ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ЯК ЕЛЕМЕНТ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ ТА ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ
Анотація
У статті проведено аналіз використання інтернет-засобів і діджитал-технологій для розвитку сфери туризму та індустрії гостинності в міжнародному аспекті. Указано, що діджиталізація у сфері туризму та індустрії гостинності ґрунтується на застосуванні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Зазначено, що метою використання ІКТ є поліпшення процесів розробки та надання туристичних та готельно-ресторанних послуг. У процесі дослідження, визначено ключові напрямки застосування сучасних інформаційних технологій у сфері туризму та індустрії гостинності. Визначено можливості, як для туриста так і для підприємств туризму й індустрії гостинності, які формуються у процесі використання засобів діджиталізації. Резюмовано, що діджиталізація надає багато преваг підприємствам та туристам, які використовують ІТ-технології і є вагомим чинником розвитку сфери туризму та індустрії гостинності й сприяє формуванню інноваційного міжнародного туристичного середовища.
Посилання
World Tourism Barometer. UN Tourism. 2025. URL: https://www.unwto.org/un-tourism-world-tourism-barometer-data (дата звернення: 18.02.2025).
Kozhukhіvska R., Sakovska О., Skurtol S., Kontseba S., Zhmudenko V. An analysis of use of internet technologies by the consumers of tourism industries in Ukraine. International Journal of Advanced Science and Technology. 2020. Vol. 29. Issue 6. Р. 1007-1013. URL: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/ article/view/9097 (дата звернення: 18.02.2025).
Кухарук К.С., Сухорукова А.Л. Основні аспекти діджиталізації у сфері туризму. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України: матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2024 р. Харків: НТУ «Харківський політехнічний інститут», 2024. Ч. 2. С. 225-228.
Головчук Ю.О., Худоба О.М., Боднар Р.О. Діджиталізація у сучасній індустрії туризму та гостинності: проблеми і перспективні напрями. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 8. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-8-12-03
Марусей Т.В. Діджиталізація туристичного сектору як інструмент розвитку в сучасних умовах. Ефективна економіка. 2020. № 8. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.8.73
Мельниченко С., Ткаченко Т., Дупляк Т. Діджиталізація як інструмент відновлення туризму в Європейському союзі в період пост-COVID-19. Financial and credit activity problems of theory and practice. 2022. № 6(41). С. 427-436. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v6i41.251471
Паньків Н., Гуменяк В. Діджиталізація туристичних маршрутів в Україні: сучасний стан та тенденції розвитку. Development Service Industry Management, 2024. №1. С. 253-267. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(37)
Писарева І., Яловнича К. Сталий розвиток туризму в цифрову епоху: розвиток смарт-дестинацій. Економіка та суспільство. 2024, №69. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-104
Волонтир Л.О. Діджиталізація як основний фактор розвитку готельно-ресторанного бізнесу. Цифрова економіка як фактор інновацій та сталого розвитку суспільства: тези доповідей Ⅱ Міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених та студентів, 2-3 грудня 2021 р. Тернопіль: ТНТУ, 2021. С. 3-5.
Tussyadiah,I.P. A review of research into automation in tourism: Launching the annals of tourism research curated collection on artificial intelligence and robotics in tourism. Annals of Tourism Research. 2020. № 81. 102883. https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102883.
Neuhofer B., Buhalis D., Ladkin A. Technology as a Catalyst of Change: Enablers and Barriers of the Tourist Experience and Their Consequences. Information and Communication Technologies in Tourism. 2015. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-14343-9_57
Khatri I. Information Technology in Tourism & Hospitality Industry: A Review of Ten Years’ Publications. Journal of Tourism & Hospitality Education. 2019. № 9. Р. 74-87. https://doi.org/10.3126/jthe.v9i0.23682
Wahab I. Role of Information Technology in Tourism Industry: Impact and Growth. Іnternational Journal of Innovative Research in Computer and Communication Engineering. 2017. Vol. 5, Special Issue 2, Р. 260-263.
Zhenhua H., Wenwen Y., Lifeng Ch. Research and application of tourism management in the IoT industry under the background of sustainable blockchain. Heliyon. 2024. Vol. 10. Issue 16. Р. 1-11. URL: https://www.cell.com/action/showPdf?pii=S2405-8440%2824%2911924-X (дата звернення: 18.02.2025).
Chen W. Research on internet of things technology and its application in smart home. Science and Technology Innovation and Application. 2020. № 19. Р. 164-165.
Gruman G. What digital transformation really means. InfoWorld. 2016. URL: https://www.infoworld.com/article/2258541/what-digital-transformation-really-means.html (дата звернення: 18.02.2025).
World Tourism Barometer. UN Tourism. 2025. Available at: https://www.unwto.org/un-tourism-world-tourism-barometer-data (accessed February 18, 2025) (in English).
Kozhukhіvska R., Sakovska О., Skurtol S., Kontseba S., & Zhmudenko V. (2020) An analysis of use of internet technologies by the consumers of tourism industries in Ukraine. International Journal of Advanced Science and Technology, vol. 29, issue 6, рр. 1007-1013. Available at: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/9097 (accessed February 18, 2025) (in English).
Kukharuk K.S. & Sukhorukova A.L. (2024) Osnovni aspekty didzhytalizatsii u sferi turyzmu [The main aspects of digitization in the field of tourism]. Marketynhovi ta orhanizatsiini mekhanizmy povoiennoho rozvytku haluzi hostynnosti ta turyzmu Ukrainy: II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kharkiv, 26-27 November 2024). Kharkiv: NTU «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut», ch. 2, рр. 225-228 (in Ukrainian).
Holovchuk Yu.O., Khudoba O.M. & Bodnar R.O. (2023) Didzhytalizatsiia u suchasnii industrii turyzmu ta hostynnosti: problemy i perspektyvni napriamy. [Digitalization in the modern tourism and hospitality industry: problems and promising directions]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia – Problems of modern transformations. Series: economics and management, vol. 8, https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-8-12-03 (in Ukrainian).
Marusei T.V. (2020) Didzhytalizatsiia turystychnoho sektoru yak instrument rozvytku v suchasnykh umovakh [Digitalization of the tourism sector as a development tool in modern conditions]. Efektyvna ekonomika – Effective economy, vol. 8, 10.32702/2307-2105-2020.8.73 (in Ukrainian).
Melnychenko S., Tkachenko T. & Dupliak T. (2022) Didzhytalizatsiia yak instrument vidnovlennia turyzmu v yevropeiskomu soiuzi v period post-COVID-19 [Digitalization as a tool for the recovery of tourism in the European Union in the post-COVID-19 period]. Financial and credit activity problems of theory and practice, vol. 6(41), рр. 427-436, https://doi.org/10.18371/fcaptp.v6i41.251471 (in Ukrainian).
Pankiv N. & Humeniak V. (2024) Didzhytalizatsiia turystychnykh marshrutiv v ukraini: suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku [Digitalization of tourist routes in Ukraine: current status and development trends]. Development Service Industry Management, vol. 1, рр. 253-267. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(37) (in Ukrainian).
Pysareva I. & Yalovnycha K. (2024) Stalyi rozvytok turyzmu v tsyfrovu epokhu: rozvytok smart-destynatsii [Sustainable tourism development in the digital age: developing smart destinations]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 69. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-104 (in Ukrainian).
Volontyr L.O. (2021) Didzhytalizatsiia yak osnovnyi faktor rozvytku hotelno-restorannoho biznesu [Digitalization as the main factor in the development of the hotel and restaurant business]. Tsyfrova ekonomika yak faktor innovatsii ta staloho rozvytku suspilstva: Ⅱ Mizhnar. nauk.-prakt. konf. molodykh uchenykh ta studentiv (Ternopil, December 2-3, 2021). Ternopil: TNTU, 2021, рр. 3-5 (in Ukrainian).
Tussyadiah I.P. (2020) A review of research into automation in tourism: Launching the annals of tourism research curated collection on artificial intelligence and robotics in tourism. Annals of Tourism Research, vol. 81, 102883, https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102883. (in English).
Neuhofer, B., Buhalis, D., & Ladkin, A. (2015). Technology as a Catalyst of Change: Enablers and Barriers of the Tourist Experience and Their Consequences. Information and Communication Technologies in Tourism. Springer, Cham, https://doi.org/10.1007/978-3-319-14343-9_57. (in English).
Khatri I. (2019) Information Technology in Tourism & Hospitality Industry: A Review of Ten Years’ Publications. Journal of Tourism & Hospitality Education, vol. 9, рр. 74-87. https://doi.org/10.3126/jthe.v9i0.23682 (in English).
Wahab I. (2017) Role of Information Technology in Tourism Industry: Impact and Growth. Іnternational Journal of Innovative Research in Computer and Communication Engineering, vol. 5, special issue 2, рр. 260-263 (in English).
Zhenhua H., Wenwen Y. & Lifeng Ch. (2024) Research and application of tourism management in the IoT industry under the background of sustainable blockchain. Heliyon, vol. 10. Issue 16, рр. 1-11. Available at: https://www.cell.com/action/showPdf?pii=S2405-8440%2824%2911924-X (accessed February 18, 2025) (in English).
Chen W. (2020) Research on internet of things technology and its application in smart home. Science and Technology Innovation and Application, vol. 19, рр. 164-165 (in English).
Gruman G. (2016) What digital transformation really means. InfoWorld. Available at: https://www.infoworld.com/article/2258541/what-digital-transformation-really-means.html (accessed February 18, 2025) (in English).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.