ВИКОРИСТАННЯ МЕНЕДЖМЕНТУ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Анотація
У статті представлено особливості розвитку ринку освітніх послуг в Україні в сучасних умовах. Розкрито негативні наслідки військових дій на навчальний процес. Значну увагу приділено дослідженню динаміки чисельності населення у вікових групах, які навчаються у різноманітних закладах освіти. Встановлено, що основну чисельність сучасних студентів у закладах вищої освіти складають представники покоління Z. Доведено необхідність формування унікальних брендів для закладів вищої освіти з метою забезпечення пізнаваності на ринку освітніх послуг та забезпечення конкурентоспроможності. Наведено основні елементи бренду, які повинні використовуватись закладами вищої освіти в процесі реалізації ефективних маркетингових стратегій. Доведено доцільність використання маркетинг-менеджменту для просування закладу вищої освіти та освітніх програм на ринку, а також забезпечення ефективності комунікацій з цільовою аудиторією. Обґрунтовано необхідність використання інструментів цифрового маркетингу в процесі управління іміджом закладу вищої освіти.
Посилання
Бабко Н. М. Управління репутацією ЗВО: маркетинговий аспект. Економіко-правові дискусії: матеріали ІIІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. студентів, аспірантів та науковців, 30 квітня 2022 р. Кропивницький: ЛА НАУ, 2022. С. 156-158. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dspace.sfa.org.ua/bitstream/123456789/1797/1/Economic_and_legal_discussions_30042022.pdf
Богашко О. Л. Маркетинговий менеджмент закладу вищої освіти. Маркетинг в умовах розвитку цифрових технологій : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Луцьк, 30 жовтня 2020 р). Луцьк : ІВВ Луцького НТУ, 2020. С. 19-22. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/04/Petlin-Marketynh-v-umovakh-roz-tsyfr-tekhn-2020-stattya.pdf
Борисенко О. С., Шевченко А. В., Фісун Ю. В., Крапко О. М. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник // за заг. ред. О. С. Борисенко, А. В. Шевченко, Ю. В. Фісун, О. М. Крапко. – К.: НАУ, 2022. – 204 с. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56295
Буняк Н. М. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. – Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі України, 2022. – 180 с. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23306
Колосок А. М. Менеджмент та маркетинг у сфері освіти. Актуальні проблеми педагогіки, соціальної роботи та соціального забезпечення: матеріали ХV міжнародної науково-практичної конференції. Волинський національний університет імені Лесі Українки, 16 травня 2024 р., Луцьк, 2024. С. 51-53. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24447
Пономаренко В. С. Розвиток вищої освіти в Україні: аспекти менеджменту та маркетингу: монографія / В. С. Пономаренко. – Харків : Майдан, 2020. – 530 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23962
Просіна О. В., Ануфрієва О. Л. Маркетингова компетентність керівників гуртків та її розвиток у межах демократично-перетворювальної технології управління системою освітньої діяльності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2021. – Вип. 79(2). – С. 68-72. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2021_79(2)__16
Стадник В.В., Красовська Г.О., Фурман А.В. Технології та інструменти маркетингменеджменту у формуванні стратегії розвитку закладів освіти. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2022. Т. 7, № 2. С. 368-374. URL: https://elar.khmnu.edu.ua/handle/123456789/12992
Вища та фахова передвища освіта в Україні. – Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/
Жегус О. В., Михайлова М. В., Чміль Г. Л. Особливості формування бренду закладу вищої освіти. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. C. 111-114. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/25-18.pdf
Цифрова економіка : підручник / Т. І. Олешко, Н. В. Касьянова, С. Ф. Смерічевський та ін. – К. : НАУ, 2022. – 200 с. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/5412
Babko N. M. (2022). Upravlinnia reputatsiieiu ZVO: marketynhovyi aspect [HEI reputation management: marketing aspect]. Ekonomiko-pravovi dyskusii: materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. studentiv, aspirantiv ta naukovtsiv, 30 kvitnia 2022 r. Kropyvnytskyi: LA NAU. pp. 156-158. Available at: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dspace.sfa.org.ua/bitstream/123456789/1797/1/Economic_and_legal_discussions_30042022.pdf (in Ukrainian)
Bohashko O. L. (2020). Marketynhovyi menedzhment zakladu vyshchoi osvity [Marketing management of a higher education institution]. Marketynh v umovakh rozvytku tsyfrovykh tekhnolohii : materialy III Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (m. Lutsk, 30 zhovtnia 2020 r). Lutsk : IVV Lutskoho NTU. pp. 19-22. Available at: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/04/Petlin-Marketynh-v-umovakh-roz-tsyfr-tekhn-2020-stattya.pdf (in Ukrainian)
Borysenko O. S., Shevchenko A. V., Fisun Yu. V., Krapko O. M. (2022). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management] : navchalnyi posibnyk // za zah. red. O. S. Borysenko, A. V. Shevchenko, Yu. V. Fisun, O. M. Krapko. – K.: NAU. – 204 p. Available at: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56295 (in Ukrainian)
Buniak N. M. (2022). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management] : navch. posib. – Lutsk : Volynskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainy. – 180 p. Available at: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23306 (in Ukrainian)
Kolosok A. M. (2024). Menedzhment ta marketynh u sferi osvity [Management and marketing in education]. Aktualni problemy pedahohiky, sotsialnoi roboty ta sotsialnoho zabezpechennia: materialy KhV mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Volynskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky, 16 travnia 2024 r., Lutsk. pp. 51-53. Available at: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24447 (in Ukrainian)
Ponomarenko V. S. (2020). Rozvytok vyshchoi osvity v Ukraini: aspekty menedzhmentu ta marketynhu [Development of higher education in Ukraine: management and marketing aspects]: monohrafiia / V. S. Ponomarenko. – Kharkiv : Maidan. – 530 p. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23962 (in Ukrainian)
Prosina O. V., Anufriieva O. L. (2021). Marketynhova kompetentnist kerivnykiv hurtkiv ta yii rozvytok u mezhakh demokratychno-peretvoriuvalnoi tekhnolohii upravlinnia systemoiu osvitnoi diialnosti [Marketing competence of group leaders and its development within the framework of democratic-transformative technology of managing the educational activity system]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5 : Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. – Vyp. 79(2). – pp. 68-72. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2021_79(2)__16 (in Ukrainian)
Stadnyk V. V., Krasovska H. O., Furman A. V. (2022). Tekhnolohii ta instrumenty marketynhmenedzhmentu u formuvanni stratehii rozvytku zakladiv osvity [Technologies and tools of marketing management in the formation of the development strategy of educational institutions]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky. T. 7, № 2. pp. 368-374. Available at: https://elar.khmnu.edu.ua/handle/123456789/12992 (in Ukrainian)
Vyshcha ta fakhova peredvyshcha osvita v Ukraini [Higher and professional pre-higher education in Ukraine]. – Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/ (in Ukrainian)
Zhehus O. V., Mykhailova M. V., Chmil H. L. (2019). Osoblyvosti formuvannia brendu zakladu vyshchoi osvity [Features of forming a brand of a higher education institution]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 5. pp. 111-114. Available at: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/25-18.pdf (in Ukrainian)
Oleshko T. I. , Kasianova N. V. , Smerichevskyi S. F. ta in. (2022). Tsyfrova ekonomika [Digital economy] : pidruchnyk / – K. : NAU. – 200 p. Available at: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54129 (in Ukrainian)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.