ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ У ТРАНСПОРТНИХ КОМПАНІЯХ: РОЛЬ МАРКЕТИНГОВОГО КОНТРОЛІНГУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
Анотація
У статті розглянуто особливості управління витратами у транспортних компаніях та вплив маркетингового контролінгу на підвищення їх конкурентоспроможності. Визначено, що зростання конкуренції та необхідність оптимізації ресурсів обумовлюють пошук ефективних методів контролю витрат, які б дозволили не лише знижувати фінансові втрати, але й підвищувати якість послуг підприємства. З’ясовано, що маркетинговий контролінг виступає у якості інструменту, який сприяє збалансуванню між витратами на маркетинг та досягненням стратегічних цілей суб’єкта господарювання, забезпечуючи контроль за ефективністю маркетингових заходів. Проаналізовано сучасні підходи до маркетингового контролінгу, його роль у прогнозуванні та аналізі витрат, а також оцінці ефективності рекламних кампаній та цільових програм. Досліджено принципи моделюванню витрат та розробки рекомендацій щодо оптимізації бюджетування та контролю. Доведено, що комплексний підхід до управління витратами на основі маркетингового контролінгу дозволяє не лише забезпечити стабільність діяльності підприємства, але й посилити її позиції на ринку, підвищуючи адаптивність до змін кон’юнктури.
Посилання
Дзямулич М. І., Фадєєва І. Г., Шматковська Т. О. Промисловий інтернет речей та його застосування у бізнес-процесах. Економічний форум. 2021. № 3. С. 54–59.
Дзямулич М. І., Чиж Н. М. Страхування інвестицій та диверсифікація інвестиційних ризиків. Економічні науки. Серія «Облік і фінанси». 2013. № 10(37). С. 21–26.
Зоріна О. І. Застосування маркетингових стратегій позиціонування на залізничному транспорті. Вісник ХНАУ. Серія Економічні науки. 2013. № 7. С. 21–25.
Чалюк Ю. О. Індексна оцінка соціально-економічної динаміки. Підприємництво та інновації. 2023. № 29. С. 45–52.
Чалюк Ю. О. «Warstate» і «Welfare state»: конфлікт чи синергія воєнної стратегії та соціальної безпеки України. Сталий розвиток економіки. 2024. № 1(48). С. 309–320.
Шматковська Т., Демедюк Л., Рудь Т. До проблематики генезису та дефініції економічної категорії «витрати». Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2016. № 2. С. 169−182.
Шматковська Т. О., Сосна Г. М. До проблематики підвищення ефективності діяльності підприємства на інноваційних засадах. Фінансовий простір. 2016. № 1(21). С. 114–118.
Dziamulych, M. I., Fadieieva, I. H., & Shmatkovska, T. O. (2021) Promyslovyi internet rechei ta yoho zastosuvannia u biznes-protsesakh [Industrial Internet of Things and its application in business processes]. Ekonomichnyi forum, vol. 3, pp. 54–59 (in Ukrainian).
Dziamulych, M. I. & Chyzh, N. M. (2013) Strakhuvannia investytsiy ta dyversyfikatsiia investytsiinykh ryzykiv. Ekonomichni nauky. Seria "Oblik ta finansy", vol. 10(37), pp. 21–26 (in Ukrainian).
Zorina, O. I. (2013). Zastosuvannia marketynhovykh stratehii pozytsionuvannia na zaliznychnomu transporti [Application of marketing strategies of positioning in railway transport]. Visnyk KHNAU. Seria: Economichni nauky, vol. 7, pp. 21–25 (in Ukrainian).
Chaliuk, Yu. O. (2023) Indeksna otsinka sotsialno-ekonomichnoi dynamiky [Index assessment of socio-economic dynamics]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, vol. 29, pp. 45–52 (in Ukrainian).
Chaliuk Yu. O. (2024) "Warstate" i "Welfare state": konflikt chy synerhiia voiennoi stratehii ta sotsialnoi bezpeky Ukrainy ["Warstate" and "Welfare state": conflict or synergy of military strategy and social security of Ukraine]. Stalyi rozvytok ekonomiky, vol. 1(48), pp. 309–320 (in Ukrainian).
Shmatkovska, T., Demediuk L., & Rud, T. (2016). Do problematyky genezysu ta definiciyi ekonomichnoyi kategoriyi «vytraty» [On the problems of genesis and definition of the economic category «costs»]. Naukovyj visnyk Odeskogo nacionalnogo ekonomichnogo universytetu, vol. 2, pp. 169–182. (in Ukrainian).
Shmatkovska, T. O., & Sosna, H. M. (2016). Do problematyky pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva na innovatsiinykh zasadakh [To the problem of the increase of efficiency of activity of the enterprise on innovative principles]. Finansovyi prostir, vol. 1(21), pp. 114–118 (in Ukrainian).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.