МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ

Ключові слова: динамічне ціноутворення, маркетинг, зниження цін, проведення акцій, розпродажі, знижки, партії товарів

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена тим, що цінова політика є одним з ключових елементів маркетингової стратегії будь-якого підприємства, особливо у сфері роздрібної торгівлі. В умовах високої конкуренції та мінливості споживчих уподобань саме ітераційне коригування цін на товари та послуги стає вирішальним фактором успіху торговельного бізнесу. Відтак, метою статті є визначення базових засад формування маркетингової цінової політики підприємства у сфері роздрібної торгівлі. Звернено увагу на те, що маркетингова цінова політика підприємства у сфері роздрібної торгівлі використовує ціну як інструмент для досягнення певних маркетингових цілей. Доведено, що процеси встановлення та коригування цін на товари та послуги в роздрібній торгівлі є динамічними, що відбиває сутність маркетингової цінової політики підприємства у сфері роздрібної торгівлі. Базові засади формування такої політики орієнтовані на динамічний підхід до ціноутворення, що дозволяє підприємствам ефективно адаптуватися до змін ринкових умов та поведінки споживачів і безперервно балансувати ключові маркетингові показники. Констатовано, що для формування та корекції маркетингової цінової політики підприємства роздрібної торгівлі застосовується динамічне ціноутворення та ряд супутніх інструментів, таких як знижки, акції, диференційоване та психологічне ціноутворення. Використання цих інструментів сприяє досягненню таких цілей, як збільшення обсягу продажів, підвищення прибутковості, створення лояльності клієнтів та зміцнення позицій бренду. Доведено, що успішне застосування інструментів ціноутворення залежить від глибокого аналізу ринку. Констатовано, що для підтримки та фіксації фокусу маркетингової цінової політики використовується різноманітний арсенал методів ціноутворення. А саме такі методи, як визначення ціни на основі витрат, аналіз цін конкурентів, готовність споживачів платити та психологічні прийоми, допомагають підприємствам не лише реагувати на ринкові зміни, але й проактивно формувати свою цінову стратегію. Успішне застосування інструментів ціноутворення залежить від розуміння специфіки пропонованих товарів або послуг. Перспективи подальших досліджень можуть зосередитися на аналізі ефективності конкретних інструментів ціноутворення та методів їх впровадження в умовах швидко змінюваного ринку роздрібної торгівлі, а також на розробці нових підходів для інтеграції цих інструментів у комплексні стратегії управління цінами.

Посилання

Hoblyk V. (2024) Tiahunova N., Maslihan O.

Network retail operational models with flexibility functions: analysis of contemporary cases. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 2.

pp. 69-74.

Kochevoy M., Kolesnyk O., Vlasova, H. (2024). Tsinoutvorennya yak instrument marketynhovoho planuvannya [Pricing as a marketing planning tool]. Ekonomichnyy prostir, no. 190, pp. 275-279.

Larka L.S., Pavlenko V.V. (2021) Tsinoutvorennya v systemi ekonomichnoho upravlinnya rozvytkom biznesu [Pricing in the system of economic management of business development]. Pryazovsʹkyy ekonomichnyy visnyk, no. 2, pp. 105–107.

Lintur M.V., Reha M.H. (2016) Sutnistʹ ta rolʹ marketynhovoyi tsinovoyi polityky na pidpryyemstvakh v umovakh kryzy [The essence and role of marketing price policy at enterprises in crisis conditions]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya, no 3(03), pp. 118-122.

Makarenko N.O., Lyshenko M.O. (2020) Marketynhove tsinoutvorennya. Teoretychni osnovy [Marketing pricing. Theoretical foundations]. navch. Posib [an education. manual]. Burynʹ: PP «Burynsʹka rayonna drukarnya», 129 p. (in Ukrainian)

Shafranova K.V., Tyagunova N.M., Nagorna O.V. (2023) B2B marketing strategies: value creation, attraction of key customers and retention. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 15.

pp. 43-48.

Hoblyk V. Tiahunova N., Maslihan O.

Network retail operational models with flexibility functions: analysis of contemporary cases. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 2.

С. 69-74.

Кочевой, М., Колесник, О., Власова, Г. (2024). Ціноутворення як інструмент маркетингового планування. Економічний простір. 2024. № 190. С. 275-279.

Ларка Л.С., Павленко В.В. Ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу. Приазовський економічний вісник. 2021. №. 2. C. 105–107.

Лінтур М.В., Рега М.Г. Сутність та роль маркетингової цінової політики на підприємствах в умовах кризи. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2016. № 3(03). С. 118-122.

Макаренко Н.О., Лишенко М.О. Маркетингове ціноутворення. Теоретичні основи: навч. посіб. Буринь: ПП «Буринська районна друкарня», 2020. 129 с.

Шафранова К. В., Тягунова Н. М., Нагорна О. В. Маркетингові стратегії В2В: створення цінності, залучення ключових клієнтів та ретенція. Інвестиції: практика та досвід. 2023. № 15.

С. 43-48.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Нагорна , О. (2024). МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4583
Розділ
МАРКЕТИНГ