ДОРОЖНЯ КАРТА ЛАНЦЮГА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ З МЕТОЮ СТИМУЛЮВАННЯ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ДИФУЗІЇ Й МАСШТАБУВАННЯ ІННОВАЦІЙ

Ключові слова: комерціалізація інновацій, етапи комерціалізації інновацій, ланцюг комерціалізації інновацій, інтенсифікація інновацій, стейкхолдери, дорожня карта, маркетинг, стратегія підприємства

Анотація

Стаття присвячена розробленню дорожньої карти ланцюга комерціалізації з метою стимулювання інтенсифікації дифузії й масштабування інновацій. У роботі виокремлено основні етапи комерціалізації інновацій (розробка ідеї інновації, оцінка потенціалу інновації, розробка бізнес-стратегії, фінансування та інвестування, впровадження та маркетинг, оцінка та оптимізація) та завдання на кожному з них. Виділено ключових стейкхолдерів, що впливають на прийняття рішень щодо комерціалізації інновацій на різних етапах. Визначено рівні реалізації рішень. Розроблено дорожню карту ланцюга комерціалізації, що узгоджує етапи комерціалізації, завдання етапів, рівні реалізації рішень та стейкхолдерів. Вона сприяє досягненню довгострокових переваг на ринку та врахуванню інтересів основних учасників процесу.

Посилання

Міністерство економіки України. Інформаційні матеріали щодо стану інноваційної діяльності. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=69b9a9bf-5fbc-4035-8c0f-ac26b853c0eb&title=InformatsiiniMaterialiSchodoStanuInnovatsiinoiDiialnosti

Юрчак А. Підсумки діяльності УКА в розвитку інновацій у 2023. URL: https://www.clusters.org.ua/blog-single/results-u%D1%81a-innovations-2023/

Ковальчук В. Аналіз тенденцій інноваційного розвитку національної економіки. Економіка та суспільство. 2023. № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-33

Commercialization of a New Product on the Market: System of Influence Factors / L. Khomenko et al. Actual Problems of Economics. 2023. P. 115–121. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2023-1-265-115-121

Adjimah H. P., Atiase V., Dzansi D. Y. Do government incentives increase indigenous innovation commercialisation? Empirical evidence from local Ghanaian firms. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research. 2023. DOI: https://doi.org/10.1108/ijebr-02-2022-0157

Atvare E., Kudurs E., Blumberga D. Differences in Commercialization Policies of Innovations. Customer Perspective. Environmental and Climate Technologies. 2022. Vol. 26, no. 1. P. 1020–1031. DOI: https://doi.org/10.2478/rtuect-2022-0076

Tang J., Luo S. The role of customers on digital technology innovation commercialization. Applied Economics Letters. 2024. P. 1–7. DOI: https://doi.org/10.1080/13504851.2024.2363296

Engez A., Aarikka-Stenroos L. Stakeholder contributions to commercialization and market creation of a radical innovation: bridging the micro- and macro levels. Journal of Business & Industrial Marketing. 2023. Vol. 38, no. 13. P. 31–44. DOI: https://doi.org/10.1108/jbim-03-2022-0136

Communication of Stakeholders in the Process of Commercialization of Innovations in the World Market / V. O. Shcherbachenko et al. Academic Review. 2022. Vol. 2, no. 57. P. 158–170. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2022-2-57-12

Kruger N. A. Entrepreneurial Ecosystems in Technology Transfer: a Case Study on Successful Innovation Commercialization. Polish Journal of Management Studies. 2023. Vol. 27, no. 1. P. 148–163. DOI: https://doi.org/10.17512/pjms.2023.27.1.09

Asgari M. J., Zakery A., Pishvaee M. S. Open innovation antecedents and its consequences on commercialization performance in small and medium-sized enterprises. Kybernetes. 2021. Ahead-of-print, ahead-of-print. DOI: https://doi.org/10.1108/k-07-2020-0458

Ardito L., Svensson R. Sourcing applied and basic knowledge for innovation and commercialization success. The Journal of Technology Transfer. 2023. DOI: https://doi.org/10.1007/s10961-023-10011-3

Alnafrah I. Identifying innovation roadblocks: unveiling knowledge and innovation patterns that hinder commercialisation. Technology Analysis & Strategic Management. 2024. P. 1–21. DOI: https://doi.org/10.1080/09537325.2024. 2389140

Vakulenko I., Minchenko M., Khomenko L. Costs on Innovative Activities as a Driver of the Transfer Innovations Intensification in the Energy Field. Market Infrastructure. 2022. No. 69. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-2

Cubero J., Gbadegeshin S. A., Consolación C. Commercialization of disruptive innovations: Literature review and proposal for a process framework. International Journal of Innovation Studies. 2021. Vol. 5, no. 3. P. 127–144. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2021.07.001

Комерціалізація інновацій в умовах Індустрії 4.0 : монографія / за заг. ред. канд. екон. наук, доц. Л. Ю. Сагер. Суми : Сумський державний університет, 2023. 385 с.

Хоменко Л. М., Сагер Л. Ю. Розвиток методів комерціалізації інновацій в Україні. Socio-economic relations in the digital society. 2022. Т. 2, № 44. С. 14–21. DOI: https://doi.org/10.55643/ser.2.44.2022.452

Grzegorczyk M. A. The Role of Marketing in the Technology Transfer Process. Marketing in University-Industry Technological Collaboration. Cham, 2021. P. 13–42. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-83678-8_2

Ministry of Economy of Ukraine (2023). Informational materials on the state of innovative activity. Available at: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=69b9a9bf-5fbc-4035-8c0f-ac26b853c0eb&title=InformatsiiniMaterialiSc hodoStanuInnovatsiinoiDiialnosti

Yurchak. Results of the UKA's activities in the development of innovations in 2023. Available at: https://www.clusters.org.ua/blog-single/results-u%D1%81a-innovations-2023/

Kovalchuk, V. (2023). Analysis of innovative development tendencies of the national economy. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society], (58). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-33

Khomenko, L., Vasylieva, T., Nebaba, N., & Kutsenko, V. (2023). Commercialization of a new product on the market: system of influence factors. Actual Problems of Economics, 115–121. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2023-1-265-115-121

Adjimah, H. P., Atiase, V., & Dzansi, D. Y. (2023). Do government incentives increase indigenous innovation commercialisation? Empirical evidence from local Ghanaian firms. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research. Vol. ahead-of-print. No. ahead-of-print. DOI: https://doi.org/10.1108/ijebr-02-2022-0157

Atvare, E., Kudurs, E., & Blumberga, D. (2022). Differences in commercialization policies of innovations. Customer perspective. Environmental and Climate Technologies, 26(1), 1020–1031. DOI: https://doi.org/10.2478/rtuect-2022-0076

Tang, J., & Luo, S. (2024). The role of customers on digital technology innovation commercialization. Applied Economics Letters, 1–7. DOI: https://doi.org/10.1080/ 13504851.2024.2363296

Engez, A., & Aarikka-Stenroos, L. (2023). Stakeholder contributions to commercialization and market creation of a radical innovation: bridging the micro- and macro levels. Journal of Business & Industrial Marketing, 38(13), 31–44. DOI: https://doi.org/10.1108/jbim-03-2022-0136

Shcherbachenko, V. O., Kotenko, S. I., Saher, L. Y., & Shcholokova, H. V. (2022). Communication of stakeholders in the process of commercialization of innovations in the world market. Academic Review, 2(57), 158–170. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2022-2-57-12

Kruger, N. A. (2023). Entrepreneurial ecosystems in technology transfer: a case study on successful innovation commercialization. Polish Journal of Management Studies, 27(1), 148–163. DOI: https://doi.org/10.17512/pjms.2023.27.1.09

Asgari, M. J., Zakery, A., & Pishvaee, M. S. (2021). Open innovation antecedents and its consequences on commercialization performance in small and medium-sized enterprises. Kybernetes, ahead-of-print (ahead-of-print). DOI: https://doi.org/10.1108/k-07-2020-0458

Ardito, L., & Svensson, R. (2023). Sourcing applied and basic knowledge for innovation and commercialization success. The Journal of Technology Transfer, ahead-of-print (ahead-of-print). DOI: https://doi.org/10.1007/s10961-023-10011-3

Alnafrah, I. (2024). Identifying innovation roadblocks: unveiling knowledge and innovation patterns that hinder commercialisation. Technology Analysis & Strategic Management, 1–21. DOI: https://doi.org/10.1080/09537325.2024.2389140

Vakulenko, I., Minchenko, M., & Khomenko, L. (2022). Costs on innovative activities as a driver of the transfer innovations intensification in the energy field. Market Infrastructure, (69). DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-2

Nieto Cubero, J., Gbadegeshin, S. A., & Consolación, C. (2021b). Commercialization of disruptive innovations: Literature review and proposal for a process framework. International Journal of Innovation Studies, 5(3), 127–144. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2021.07.001

Saher, L. (2023). Komertsializatsiia innovatsii v umovakh Industrii 4.0 [Commercialization of innovations in the conditions of Industry 4.0] : monohrafiia [monograph]. Sumy : Sumy State University, 2023. 385 p.

Khomenko, L. M., & Saher L. Yu. (2022). Rozvytok metodiv komertsializatsii innovatsii v Ukraini [Development of innovation commercialization methods in Ukraine]. Socio-economic relations in the digital society, 2(44), 14–21. DOI: https://doi.org/10.55643/ser.2.44.2022.452

Grzegorczyk, M. A. (2021). The role of marketing in the technology transfer process. In Marketing in University-Industry Technological Collaboration (p. 13–42). Springer International Publishing. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-83678-8_2

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Хоменко, Л., Щербаченко, В., & Євдокимова, А. (2024). ДОРОЖНЯ КАРТА ЛАНЦЮГА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ З МЕТОЮ СТИМУЛЮВАННЯ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ДИФУЗІЇ Й МАСШТАБУВАННЯ ІННОВАЦІЙ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-19
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають