СТРАТЕГІЧНИЙ РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ПЕРСОНАЛУ В КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН НА ПІДПРИЄМСТВІ

Ключові слова: стратегічний розвиток, креативність, креативний персонал, підприємство, інновації, інноваційний розвиток

Анотація

У дослідженні аналізується стратегічна роль креативності персоналу у стимулюванні інноваційного розвитку підприємств. Виходячи з аналізу інноваційних практик розвинутих країн, автори досліджують, що інновації, які є основою економічного розвитку на мікроекономічному рівні, залежать від ефективного використання творчих ресурсів працівників. Розглядаються механізми активізації інноваційної діяльності через призму інтелектуалізації економіки та необхідності адаптації до зростаючої глобальної конкуренції. Автори досліджують наукові підходи до креативності та інноваційної культури, що підтверджується аналізом актуальних досліджень у цій області. Визначається, що основною умовою ефективного інноваційного розвитку є розвиток творчих здібностей працівників, які повинні бути інтегровані у чотири основні компоненти системи управління інноваціями: компетентність, структура, культура та стратегія. Стаття має на меті визначити ключові аспекти формування креативної стратегії, здатної підтримувати довгостроковий розвиток підприємств у умовах динамічних ринкових змін. Обгрунтовується, що підприємства можуть досягти конкурентоспроможності лише за наявності високої креативної активності та ефективного управління цим потенціалом.

Посилання

Булка Н.І. Розвиток креативності у молодших школярів із порушеними соціальними зв’язками: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Н.І. Булка. – Одеса, 2005. – 19 с

Маркіна І.А. Наукові підходи до визначення понять «креативність» та «креативний потенціал» / І.А. Маркіна, Л.М. Шимановська-Діанич // Економіка Криму. – 2011. – № 1 (34). – С. 289–295.

Barron F. Creativity, intelligence and personality / F. Barron, D. Harrington // Ann. Rev. Of Psychol. – 1981. – № 32. – P. 439-476.

Rothenberg A. The process of Janusian Thincing in creativity / A. Rothenberg // Archives of General Psuchiatry. – 1976. – № 33. – P. 17-26.

Sternberg R. General intellectual ability / R. Sternberg // Human abilities by R. Sternberg. – 1985. – P. 5-31.

Taylor C.W. Various Approaches to and Definitions of creativity // R.J. Sternberg (Ed.). – Cambridge: Cambridge Univ. Press, 1988. – P. 99-124.

Grabovska I.V. Innovatsiinyi rozvytok pidpryiemstva na zasadakh upravlinnia kreatyvnistiu personalu [Innovative development of the enterprise on the basis of creativity management of personnel]. Bulletin of the Khmelnytsky National University. Economic sciences, 2017, vol.2, no. 2, pp. 192-197.

Bukovynska M. P. Kreatyvnist personalu yak neobkhidna yakist formuvannia sotsialnoho kapitalu [Creativity of staff as a necessary quality of social capital formation]. Scientific works of the National University of Food Technologies, 2013, no.51, pp. 122-128.

Prodius O.I. (2012) Kreatyvnyi menedzhment yak zaporuka suchasnoho efektyvnoho upravlinnia [Creative management as a pledge of modern, effective management] Ekonomika: realii chasu. Naukovyi zhurnal [Economics: realities of time. Scientific Journal] (electronic journal), vol.3, no.2, pp. 67-72. Available at: http://economics.opu.ua/ files/archive/2012/n4-5.html (accessed (25/01/18)).

Yastremska O. M. (2013) Motyvatsiia kreatyvnosti novatoriv: monohrafiia [Motivation of creativity of innovators: a monograph]. Kharkiv: KhNEU Publishing (Видавництво ХНЕУ).

Kuznetsova N. B. Kontseptsiia upravlinnia talantamy v systemi menedzhmentu znan. [The concept of talent management in the knowledge management system]. Social-Labor Relations: Theory and Practice, vol. 8, no. 2, pp.181-187.

Igniting Innovation with a Powerful Creative Strategy URL:https://www.wrike.com/blog/creative-strategy-2/ (дата звернення: 17.05.2024)

Philipson, S. (2020). Sources of innovation: Consequences for knowledge production and transfer. Journal of Innovation & Knowledge, 5(2020), 50-58. DOI: 10.1016/ j.jik.

Rajapathirana, J., Hui, Y. (2018). Relationship between innovation capability, innovation type and firm performance. Journal of Innovation & Knowledge, 3, 44-55. DOI: 10.1016/ j.jik.

Importance of Creativity and Innovation in Business Environment URL:https://digitalleadership.com/blog/creativity-and-innovation-in-a-business-environment/ (дата звернення: 17.05.2024)

Bulka N.I. Development of creativity in junior schoolchildren with disrupted social ties: PhD thesis for the degree of Candidate of Psychological Sciences: specialty 19.00.07 "Pedagogical and age psychology" / N.I. Bulka. - Odesa, 2005. - 19 p.

Markina I.A. Scientific approaches to the definition of the concepts of "creativity" and "creative potential" / I.A. Markina, L.M. Shimanovska-Dianich // Ekonomika Kryma. - 2011. - № 1 (34). - P. 289-295.

Barron F. Creativity, intelligence and personality / F. Barron, D. Harrington // Ann. Rev. Of Psychol. - 1981. - No. 32. - P. 439-476.

Rothenberg A. The process of Janusian Thincing in creativity / A. Rothenberg // Archives of General Psuchiatry. - 1976. - No. 33. - P. 17-26.

Sternberg R. General intellectual ability / R. Sternberg // Human abilities by R. Sternberg. - 1985. - P. 5-31.

Taylor C.W. Various Approaches to and Definitions of creativity // R.J. Sternberg (Ed.). - Cambridge: Cambridge Univ. Press, 1988. - P. 99-124.

Grabovska I.V. Innovative development of the enterprise on the basis of creativity management of personnel]. Bulletin of the Khmelnytsky National University. Economic sciences, 2017, vol. 2, no. 2, pp. 192-197.

Bukovynska M. P. Creativity of the staff as a necessary quality of social capital formation. Scientific works of the National University of Food Technologies, 2013, No. 51, pp. 122-128.

Prodius O.I. (2012) Creative management as a guarantee of modern effective management. Naukovyi zhurnal [Economics: the realities of time. Scientific journal] (electronic journal), vol. 3, no. 2, pp. 67-72. Access mode: http://economics.opu.ua/ files/archive/2012/n4-5.html (accessed January 25, 2018).

Yastremska, O. M. (2013) Motivation of innovators' creativity: a monograph. Kharkiv: KNEU Publishing House (KNEU Publishing House).

Concept of talent management in the system of knowledge management. [The concept of talent management in the system of knowledge management.] Social and labor relations: Theory and Practice, Vol. 8, No. 2, pp. 181-187.

Igniting Innovation with a Powerful Creative Strategy URL: https://www.wrike.com/blog/creative-strategy-2/ (accessed 17.05.2024).

Philipson, S. (2020). Sources of innovation: Implications for knowledge production and transfer. Journal of Innovation and Knowledge, 5(2020), 50-58. DOI: 10.1016/ j.jik.

Rajapathirana, J., Hui, Y. (2018). The relationship between innovation capability, type of innovation and firm performance. Journal of Innovation and Knowledge, 3, 44-55. DOI: 10.1016/ j.jik.

The importance of creativity and innovation in the business environment URL: https://digitalleadership.com/blog/creativity-and-innovation-in-a-business-environment/ (accessed 17.05.2024)

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Шешлюк, О. (2024). СТРАТЕГІЧНИЙ РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ПЕРСОНАЛУ В КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН НА ПІДПРИЄМСТВІ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-162
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ