ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ОРГАНІЧНИХ ДОБРИВ У КОНТЕКСТІ ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ВІДНОСИН

Ключові слова: ринок, органічні добрива, органічне виробництво, органічна продукція

Анотація

У статті проведено дослідження щодо трендів та перспектив розвитку ринку органічних добрив в контексті циркулярної економіки та маркетингових відносин. Проаналізовано сучасний стан ринку органічних добрив в Україні та у світі. Визначено основні тенденції на ринку продажу органічних добрив. Виявлено, що серед основних перешкод в розвитку вітчизняного ринку органічних добрив є: недосконалість нормативно-правової бази; обмежений доступ до зовнішніх ринків органічних добрив; відсутність у підприємств маркетингового досвіду виробництва та реалізації органічних добрив; слабкий розвиток внутрішньої інфраструктури тощо. Обґрунтовано рекомендації та організаційно-правові, методичні підходи до розвитку ринку органічних добрив. Останні дослідження та публікації свідчать про зростаючий інтерес до сектору органічних добрив в Україні та світі загалом. Зазначається, що попит на органічну продукцію постійно зростає, особливо серед споживачів, які цінують екологічність та якість продукції. Збереження стабільного імпорту органічної сільськогосподарської продукції свідчить про те, що імпортери в ЄС довіряють українським виробникам і продукції, яка відповідає стандартам органічного виробництва.

Посилання

Городняк І., Петровський С. Аналіз ринку органічної продукції в Україні. Економічний простір. 2023. No 184. С. 31-35. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-5

Амонс С. Е. Стан та перспективи розвитку виробництва органічної продукції в Україні. Сільське господарство та лісівництво. 2021. No 3 (22). С. 221-236.

Хаєцька О. П. Перспективи розвитку ринку органічної продукції в Україні та світі. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. No 6. С. 38-48.

Берсуцька С. Я., Козичева Т. О. Сучасний стан і перспективи розвитку ринку органічної продукції. Економічний вісник Донбасу. 2020. No 2(60). С. 165-172.

Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції: Закон України від 10.07.2018 No 2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text

Некрасова Л.А., Дискіна А.А. Взаємодія стратегічного планування економічного розвитку виробничих підприємств та регіонального маркетингу. Маркетинг і цифрові технології. 2018. № 3/2. С. 104-118.

Панченко М.О. Маркетингові інструменти просування органічних добрив в умовах сучасного сільського господарства. Маркетинг і цифрові технології. 2024. 8/3. С. 114-124. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/378/264

Ghorodnjak, I., Petrovsjkyj, S. (2023). Analiz rynku orghanichnoji produkciji v Ukrajini [Analysis of the market of organic products in Ukraine]. Ekonomichnyj prostir – Economic space, 184, 31-35. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-5 [in Ukrainian].

Amons, S.E. (2021). Stan ta perspektyvy rozvytku vyrobnyctva orghanichnoji produkciji v Ukrajini [State and prospects for the development of organic production in Ukraine]. Siljsjke ghospodarstvo ta lisivnyctvo – Agriculture and forestry, 3 (22), 221-236 [in Ukrainian].

Khajecjka, O.P. (2019). Perspektyvy rozvytku rynku orghanichnoji produkciji v Ukrajini ta sviti [Prospects for the development of the market of organic products in Ukraine and the world]. Ekonomika. Finansy. Menedzhment: aktualjni pytannja nauky i praktyky – Economy. Finances. Management: topical issues of science and practice, 6, 38-48 [in Ukrainian].

Bersucjka, S.Ja., Kozycheva, T.O. (2020). Suchasnyj stan i perspektyvy rozvytku rynku orghanichnoji produkciji [Current state and prospects for the development of the market of organic products]. Ekonomichnyj visnyk Donbau – Economic Herald of Donbass, 2(60), 165-172 [in Ukrainian].

Pro osnovni pryncypy ta vymoghy do orghanichnogho vyrobnyctva, obighu ta markuvannja orghanichnoji produkciji: Zakon Ukrajiny vid 10.07.2018 No 2496-VIII [On the basic principles and requirements for organic production, circulation and labeling of organic products: Law of Ukraine dated July 10, 2018 No. 2496-VIII]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text [in Ukrainian].

Nekrasova L.A., Diskina A.A. (2018). Vzaemodiya strategichnogo planuvannya ekonomichnogo rozvitku virobnichih pidpriemstv ta regionalnogo marketingu [Interaction of strategic planning of economic development of manufacturing enterprises and regional marketing]. Marketing i cifrovi tehnologii, 3/2, 104-118.

Panchenko M.O. (2024) Marketingovie instrumenti prosuvannya organichnih dobriv v umovah suchasnogo silskogo gospodarstva [Marketing tools for the promotion of organic fertilizers in the conditions of modern agriculture]. Marketing i cifrovi tehnologii, 8/3, 114-124. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/378/264

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-11-25
Як цитувати
Некрасова, Л., & Панченко, М. (2024). ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ОРГАНІЧНИХ ДОБРИВ У КОНТЕКСТІ ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ВІДНОСИН. Економіка та суспільство, (69). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5205
Розділ
МАРКЕТИНГ