МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ЗАКУПІВЛЯМИ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті досліджено маркетингові аспекти забезпечення процесу управління державними закупівлями в Україні. Визначено роль маркетингових стратегій у підвищенні ефективності закупівель, забезпеченні прозорості тендерних процедур і створенні конкурентного середовища. Проаналізовано основні інструменти маркетингу, що сприяють покращенню комунікації між замовниками та постачальниками, зниженню ризиків корупції та оптимізації витрат. Особливу увагу приділено впровадженню цифрових технологій, зокрема електронних платформ і Big Data, для підвищення аналітичної точності ухвалення рішень. Досліджено вплив міжнародного досвіду на реформування системи державних закупівель в Україні. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення маркетингових підходів у державних закупівлях, що враховують сучасні виклики та тенденції розвитку цифрової економіки.
Посилання
Kniazieva Tetiana V., Kazanska Olena O., Orochovska Lyudmila A., Tsymbalenko Yana Yu., Dergach Anna V. Analysis of the Impact of Digitalization on the Quality and Availability of Public Services in Ukraine – A Comparative Approach with Insights from Estonia. Statistics, Politics and Policy. 2023. № 14.3. Р. 375-398.
Валявський С.М. Маркетинг закупівель: навчальний посібник для студентів спеціальності 075 «Маркетинг». Полтава: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка». 2021. 154 с.
Вареник В.М., Євчин Л.О. Особливості застосування системи державних закупівель ProZorro (ПРОЗОРО). Європейський вектор економічного розвитку. 2016. № 2 (21). С. 6-15.
Войтович Н., Терещук О. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. № 62. С. 122-129. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-11
Князєва Т.В, Казанська О.О. Маркетингова стратегія: виклики та можливості в умовах цифровізації. Економіка та суспільство, (46). 2022. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-21
Колосок С.І., Панченко О.В., Іорданов А.А. Публічні закупівлі, тендери та система G-cloud: досвід України. Економіка та управління національним господарством. 2017. № 13. С. 202-209. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/34.pdf
Лихолат С.М., Верескля М.Р., Мельник А.О. Маркетингова діяльність замовника у процесі організації публічних закупівель. Ефективна економіка. 2021. № 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.12.70
Обґрунтування до закупівлі за 2024 рік. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Офіційний вебпортал Регулятора. URL: https://www.nerc.gov.ua/pro-nkrekp/publichni-zakupivli/obgruntuvannya-do-zakupivli/obgruntuvannya-do-zakupivli-za-2024-rik (дата звернення: 17.02.2025).
Отенко В.І., Птащенко О.В., Корсунова К.Ю., Карталія Д.М. Вплив експортної переорієнтації України на діяльність підприємств: маркетингові та управлінські аспекти. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. № 6 (270). 2021. DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-270-6-121-124
Чернишов О.Ю., Павловська Ю.В. Вплив індексу інноваційного розвитку на стан економічного розвитку та бізнес-середовища України. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2022. № 1-2 (80-81). С. 145-162.
Чечель А.О., Чернишов О.Ю., Ігнатов А.О. Шляхи удосконалення системи державних закупівель в умовах децентралізації. Науковий журнал «Менеджер». Вісник Донецького державного університету управління. 2020. 1 (86). С. 129-142.
Kniazieva Tetiana V., Kazanska Olena O., Orochovska Lyudmila A., Tsymbalenko Yana Yu., Dergach Anna V. (2023) Analysis of the Impact of Digitalization on the Quality and Availability of Public Services in Ukraine – A Comparative Approach with Insights from Estonia. Statistics, Politics and Policy. № 14.3. Р. 375-398.
Valiavskyi, S.M. (2021). Marketynh zakupivel: navchalnyi posibnyk dlia studentiv spetsialnosti 075 «Marketynh» [Procurement Marketing: a textbook for students of specialty 075 “Marketing”]. Poltava: Natsionalnyi universytet «Poltavska politekhnika imeni Yuriia Kondratiuka». p. 154. (in Ukrainian)
Varenyk, V.M., Yevchyn. L.O. (2016). Osoblyvosti zastosuvannia systemy derzhavnykh zakupivel ProZorro (PROZORO) [Peculiarities of application of the ProZorro public procurement system (PROZORO)]. Yevropeiskyi vektor ekonomichnoho rozvytku. № 2 (21). pp. 6-15. (in Ukrainian)
Voitovych, N., Tereshchuk, O. (2021). Osoblyvosti marketynhovoi stratehii v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Peculiarities of marketing strategy in the context of digital transformation]. Sotsialna ekonomika. № 62. pp. 122-129. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-11 (in Ukrainian)
Kniazieva, T.V, Kazanska, O.O. (2022). Marketynhova stratehiia: vyklyky ta mozhlyvosti v umovakh tsyfrovizatsii [Marketing strategy: challenges and opportunities in the context of digitalization]. Ekonomika ta suspilstvo, (46). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-21 (in Ukrainian)
Kolosok, S.I., Panchenko, O.V., Iordanov, A.A. (2017). Publichni zakupivli, tendery ta systema G-cloud: dosvid Ukrainy. Ekonomika ta upravlinnia natsionalnym hospodarstvom. № 13. pp. 202-209. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/34.pdf (in Ukrainian)
Lykholat, S.M., Veresklia, M.R., Melnyk, A.O. (2021). Marketynhova diialnist zamovnyka u protsesi orhanizatsii publichnykh zakupivel [Marketing activities of the customer in the process of organizing public procurement]. Efektyvna ekonomika. № 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.12.70 (in Ukrainian)
Obgruntuvannia do zakupivli za 2024 rik. Natsionalna komisiia, shcho zdiisniuie derzhavne rehuliuvannia u sferakh enerhetyky ta komunalnykh posluh [Justification for the procurement for 2024. National Commission for State Regulation in the Energy and Utilities Sectors]. Ofitsiinyi vebportal Rehuliatora. URL: https://www.nerc.gov.ua/pro-nkrekp/publichni-zakupivli/obgruntuvannya-do-zakupivli/obgruntuvannya-do-zakupivli-za-2024-rik (Available at: 17.02.2025). (in Ukrainian)
Otenko, V.I., Ptashchenko, O.V., Korsunova, K.Iu., Kartaliia, D.M. (2021). Vplyv eksportnoi pereoriientatsii Ukrainy na diialnist pidpryiemstv: marketynhovi ta upravlinski aspekty [The impact of Ukraine's export reorientation on the activities of enterprises: marketing and management aspects]. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia. № 6 (270). DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-270-6-121-124 (in Ukrainian)
Chernyshov, O.Yu., Pavlovska, Yu.V. (2022). Vplyv indeksu innovatsiinoho rozvytku na stan ekonomichnoho rozvytku ta biznes-seredovyshcha Ukrainy. [The influence of the innovative development index on the state of economic development and business environment of Ukraine]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen : zb. nauk. prats. Odesa : Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet.. No. 1-2 (80-81). pp. 145-162. (in Ukrainian)
Chechel, A.O., Chernyshov, O.Yu., Ihnatov, A.O. (2020). Shliakhy udoskonalennia systemy derzhavnykh zakupivel v umovakh detsentralizatsii [Ways to improve the public procurement system in the context of decentralization]. Naukovyi zhurnal «Menedzher». Visnyk Donetskoho derzhavnoho universytetu upravlinnia. 1 (86). pp. 129-142. (in Ukrainian)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.