БІЗНЕС-СТРАТЕГІЇ АВТОМОБІЛЬНИХ БРЕНДІВ НА ЇХНЬОМУ ШЛЯХУ ДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Ключові слова: бізнес-стратегія, автомобільні бренди, автомобільна промисловість, інтегрована звітність, сталий розвиток, цілі сталого розвитку

Анотація

Стаття присвячена дослідженню змісту та структури бізнес-стратегій автомобільних виробників в контексті досягнення ними цілей сталого розвитку. Для проведення дослідження, автори використали інформацію з річної, інтегрованої звітності або звітності зі сталого розвитку семи глобальних автомобільних брендів за 2023 рік: Volvo, Mercedes-Benz, Honda, Škoda, Saab, SUBARU та Kia. Зазначені бренди були обрані через їхню належність до різних географічних регіонів (Центральна та Західна Європа, Східна Азія) та ринкових сегментів (бренди елітного та середнього класу). Для проведення дослідження авторами застосовано низку наукових методів: узагальнення, порівняння, аналіз, індукція. В літературному огляді зроблено акцент на розумінні того, якою мірою глобальні автомобільні бренди збираються запроваджувати природозахисні та соціальні ініціативи в найближчому майбутньому. Розглянуто причину визначення автовиробників як ключових гравців ринку у процесі забезпечення сталого розвитку за умов стабільного економічного зростання. Розкрито елементи бізнес-стратегій зазначених глобальних брендів на наступне десятиліття. Визначено відповідність між розглянутими стратегічними ініціативами та цілями сталого розвитку, затвердженими ООН. З’ясовано, які цілі сталого розвитку відповідають стратегічним ініціативам розглянутих автомобільних брендів: промисловість, інновації та інфраструктура; гідна праця та економічне зростання; сталий розвиток міст і громад; відповідальне споживання та виробництво; партнерство заради сталого розвитку; мир, справедливість та сильні інститути; міцне здоров’я і благополуччя; якісна освіта; скорочення нерівності. Авторами виявлено, які стратегічні ініціативи брендів напряму не пов’язані з досягненням сталого розвитку: мислити та діяти як елітний бренд; стати провідними інтегратором супутніх автомобільних послуг; нарощувати клієнтську базу; збільшувати доходи. У статті підсумовано, що елітні бренди, у порівнянні з брендами середнього класу, схильні більшою мірою орієнтуватися на цілі, не пов’язані зі сталим розвитком.

Посилання

Edwards M. G. (2021) The growth paradox, sustainable development, and business strategy. Business Strategy and the Environment, no 30(7), pp. 3079–3094. DOI: https://doi.org/10.1002/bse.2790

Chauhan U., Purohit T. (2023) CSR and sustainability: a triple bottom line exploration in auto industry. Journal of Research Administration, no 6(1), pp. 141–161. Available at: https://journlra.org/index.php/jra/article/view/722

Lukin E., Krajnović A., Bosna J. (2022) Sustainability strategies and achieving SDGs: a comparative analysis of leading companies in the automotive industry. Sustainability, no. 14(7). DOI: https://doi.org/10.3390/su14074000

AB Volvo Annual Report 2023. Available at: https://www.volvogroup.com/content/dam/volvo-group/markets/master/events/2024/feb/annual-report-2023/AB-Volvo-Annual-Report-2023.pdf

Mercedes-Benz Group Annual report 2023. Available at: https://group.mercedes-benz.com/documents/investors/reports/annual-report/mercedes-benz/mercedes-benz-annual-report-2023-incl-combined-management-report-m

Honda Report 2023. Available at: https://global.honda/en/sustainability/integratedreport/pdf/Honda_Report_2023-en-all.pdf?utm_source=top&utm_medium=link&utm_campaign=integratedreport2023&utm_content=Honda_Report_2023-en-all

Skoda Annual Report 2023. Available at: https://cdn.skoda-storyboard.com/2024/03/Skoda_Auto-Annual_Report-2023_EN_a825b501.pdf

Saab Annual & Sustainability Report 2023. Available at: https://www.saab.com/globalassets/corporate/investor-relations/pdf/saab-annual-and-sustainability-report-2023.pdf

SUBARU Integrated report 2023. Available at: https://www.subaru.co.jp/en/ir/library/pdf/Ir/Ir2023e.pdf

Kia sustainability Report 2023. Available at: https://worldwide.kia.com/int/company/sustainability/sustainability-report

Sustainable Development Goals. The United Nations website. Available at: https://www.un.org/uk/teach/SDGs

Edwards M. G. The growth paradox, sustainable development, and business strategy. Business Strategy and the Environment. 2021. № 30(7). С. 3079–3094. DOI: https://doi.org/10.1002/bse.2790

Chauhan U., Purohit T. CSR and sustainability: a triple bottom line exploration in auto industry. Journal of Research Administration. 2023. № 6(1). С. 141–161. URL: https://journlra.org/index.php/jra/article/view/722

Lukin E, Krajnović A, Bosna J. Sustainability strategies and achieving SDGs: a comparative analysis of leading companies in the automotive industry. Sustainability. 2022. № 14(7). DOI: https://doi.org/10.3390/su14074000

AB Volvo Annual Report 2023. URL: https://www.volvogroup.com/content/dam/volvo-group/markets/master/events/2024/feb/annual-report-2023/AB-Volvo-Annual-Report-2023.pdf

Mercedes-Benz Group Annual report 2023. URL: https://group.mercedes-benz.com/documents/investors/reports/annual-report/mercedes-benz/mercedes-benz-annual-report-2023-incl-combined-management-report-m

Honda Report 2023. URL: https://global.honda/en/sustainability/integratedreport/pdf/Honda_Report_2023-en-all.pdf?utm_source=top&utm_medium=link&utm_campaign=integratedreport2023&utm_content=Honda_Report_2023-en-all

Skoda Annual Report 2023. URL: https://cdn.skoda-storyboard.com/2024/03/Skoda_Auto-Annual_Report-2023_EN_a825b501.pdf

Saab Annual & Sustainability Report 2023. URL: https://www.saab.com/globalassets/corporate/investor-relations/pdf/saab-annual-and-sustainability-report-2023.pdf

SUBARU Integrated report 2023. URL: https://www.subaru.co.jp/en/ir/library/pdf/Ir/Ir2023e.pdf

Kia sustainability Report 2023. URL: https://worldwide.kia.com/int/company/sustainability/sustainability-report

Sustainable Development Goals. The United Nations website. URL: https://www.un.org/uk/teach/SDGs

Переглядів статті: 22
Завантажень PDF: 14
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Амбарчян, М., & Березкін, І. (2024). БІЗНЕС-СТРАТЕГІЇ АВТОМОБІЛЬНИХ БРЕНДІВ НА ЇХНЬОМУ ШЛЯХУ ДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-90
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ