КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ КРАЇН ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО РОЗШИРЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ІТ-КОМПАНІЙ

Ключові слова: міжнародна конкурентоспроможність, ІТ-сектор, міжнародна експансія, стратегічні підходи, критерії відбору

Анотація

Стаття аналізує підходи та критерії вибору країн для міжнародної експансії українських ІТ-компаній. Розглянуто суб’єктивний, дискретний і комплексний підходи. У межах дискретного підходу запропоновано критерії, адаптовані до специфіки ІТ-сфери, зокрема оцінку місткості ринку, його динаміки, регуляторного середовища, конкурентного ландшафту та стану цифрової інфраструктури. Дискретний підхід дозволяє швидко відібрати потенційні ринки, використовуючи ключові параметри, однак для остаточного вибору рекомендовано використовувати комплексний підхід. Він включає використання SLEPT-аналізу, що дозволяє врахувати соціальні, правові, економічні, політичні та технологічні аспекти. Наголошено на важливості адаптації продуктів до локальних умов для успішного розвитку на нових ринках. Запропонована система критеріїв сприяє мінімізації ризиків та підвищенню ефективності стратегій міжнародної експансії українських ІТ-компаній в умовах глобальної конкуренції та технологічних змін.

Посилання

Статистика зовнішнього сектору. Національний Банк України: веб-сайт. URL: https://bank.gov.ua/ua/statistic/sector-external (дата звернення: 10.01.2025).

Плотницька С. І. Стратегія виходу організації на міжнародні ринки. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекет., 2020. 47 с.

Shumilo O. S., Zaika O. V., Harbuzov O. S. Choosing a Strategy for Entering International Markets. Business Inform. 2022. Vol. 12, no. 539. P. 45–50. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-12-45-50 (дата звернення: 12.01.2025).

Шталь Т. В., Астахова І. Е., Козуб В. О. Міжнародний маркетинг. Харків, 2019.

Каніщенко О. Л. Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств. Київ : Знання, 2007. 446 с.

Циганкова Т. М. Міжнародний маркетинг. Київ : КНЕУ, 2010. 120 с.

Швець Д. Вибір ринків для міжнародної експансії: фокусування обмежених ресурсів. Mind.ua. URL: https://mind.ua/openmind/20256834-vibir-rinkiv-dlya-mizhnarodnoyi-ekspansiyi-fokusuvannya-obmezhenih-resursiv. (дата звернення: 09.01.2025).

Старостіна А. О. Маркетинг: підручник. Київ : Знання, 2009. 1070 с.

Сабадишина Ю. Річний обсяг ІТ-експорту України вперше знизився. Це плато чи погіршення ситуації?. DOU. URL: https://dou.ua/lenta/articles/it-export-2023/#:~:text=Про%20ІТ-експорт%20у%202023,законодавчі%20рішення%20або%20їхній%20брак. (дата звернення: 08.01.2025).

Statystyka zovnishnoho sektoru. Natsionalnyi Bank Ukrainy: web-site. Available at: https://bank.gov.ua/ua/statistic/sector-external (accessed January 10, 2025).

Plotnytska S. I. (2020) Stratehiia vykhodu orhanizatsii na mizhnarodni rynky. [The organisation's strategy for entering international markets.] Kharkiv : KhNUMH im. O. M. Beket, 47 p. (in Ukrainian)

Shumilo O. S., Zaika O. V., Harbuzov O. S. (2022) Choosing a Strategy for Entering International Markets. Business Inform. Vol. 12, no. 539. P. 45–50. Available at: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-12-45-50 (accessed January 12, 2025).

Shtal T. V., Astakhova I. E., Kozub V. O. (2019) Mizhnarodnyi marketynh [International marketing] Kharkiv. (in Ukrainian)

Kanishchenko O. L. (2007) Mizhnarodnyi marketynh u diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [International marketing in the activities of Ukrainian enterprises]. Kyiv : Znannia. 446 p. (in Ukrainian)

Tsyhankova T. M. (2010) Mizhnarodnyi marketynh [International marketing]. Kyiv : KNEU, 120 p. (in Ukrainian)

Shvets D. Vybir rynkiv dlia mizhnarodnoi ekspansii: fokusuvannia obmezhenykh resursiv. Mind.ua. Available at: https://mind.ua/openmind/20256834-vibir-rinkiv-dlya-mizhnarodnoyi-ekspansiyi-fokusuvannya-obmezhenih-resursiv. (accessed January 9, 2025).

Starostina A. O. (2009) Marketynh: pidruchnyk [Marketing: book]. Kyiv : Znannia, 1070 p. (in Ukrainian)

Sabadyshyna Yu. Richnyi obsiah IT-eksportu Ukrainy vpershe znyzyvsia. Tse plato chy pohirshennia sytuatsii?. DOU. Available at: https://dou.ua/lenta/articles/it-export-2023/#:~:text=Pro%20IT-eksport%20u%202023,zakonodavchi%20rishennia%20abo%20ikhnii%20brak. (accessed January 9, 2025).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Пащук, Л., & Макарук, І. (2024). КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ КРАЇН ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО РОЗШИРЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ІТ-КОМПАНІЙ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-154
Розділ
ЕКОНОМІКА