ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ МАРКЕТИНГУ В РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ: ШЛЯХ ДО ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ІННОВАЦІЙ

Ключові слова: цифрові інструменти маркетингу, інновації, показники ефективності, алгоритм впровадження, роздрібна торгівля

Анотація

У статті розглядається роль цифрових інструментів маркетингу в роздрібній торгівлі, їхній вплив на ефективність бізнес-процесів і стимулювання інновацій. Аналізуються сучасні тренди, такі як використання соціальних мереж, контент-маркетингу та автоматизації, які формують конкурентні переваги. Особливу увагу приділено процесу відбору та інтеграції цифрових технологій у маркетингову діяльність підприємств роздрібної торгівлі з метою підвищення їхньої продуктивності та адаптивності до змін у ринковому середовищі. Запропонований підхід до відбору ефективних цифрових інструментів маркетингу роздрібними компаніями включає їх класифікацію, модель оцінювання ефективності використання та загальний алгоритм впровадження в бізнес-процеси, що дозволить оптимізувати витрати на маркетингові кампанії, мати необмежений ресурс даних та адаптуватися до швидкозмінних умов ринку.

Посилання

Шатеєв О.В. Маркетингові цифрові інструменти та їх вплив на розвиток підприємств ІТ галузі. Академічні візії. 2024. Вип. 33. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13318717 (дата звернення 26.02.2025).

Гавриленко Т.В., Бєлєєнко Д.Р. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Причорноморські економічні студії. 2023. Вип. 79. С. 80-86. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.79-11 (дата звернення 26.02.2025).

Білоусько Т.М. Цифровізація маркетингової діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-76 (дата звернення 26.02.2025).

Михальченко І.Г., Токар Ю.В., Литвиненко А.О. Інструменти цифрового маркетингу: сучасний етап еволюції. Проблеми системного підходу в економіці випуск. 2024. № 1(94). С.113-119. URL: http://www.psae-jrnl.nau.in.ua/journal/1_94_2024_ukr/18.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Кобернюк С.О., Нагорна О.В., Хмарська І.А. Аналіз використання цифрових інструментів у маркетингових стратегіях українських підприємств та їх вплив на результативність. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2024. № 1 (131). С.89-95. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/16.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Романенко Л.Ф. Семчук Ж.В. Цифровий маркетинг: особливості, інструменти, тенденції розвитку в сучасному світі. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. 2021. Вип. 28. С. 265-270. URL: file:///C:/Users/user/Downloads/414-Article%20Text-779-1-10-20211022-1.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Лях С. Аналіз сучасних трендів цифровізації в роздрібній торгівлі України. Інноваційна економіка. 2025. Вип. 0(4). С. 66-73. URL: https://inneco.org/index.php/innecoua/article/view/1357/1498 (дата звернення 26.02.2025).

Рубан В.В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2018. Вип. 30. Ч. 1. С.143-146. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_30/1/36.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Голуб В. Вплив цифровізації на розробку маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності. Галицький економічний вісник. № 1 (86). 2024. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/44735/2/GEJ_2024v86n1_Holub_V-The_impact_of_digitalization_171-177.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Бондаренко O. Цифровий брендинг підприємств роздрібної торгівлі. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2024. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-16-04-18 (дата звернення 26.02.2025).

Susie Marino. 180+ Strategy-Changing Digital Marketing Statistics for 2025 Last Updated: Marketing News & Insights Blog/ URL: https://taperowebschool.com.ua/180-statystychnyh-danyh-czyfrovogo-marketyngu-yaki-zminyuyut-strategiyu-u-2024-roczi/ (дата звернення 16.03.2025).

Чміль Г.Л. Трендвочинг використання цифрових можливостей в роздрібній торгівлі. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: зб. тез доп. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., (м. Київ, 03 грудня 2022 р.) Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка» С. 242-243. URL: https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/272079 (дата звернення 26.02.2025).

Гринько Т.В., Патлаха В.В. Е-комерція в Україні: сучасні тренди у роздрібній торгівлі. Актуальні проблеми економіки. 2024. № 11 (281), C.6-13. URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2024/11/11.24._topic_Tetyana-V.-Grynko-Viktoria-V.-Patlakha-6-13.pdf (дата звернення 26.02.2025).

Смотрова Д.В. Методичний підхід о оцінювання ефективності організаційного забезпечення омніканального маркетингу на підприємствах роздрібної торгівлі. Економіка та суспільство. 2024. Вип. №67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-165 (дата звернення 26.02.2025).

Шпак Н.О., Грабович І.В. Підходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Випуск 45. С. 84-90. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2022-45-15 (дата звернення 26.02.2025).

Shateiev O.V. (2024) Marketynhovi tsyfrovi instrumenty ta yikh vplyv na rozvytok pidpryiemstv IT haluzi [Digital marketing tools and their impact on the development of IT companies]. Akademichni vizii, vol. 33. Available at: https://doi.org/10.5281/zenodo.13318717 (accessed February 26, 2025).

Havrylenko T.V., Bielieienko D.R. (2023) Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu [Modern digital marketing tools]. Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 79, pp. 80-86. Available at: https://doi.org/10.32782/bses.79-11 (accessed February 26, 2025).

Bilousko T.M. (2023) Tsyfrovizatsiia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [Digitalization of enterprise marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 52, Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-76 (accessed February 26, 2025).

Mykhalchenko I.H., Tokar Yu.V., Lytvynenko A.O. (2024) Instrumenty tsyfrovoho marketynhu: suchasnyi etap evoliutsii [Digital marketing tools: the current stage of evolution]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi vypusk, vol. 1(94), pp. 113-119. Available at: http://www.psae-jrnl.nau.in.ua/journal/1_94_2024_ukr/18.pdf (accessed February 26, 2025).

Koberniuk S.O., Nahorna O.V., Khmarska I.A. (2024) Analiz vykorystannia tsyfrovykh instrumentiv u marketynhovykh stratehiiakh ukrainskykh pidpryiemstv ta yikh vplyv na rezultatyvnist [Analysis of the use of digital tools in the marketing strategies of Ukrainian enterprises and their impact on performance]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, vol. 1(131), pp. 89-95. Available at: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/16.pdf (accessed February 26, 2025).

Romanenko L.F. Semchuk Zh.V. (2021) Tsyfrovyi marketynh: osoblyvosti, instrumenty, tendentsii rozvytku v suchasnomu sviti. [Digital marketing: features, tools, development trends in the modern world]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. Seriia ekonomichna, vol. 28, pp. 265-270. Available at: file:///C:/Users/user/Downloads/414-Article%20Text-779-1-10-20211022-1.pdf (accessed February 26, 2025).

Liakh S. (2025) Analiz suchasnykh trendiv tsyfrovizatsii v rozdribnii torhivli Ukrainy [Analysis of current digitalization trends in retail trade in Ukraine]. Innovatsiina ekonomika, vol. 0(4), pp. 66-73. Available at: https://inneco.org/index.php/innecoua/article/view/1357/1498 (accessed February 26, 2025).

Ruban V.V. (2018) Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu [Modern digital marketing tools]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky, vol. 30(1), pp. 143-146. Available at: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_30/1/36.pdf (accessed February 26, 2025).

Holub V. (2024) Vplyv tsyfrovizatsii na rozrobku marketynhovoi stratehii v pidpryiemnytskii diialnosti [The impact of digitalization on the development of marketing strategy in business]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 1 (86). Available at: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/44735/2/GEJ_2024v86n1_Holub_V-The_impact_of_digitalization_171-177.pdf (accessed February 26, 2025).

Bondarenko O. (2024) Tsyfrovyi brendynh pidpryiemstv rozdribnoi torhivli. [Digital branding of retail businesses] Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia. Available at: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-16-04-18 (accessed February 26, 2025).

Susie Marino (2025) 180+ Strategy-Changing Digital Marketing Statistics for 2025 Last Updated: Marketing News & Insights Blog/ Available at: (accessed March 16, 2025).

Chmil H.L. (2022) Trendvochynh vykorystannia tsyfrovykh mozhlyvostei v rozdribnii torhivli [Trendwatching the use of digital capabilities in retail]. Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy: zb. tez dop. III Mizhnar. nauk.-prakt. konf., (m. Kyiv, 03 hrudnia 2022 r.) Kyiv : KPI im. Ihoria Sikorskoho, Vyd-vo «Politekhnika» pp. 242-243. Available at: https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/272079 (accessed February 26, 2025) (in Ukrainian).

Hrynko T.V., Patlakha V.V. (2024) E-komertsiia v Ukraini: suchasni trendy u rozdribnii torhivli [E-commerce in Ukraine: modern trends in retail]. Aktualni problemy ekonomiky, vol. 11 (281), pp. 6-13. Available at: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2024/11/11.24._topic_Tetyana-V.-Grynko-Viktoria-V.-Patlakha-6-13.pdf (accessed February 26, 2025).

Smotrova D.V. (2024) Metodychnyi pidkhid o otsiniuvannia efektyvnosti orhanizatsiinoho zabezpechennia omnikanalnoho marketynhu na pidpryiemstvakh rozdribnoi torhivli [Methodological approach to assessing the effectiveness of organizational support for omnichannel marketing in retail enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 67. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-165 (accessed February 26, 2025).

Shpak N.O., Hrabovych I.V. (2022) Pidkhody do otsiniuvannia efektyvnosti vykorystannia instrumentiv marketynhu pidpryiemstv [Approaches to assessing the effectiveness of using enterprise marketing tools]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 45, pp. 84-90. Available at: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2022-45-15 (accessed February 26, 2025).

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Борисенко, О. (2025). ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ МАРКЕТИНГУ В РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ: ШЛЯХ ДО ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ІННОВАЦІЙ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-89
Розділ
МАРКЕТИНГ