ВПРОВАДЖЕННЯ BIG DATA: СТВОРЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ В РІЗНИХ СФЕРАХ БІЗНЕСУ
Анотація
Стаття присвячена актуальним питанням використання big data в різних сферах індустрії. Розглянуто, як великі дані впливають на формування маркетингових стратегій, а також наведено чисельні приклади, як big data може застосовуватися для створення конкурентних переваг. Проаналізовано та систематизовано критерії віднесення даних до Big Data. З'ясовано, що одним з найбільш значущих напрямків останнього десятиріччя в цій сфері є впровадження Big Data в маркетингу. Можливість збирання, аналізу та інтерпретації великих обсягів даних дозволяє маркетологам створювати більш точні і персоналізовані пропозиції, адаптовані до специфічних потреб цільової аудиторії. Доведено, шо в умовах цифрової трансформації бізнесу, аналіз Big Data дає точні дані, які дозволяють суттєво покращити бізнес-показники рекламних кампаній, запусків нових продуктів та багато іншого.
Посилання
Lynch, Clifford. (2008). Big Data: How do your data grow?. Nature. 455. 28-9. 10.1038/455028a. Scientists need to ensure that their results will be managed for the long haul. Maintaining data takes big organization, says Clifford Lynch. URL: https://www.nature.com/nature/volumes/455/issues/7209.
Vasilchuk N. Kuzmenko E. Market infrastructure as an integral element of Infrastructure system scientific peer-reviewed journal «European Reforms
Bulletin». № 3. 2015. Р. 25-28.
Boichenko Е, Vasilchuk N. Monitoring of international donor support in the context of development of the united territorial communities. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 3 No. 5. 2017. р. 25-32.
Shchetynina, Olha, et al. "Project Management Systems as Means of Development Students Time Management Skills." ICTERI 6 (2019): 370-384.
Алєксєєва Г.М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі професійної підготовки студентів педагогічних вузів /Г. М. Алєксєєва // Збірник наукових праць (Актуальні питання фізико- математичної освіти) : випуск 3 /Сум. держ. пед. ун-т імені А.С.Макаренка. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – С.184-191. http://laboratoriyasspu.hol.es/kategoriyi/drukovani-materialy.
Yuzyk, O., Pelekh, Y., Voitovych, I., Pavlova, N., Briukhovetska, I., Sirenko, P., & Yuzyk, M. (2024). Peculiarities of Professional Training of Informatics and Mathematics Teachers at Universities in Poland and Ukraine. In: Štarchoň, P., Fedushko, S., Gubíniová, K. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, vol 213. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-62213-7_1.
Юзик, Ольга (2024). Концептуальні засади нової української школи у професійній підготовці здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття . 2 (2024): 61-71. DOI:10.35619/.vi2.27. URL: https://pse.itup.com.ua/index.php/pse/article/view/27
Буга Н. Ю., Ткачук С.О. Роль інтернет технологій у рекламній діяльності підприємства. Приазовський економічний вісник. 2022. Вип. 3. С. 14-18. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/priaev_2022_3_5.
Буга Н., Щур Д. Можливості використання штучного інтелекту в маркетинговій діяльності. Економіка та суспільство. 2024.№68. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-65.
Несторенко Т. П. «Економіка суперзірок»: можливості та загрози для сфери освіти [текст] / Тетяна Петрівна Несторенко // Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 7. № 2. С. 8- 15. URL: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1
Ященко, О. (2024). Сучасні підходи до розробки стратегії мінімалістичного маркетингу. Економіка та суспільство, (70). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-177.
Iashchenko, O. (2025). Information noise and marketing tools to overcome it. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 4, 40 (Jan. 2025), 151–157. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-04-151-157.
Shah, N.U., Naeem, S.B., Bhatti, R., Khan, A. and Wang, X. (2024), "Impact of big data and data analytics on the provision of data services in academic libraries", The Electronic Library, Vol. 42 No. 6, pp. 1039-1054. URL: https://doi.org/10.1108/EL-02-2024-0045.
Ященко, О. (2025) Перспективи маркетингових стратегій в умовах кризи та наростання обсягів інформаційного шуму: інноваційні підходи. Інвестиції: практика та досвід, (3), 175-179. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2025.3.175. URL: https://nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/5641/5699.
Salkowitz Rob. From big data to smart data: Using data to drive personalized brand experiences. Режим доступу: URL: https://goo.gl/w22jEr.
Nestorenko T. (2016). Economic Impact of International Students on a Host City: Case of the University of Economics in Bratislava. 3rd Teaching & Education Conference, the International Institute of Social and Economic Sciences, June 28 –July 1, 2016, Barcelona, URL: https://ideas.repec.org/p/sek/itepro/3906577.html.
Гавриленко Н. В. (2025). Використання BIG DATA в машинобудуванні для покращення маркетингу. Return to Article DetailsApril 4, 2025; Paris, France: VIII International Scientific and Practical Conference «DÉBATS SCIENTIFIQUES ET ORIENTATIONS PROSPEctives du developpement scientifique». URL:https://archive.logos-science.com/index.php/conference-proceedings/issue/view/34/34. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-04.04.2025.006
Peliova J., Nestorenko T., Kovachov S., Suchikova Ya., Nestorenko O. Adapting to adversity: a case study of asynchronous learning implementation in a relocated university amidst war. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. 2023, nr 16, 119-132. URL: https://doi.org/10.54264/0067.
Lynch, Clifford. (2008). Big Data: How do your data grow?. Nature. 455. 28-9.
DOI: 10.1038/455028a. Scientists need to ensure that their results will be managed for the long haul. Maintaining data takes big organization, says Clifford Lynch. URL: https://www.nature.com/nature/volumes/455/issues/7209.
Vasilchuk N. Kuzmenko E. Market infrastructure as an integral element of infrastructure system scientific peer-reviewed journal «European Reforms Bulletin» . № 3. 2015. Р. 25-28.
Boichenko Е, Vasilchuk N. Monitoring of international donor support in the
context of development of the united territorial communities. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 3 No. 5. 2017. р. 25-32.
Shchetynina, Olha, et al. "Project Management Systems as Means of Development Students Time Management Skills." ICTERI 6 (2019): 370-384.
Alieksieieva H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv. [The use of information and communication technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Zbirnyk naukovykh prats : vypusk 3 /Sum. derzh. ped. un-t imeni A.S.Makarenka. Sumy: VVP «Mriia». – S.184-191. (in Ukrainian).
Yuzyk, O., Pelekh, Y., Voitovych, I., Pavlova, N., Briukhovetska, I., Sirenko, P., & Yuzyk, M. (2024). Peculiarities of Professional Training of Informatics and Mathematics Teachers at Universities in Poland and Ukraine. In: Štarchoň, P., Fedushko, S., Gubíniová, K. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, vol 213. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-62213-7_1.
Yuzyk, Olha (2024). Kontseptualni zasady novoi ukrainskoi shkoly u profesiinii pidhotovtsi zdobuvachiv vyshchoi osvity pedahohichnykh spetsialnostei. [Conceptual principles of the new Ukrainian school in professional training of higher education applicants in pedagogical specialties.] Pedahohichna nauka i osvita KhKhI stolittia .2: 61-71. (in Ukrainian).
Buha N. Yu., Tkachuk S.O. (2022) Rol internet tekhnolohii u reklamnii diialnosti Pidpryiemstva. [The role of internet technologies in advertising activities enterprises]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. Vyp. 3. S. 14-18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/priaev_2022_3_5. in Ukrainian).
Buha N., Shchur D.(2024) Mozhlyvosti vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhovii diialnosti. [Possibilities of using artificial intelligence in marketing
activities] . Ekonomika ta suspilstvo. 2024.№68. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-65. (in Ukrainian).
Nestorenko T.P. «Economics of Superstars»: Opportunities and Threats for Field of Education. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology. 2020. Vol. 7. № 2. 8–15. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1.
Yashchenko, O. (2024). Suchasni pidkhody do rozrobky stratehii
minimalistychnoho marketynhu. Ekonomika ta suspilstvo, [Modern approaches to
developing a minimalist marketing strategy] (70). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-177. (in Ukrainian).
Iashchenko, O. (2025). Information noise and marketing tools to overcome it.
Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 4, 40 (Jan. 2025), 151–157. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-04-151-157.
Shah, N.U., Naeem, S.B., Bhatti, R., Khan, A. and Wang, X. (2024), "Impact of big data and data analytics on the provision of data services in academic libraries", The Electronic Library, Vol. 42 No. 6, pp. 1039-1054. DOI : https://doi.org/10.1108/EL-02-2024-0045.
Yashchenko, O. (2025) Perspektyvy marketynhovykh stratehii v umovakh kryzy narostannia obsiahiv informatsiinoho shumu: innovatsiini pidkhody. [Prospects for marketing strategies in times of crisis and the growth of information noise: innovative approaches ] Investytsii: praktyka ta dosvid, (3), 175-179. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2025.3.175. (in Ukrainian).
Salkowitz Rob. From big data to smart data: Using data to drive personalized brand experiences. URL: https://goo.gl/w22jEr.
Гавриленко Н. В. (2025). Використання BIG DATA в машинобудуванні для
покращення маркетингу. Return to article detailsapril 4, 2025; paris, france:
viii international scientific and practical conference «débats scientifiques et
orientations prospectives du developpement scientifique». DOI: https://doi.org/10.36074/logos-04.04.2025.006
Nestorenko T. (2016). Economic Impact of International Students on a Host City: Case of the University of Economics in Bratislava. 3rd Teaching & Education Conference, the International Institute of Social and Economic Sciences, June 28 – July 1, 2016, Barcelona, URL:https://ideas.repec.org/p/sek/itepro/3906577.html.
Peliova J., Nestorenko T., Kovachov S., Suchikova Ya., Nestorenko O. Adapting to adversity: a case study of asynchronous learning implementation in a relocated university amidst war. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. 2023, nr 16, 119-132. URL: https://doi.org/10.54264/0067/

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.