СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

  • Єлизавета Михайлова Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-1539-1548
Ключові слова: cфера освіти, людський капітал, стратегічний розвиток, стратегічні пріоритети, глобальна конкурентоспроможність

Анотація

Дослідження присвячене стратегічним напрямкам розвитку сфери освіти в Україні, зокрема, розглядає питання вдосконалення людського капіталу в освітньому секторі. Актуальність цієї теми зумовлена необхідністю відповісти на виклики сучасності, включаючи глобалізацію, інноваційні технології та зміни на ринку праці. В роботі представлено основні пріоритети, які можуть сприяти розвитку освіти, такі як підвищення кваліфікації викладацького складу, розробка нових навчальних програм, впровадження психологічної підтримки для студентів, модернізація умов навчання, а також розвиток віддаленої освіти для вразливих груп населення. Ці ініціативи спрямовані на адаптацію освітньої системи до швидко змінюваних умов ринку праці та соціальних викликів, що виникають у сучасному світі. Крім того, важливим аспектом є забезпечення доступності освіти для всіх верств населення, що дозволить створити більш рівні можливості для навчання та розвитку. Дослідження також наголошує на важливості створення брендингових стратегій для освітніх установ, залучення та утримання талановитих кадрів, зміцнення співпраці з бізнес-сектором і розширення міжнародної співпраці. Ці стратегії можуть суттєво підвищити конкурентоспроможність освітніх закладів, сприяючи їхньому визнанню на національному та міжнародному рівнях. Окрім того, тісна співпраця з бізнесом забезпечить впровадження інновацій та практичного досвіду в освітні програми, що дозволить студентам отримати актуальні навички та знання, необхідні для успішної кар'єри. Прозорість та комунікація в освітніх установах є ще одним важливим аспектом, що сприяє ефективному управлінню та використанню ресурсів. Загалом, результати цього дослідження можуть слугувати основою для формування стратегій розвитку освіти в Україні, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності, інноваційності та доступності освітніх послуг у відповідь на сучасні виклики. Вони можуть стати ключовим інструментом для оптимізації процесів управління в освітньому секторі, що дозволить адаптуватися до швидко змінюваного глобального середовища. Запровадження цих стратегій також має на меті забезпечити стійкий розвиток освітніх установ, підтримуючи їхню здатність реагувати на потреби студентів і вимоги ринку праці, тим самим створюючи сприятливі умови для особистісного та професійного зростання молоді.

Посилання

ETUCE action and campaign framework on the economic crisis: Analysis of a mini-survey on the impact of the economic crisis on teacher education in the European Union. ETUCE (2012). 34 p.

Ivko N. (2005) Marketynhovyi pidkhid v upravlinni suchasnymy navchalnym zakladamy [Marketing approach in management of modern educational institutions]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika [Bulletin of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute". Philosophy. Psychology. Pedagogy] № 2. Part 1. P. 134–139.

Kratt, O. (2003). Rynok posluh vyshchoi osvity: metodolohichni osnovy doslidzhennia koniunktury [The market of higher education services: methodological bases of the study of the conjuncture]. Donetsk: Yuho-Vostok.

National Center for Education Statistics. (2022). Education Expenditures by Country. Condition of Education. U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. Available at: https://nces.ed.gov/programs/coe/indicator/cmd

Tye Kenneth A. (1990) Global Education: From Thought to Action. Alexandria. P. 1990.

OECD (2013). What is the impact of the economic crisis on public education spending?. Education Indicators in Focus. December 2013. 4 р.

ETUCE action and campaign framework on the economic crisis: Analysis of a mini-survey on the impact of the economic crisis on teacher education in the European Union. ETUCE, September, 2012. 34 p.

Івко Н.В. Маркетинговий підхід в управлінні сучасними навчальним закладами. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка. Кихв : ІВЦ «Політехніка», 2005. № 2. Ч. 1. С. 134–139.

Кратт О.А. Ринок послуг вищої освіти: методологічні основи дослідження. Монографія. Донецьк : ТОВ «Юго-Восток, ЛДТ», 2003. 360с.

National Center for Education Statistics. Education Expenditures by Country. Condition of Education. U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. 2022. URL: https://nces.ed.gov/programs/coe/indicator/cmd

Tye Kenneth A. Global Education: From Thought to Action. Alexandria, 1990. P. 1990.

What is the impact of the economic crisis on public education spending?. Education Indicators in Focus. December 2013. OECD, 2013. 4 р.

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Михайлова, Є. (2024). СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Економіка та суспільство, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-106
Розділ
ЕКОНОМІКА