БРЕНД – ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ІМІДЖЕМ КОМПАНІЇ
Анотація
У статті розглядається бренд як інструмент управління іміджом компанії. Досліджено дефініції «торгова марка», «товарний знак» та «бренд», які тісно пов’язані між собою, але не є тотожними. Розглянуто найбільш поширені визначення бренду компанії. В статті автор зосереджує увагу на бренді медіакомпанії та робить наголос на специфіці контенту та формування бренду. Виокремлено особливості медіабренду, виходячи з наявної в науковій літературі класифікації. Зазначено, що сприйняття бренду як нематеріальної субстанції, а саме – відчуття, символ, емоційні переваги, тощо, за умов прискорення трансформаційних процесів в економіці невірне. Бренд в сучасних умовах функціонування та розвитку компанії є важливим нематеріальним ресурсом, інструментом, здатним впливати на імідж компанії та, водночас, покращувати фінансовий стан, сприяти підвищенню конкурентоспроможності на ринку. Розглянуто сутність платформи бренду та процеси його формування. Окрема увага приділяється функціям бренду як маркетингового інструменту компанії. Досліджено роль бренду для виробника і споживача. Зроблено висновки щодо бренду як управлінського інструменту з великим, майже необмеженим потенціалом.
Посилання
Пащенко О.П. Теоретичні та практичні аспекти бренд-менеджменту підприємств ресторанного господарства. Економіка та управління підприємствами. Випуск 1(18) 2020. С. 126-131.
Буняк Н.М. Особливості бренд-орієнтованого управління сучасним підприємством. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 43. С. 125-130.
Карачина Н. П., Дихніч Д. П., Самофалова М. О. Термінологічний взаємозв’язок категорій в системі брендингу. Сталий розвиток економіки. № 2 (49), 2024. С. 325-330.
Струтинська І.В. Бренд-менеджмент: теорія і практика : навч. Посібник. Тернопіль: Прінт-офіс, 2015. 204 с.
Цивільний Кодекс України. Відомості Верховної Ради України. 2003. №№ 40-44, ст. 356. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
В чому різниця у поняттях Бренд, Торгова марка і Товарний знак? Gold Web Solutions. [Електронний ресурс]. 01. 10. 2019 URL: https://goldwebsolutions.com/uk/blog/5-golovnix-vidminnostej-brendu-vid-torgovoyi-marki/ (дата звернення 30.01.2025).
Малтиз В.В., Вовченко В.Д., Дмитро М. Панфьоров Д.М. ДНК та піраміда бренду як складові маркетингових інструментів впливу на поведінку споживачів. Актуальні проблеми економіки. № 10 (268), 2023. С. 31-38.
Бренд та торгова марка — у чому різниця? Тернополяни. [Електронний ресурс]. 11. 10. 2023. URL: https://ternopoliany.te.ua/biznes-ta-finansy/85673-brend-ta-torgova-marka-u-chomu-riznicya# (дата звернення 27.12.2024)
Ярмак В. Ю. Поняття бренду та його співвідношення з поняттям торговельної марки. Problems of legality. 2018. Issue 141. С. 214-222.
Руснак А. В., Надточій І. І., Гриценюк В. В. Сутність брендингу та його роль у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. №12. 2019 р. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2019/158.pdf
Князєва Т. Застосування комплексного підходу при формуванні позитивного іміджу бренду. Соціально-економічні відносини в цифровому суспільстві. Том 2 (48). 2023. С. 62-72.
Тімаревська А. Джерело ідей, натхнення і мотивації для креаторів. Блог Depositphotos URL: https://blog.depositphotos.com/ua/vidi-brendingu.html (дата звернення 06.01.2025 р.).
Данько H. I., Риндич A. C. Розробка туристичного бренду міста Харкова. Вісник ХНУ імені В.Н.Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2019. №9. С. 179–189.
Бренд платформа – дієвий інструмент для позиціонування бізнесу. WEZOM. [Електронний ресурс]. URL: https://wezom.com.ua/ua/blog/brend-platforma (дата звернення 23.12.2024)
Шаманська О. І., Саветін В. Г., Марчук Ю. А. Брендинг як напрямок маркетингової діяльності підприємства. Ефективна економіка. №2. 2013 р. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1846
П’янкова, О. В. Бренди та торгові марки: сутність понять, функції, класифікація. / О. В. П’янкова // Аспекти соціально-економічного розвитку транзитивної економіки: кол. моногр. Умань, 2012. ч. 2. С. 204-214.
Веселов В. Що таке брендінг і навіщо він потрібен. SendPulse. [електронний ресурс]. URL: https://sendpulse.ua/blog/what-is-branding#shho-take-brending (Дата звернення 24.12.2024).
Амосов О. Ю., Діденко Н. В. Брендинг як основний інструмент маркетингу в Україні. Інвестиції: практика та досвід. № 12/2015. С. 10-12.
Журило В.В., Чепурний С.Е., Сойма С.С. Вплив брендингу на рішення споживачів: аналіз важливих аспектів та тенденцій. Економіка та суспільство. 2023. № 56. URL: http://surl.li/pzaom (дата звернення: 26.12.2024).
Pashchenko O.P. Teoretychni ta praktychni aspekty brend-menedzhmentu pidpryiemstv restorannoho hospodarstva. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. Vypusk 1(18) 2020. S. 126-131.
Buniak N.M. Osoblyvosti brend-oriientovanoho upravlinnia suchasnym pidpryiemstvom. Infrastruktura rynku. 2020. Vypusk 43. S. 125–130.
Karachyna N. P., Dykhnich D. P., Samofalova M. O. Terminolohichnyi vzaiemozviazok katehorii v systemi brendynhu. Stalyi rozvytok ekonomiky. № 2 (49), 2024. S. 325-330.
Strutynska I.V. Brend-menedzhment: teoriia i praktyka : navch. Posibnyk. Ternopil: Print-ofis, 2015. 204 s.
Tsyvilnyi Kodeks Ukrainy. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2003. №№ 40-44, st.356. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
V chomu riznytsia u poniattiakh Brend, Torhova marka i Tovarnyi znak? Gold Web Solutions. [Elektronnyi resurs]. 01. 10. 2019 URL: https://goldwebsolutions.com/uk/blog/5-golovnix-vidminnostej-brendu-vid-torgovoyi-marki/ (data zvernennia 30.01.2025).
Maltyz V.V., Vovchenko V.D., Dmytro M. Panforov D.M. DNK ta piramida brendu yak skladovi marketynhovykh instrumentiv vplyvu na povedinku spozhyvachiv. Aktualni problemy ekonomiky. № 10 (268), 2023. S. 31-38.
Brend ta torhova marka — u chomu riznytsia? Ternopoliany. [Elektronnyi resurs]. 11. 10. 2023. URL: https://ternopoliany.te.ua/biznes-ta-finansy/85673-brend-ta-torgova-marka-u-chomu-riznicya# (data zvernennia 27.12.2024)
Iarmak V. Yu. Poniattia brendu ta yoho spivvidnoshennia z poniattiam torhovelnoi marky. Problems of legality. 2018. Issue 141. S. 214-222.
Rusnak A. V., Nadtochii I. I., Hrytseniuk V. V. Sutnist brendynhu ta yoho rol u zabezpechenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika. №12. 2019 r. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2019/158.pdf
Kniazieva T. Zastosuvannia kompleksnoho pidkhodu pry formuvanni pozytyvnoho imidzhu brendu. Sotsialno-ekonomichni vidnosyny v tsyfrovomu suspilstvi. Tom 2 (48). 2023. S. 62-72.
Timarevska A. Dzherelo idei, natkhnennia i motyvatsii dlia kreatoriv. Bloh Depositphotos URL: https://blog.depositphotos.com/ua/vidi-brendingu.html (data zvernennia 06.01.2025 r.).
Danko H. I., Ryndych A. C. Rozrobka turystychnoho brendu mista Kharkova. Visnyk KhNU imeni V.N.Karazina. Seriia «Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm». 2019. №9. S. 179–189.
Brend platforma – diievyi instrument dlia pozytsionuvannia biznesu. WEZOM. [Elektronnyi resurs]. URL: https://wezom.com.ua/ua/blog/brend-platforma (data zvernennia 23.12.2024)
Shamanska O. I., Savetin V. H., Marchuk Yu. A. Brendynh yak napriamok marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika. №2. 2013 r. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1846
Piankova, O. V. Brendy ta torhovi marky: sutnist poniat, funktsii, klasyfikatsiia. / O. V. Piankova // Aspekty sotsialno-ekonomichnoho rozvytku tranzytyvnoi ekonomiky : kol. monohr. Uman, 2012. ch. 2. S. 204-214.
Veselov V. Shcho take brendinh i navishcho vin potriben. SendPulse. [elektronnyi resurs]. URL: https://sendpulse.ua/blog/what-is-branding#shho-take-brending (Data zvernennia 24.12.2024).
Amosov O. Yu., Didenko N. V. Brendynh yak osnovnyi instrument marketynhu v Ukraini. Investytsii: praktyka ta dosvid. № 12/2015. S. 10-12.
Zhurylo V.V., Chepurnyi S.E., Soima S.S. Vplyv brendynhu na rishennia spozhyvachiv: analiz vazhlyvykh aspektiv ta tendentsii. Ekonomika ta suspilstvo. 2023. № 56. URL: http://surl.li/pzaom (data zvernennia: 26.12.2024).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.