ПРОГРАМА ЛОЯЛЬНОСТІ: СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗРОБЛЕННЯ

Ключові слова: лояльність, програма лояльності, етапи створення програми лояльності, клієнтоорієнтовані стратегії, споживач

Анотація

В статті обґрунтовано, що в сучасному конкурентному середовищі підприємства перебувають у постійному пошуку інноваційних стратегій для залучення та утримання споживачів. Зазначено, що програми лояльності стали потужним інструментом для підвищення залученості клієнтів, зміцнення лояльності до бренду та створення конкурентної переваги. Програми лояльності охоплюють різноманітні схеми, такі як системи на основі балів, багаторівневе членство, ексклюзивні бонуси та інші, розповсюджуються в різних галузях, охоплюючи все більше сегментів. Надано характеристику таким функціям програми лояльності, як утримання клієнтів, підвищення їхньої залученості, збирання даних, створення конкурентної переваги, маркетинг із вуст у вуста, зростання прибутку та зміцнення лояльності споживачів. Виокремлено переваги та недоліки найрозповсюдженіших типів програми лояльності. Запропоновано авторський підхід поетапного процесу розроблення та реалізації програми лояльності та деталізовано сутність кожного етапу.

Посилання

Гросул В. А., Калєнік К. В. Лояльність споживачів як основний критерій формування конкурентних переваг підприємств ресторанного господарства. Економіка і суспільство. 2018. № 15. С. 272–277.

Іваннікова М. М. Маркетингове управління лояльністю споживачів. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2014. № 3. С. 62–72.

Іванова Л. О., Музика О. М. Лояльність споживачів та формування їх видів на споживчому ринку. Науковий вісник НЛТУ України. 2013. № 23.7. С. 164–172.

Кляченко І. О., Зозульов О. В. Програми лояльності споживачів до бренду. Актуальні проблеми економіки та управління : збірник наукових праць молодих вчених. 2012. № 6. URL: http://surl.li/fthlxo

Нехаєнко К. Програма лояльності: сучасний зміст, типологія та методи реалізації на ринку B2C. Траєкторія науки. 2015. № 4. С. 277–292.

Панаско О. А., Микитенко Н. В. Програми лояльності покупців на підприємстві торгівлі: теоретичний та практичний ракурси. Молодий вчений. 2022. № 1 (101). С. 233–241.

Belli A. et al. 40 years of loyalty programs: how effective are they? Generalizations from a meta-analysis. Journal of the Academy of Marketing Science. 2022. Vol. 50.1, рр. 147–173.

Hrosul V. A., Kalienik K. V. (2018) Loialnist spozhyvachiv yak osnovnyi kryterii formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Consumer loyalty as the main criterion for the formation of competitive advantages of restaurant business enterprises]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, vol. 15, pp. 272–277.

Ivannikova M. M. (2014) Marketynhove upravlinnia loialnistiu spozhyvachiv [Marketing management of consumer loyalty]. Marketynh i menedzhment innovatsii - Marketing and management of innovations, vol. 3, pp. 62–72.

Ivanova L. O., Muzyka O. M. (2013) Loialnist spozhyvachiv ta formuvannia yikh vydiv na spozhyvchomu rynku [Loyalty of consumers and the formation of their types in the consumer market]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy – Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, vol. 23.7, pp. 164–172.

Kliachenko I. O., Zozulov O. V. (2012) Prohramy loialnosti spozhyvachiv do brendu [Consumer loyalty programs for the brand]. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia – Current issues of economics and management, vol. 6. Available at: http://surl.li/fthlxo

Nekhaienko K. (2015) Prohrama loialnosti: suchasnyi zmist, typolohiia ta metody realizatsii na rynku B2C [Loyalty program: modern content, typology and implementation methods in the B2C market]. Traiektoriia nauky – The trajectory of science, vol. 4, pp. 277–292.

Panasko O. A., Mykytenko N. V. (2022) Prohramy loialnosti pokuptsiv na pidpryiemstvi torhivli: teoretychnyi ta praktychnyi rakursy [Loyalty programs for buyers at a trade enterprise: theoretical and practical perspectives]. Molodyi vchenyi – Young scientist, vol. 1 (101), pp. 233–241.

Belli, A. et al. (2022). 40 years of loyalty programs: how effective are they? Generalizations from a meta-analysis. Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 50(1), pp. 147–173.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 12
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Скригун, Н., Москвіна, М., & Бойко, І. (2024). ПРОГРАМА ЛОЯЛЬНОСТІ: СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗРОБЛЕННЯ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-77
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають