brand management in the strategic development of enterprises]: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ekon. nauk : spets. 08.00.04. Kyyiv, 20 p. (in Ukrainian)

Davis, S. M., & Dunn, M. (2002). Building the Brand-Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass Inc., U.S. 320 p.

D’Alessandro, D. (2002). Brand Warfare: 10 Rules for Building the Killer Brand. 1st ed. New York: McGraw Hill, 240 р.

Zozulyov O. (2006) Modeli brendynhu: klasyfikatsiya ta stysla kharakterrystyka [Branding models: classification and brief characteristics]. Marketynh v Ukrayini – Marketing in Ukraine, no. 5. pp. 44–49.

Lambin, J.-J., & Schuiling, I. (2012). Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing (3rd ed.). Palgrave. 620 р.

Nestereva Yu. (2006) Metody otsinky vartosti brenda [Methods of brand value assessment]. Marketynh v Ukrayini – Marketing in Ukraine, no. 3. pp. 61-64.

Yastrems’ka O.M (2014) Investytsiyna diyalnist promyslovykh pidpryyemstv: metodolohichni ta metodychni zasady: monohrafiya [Investytsiyna diyal’nist’ promyslovykh pidpryyemstv: metodolohichni ta metodychni zazady: monohrafiya]. Kharkiv: VDINZhEK-Pres, 488 p.(in Ukrainian)

Yatsyuk D. (2008) Upravlinnya reklamnoyu diyalʹnistyu v systemi brendynhu na rynku prodovolʹchykh tovariv [Management of advertising activities in the branding system in the food market]: author's abstract of the dissertation for the degree of candidate of economic sciences: speciality 08.00.04. 20 p. (in Ukrainian)

Lysenko I., Kucher A. (2010) Aktualʹnistʹ brendynhu v Ukrayini [The relevance of branding in Ukraine]. 10th International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists “Economics and Marketing in the Conditions of Global Integration: Problems, Experience, Advanced Thought”. vol. 1. Donetsk: DRUK – INFO, pp. 242-245. (in Ukrainian)

Jacoby J. Brand Loyalty: Measurement and Management / J. Jacoby, R. W. Chestnut. —New York: Wiley, 1979. — Р. 14.

Aaker, D. A. (1995). Building strong brands (Illustrated ed.). Free Press. 390 р.

Keller K. Strategic brand management: creation, assessment and management of brand capital / Trans. from English - 2nd ed. - M.: Publishing house "Vilyami", 2005. - 704 p.

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Сергієнко, О., Швець, А., & Калашник, М. (2025). КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОГО БРЕНДУ В ЦИФРОВОМУ ПРОСТОРІ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-88
Розділ
МАРКЕТИНГ