ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ШІ НА РОЗВИТОК БІЗНЕСУ В СФЕРІ ПОСЛУГ
Анотація
У статті досліджуються особливості впливу ШІ на розвиток бізнесу в сфері послуг, а також визначено переваги та ризики успішної інтеграції ШІ в бізнес-процеси. Встановлено, що роль ШІ у персоналізації пропозицій послуг та рекомендацій є трансформаційною для індустрії послуг. На основі проведеного дослідження зʼясовано, що використання компаніями вдосконалених алгоритмів та можливостей машинного навчання, шляхом аналізу величезних обсягів даних клієнтів сприятимуть кращому розумінню їхніх вподобань, поведінки та потреб, що у свою чергу дозволить компаніям адаптувати пропозиції та рекомендації для кожного окремого клієнта. Зʼясовано, що ШІ має потенціал для глибокого перетворення індустрії послуг, підвищуючи ефективність, персоналізацію та задоволеність клієнтів, проте впровадження цих технологій потребує обережного підходу з урахуванням етичних міркувань та захисту конфіденційності даних. Встановлено, що впровадження ШІ сприяє автоматизації, персоналізації та оптимізації обслуговування, що може призвести до підвищення конкурентоспроможності підприємств. Зʼясовано, що застосування штучного інтелекту сприяє постійному розвитку та впровадженню інновацій у сфері послуг. На основі проведеного дослідження зʼясовано, що впровадження ШІ в сфері послуг стикається з певними викликами, зокрема питаннями конфіденційності даних та етичними міркуваннями. Встановлено, що вплив ШІ на розвиток бізнесу в сфері послуг є значним і багатогранним, де основні аспекти цього впливу включають: оптимізацію чисельності робочої сили; планування робочих графіків для ефективного використання людських ресурсів; створення персоналізованого досвіду для клієнтів за допомогою віртуальної реальності та доповненої реальності; автоматизацію рутинних та повторюваних завдань, процесів та оптимізації використання ресурсів компанії для скорочення експлуатаційних витрат; здійснення постійного моніторингу та аналізу ефективності діяльності компанії; ідентифікація потенційно шахрайської поведінки тощо.
Посилання
Shahin M. A. (2016). State-of-the-art review of some artificial intelligence applications in pile foundations. Geosci Front., рр. 33–44.
Huang M.H., Rust R.T. (2018). Artificial Intelligence in Service. J Serv Res., vol. 21.2, pp. 155–172.
Lovelock C.H., Wirtz J. (2007). Services marketing : people, technology, strategy. 6, illustr ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall. 648 p.
Vargo S.L., Lusch R.F. (2008). Service-dominant logic: Continuing the evolution. J Acad Mark Sci., vol. 36(1), pp. 1–10.
Maglio P.P., Spohrer J. (2008). Fundamentals of service science. J Acad Mark Sci., vol. 36(1), pp. 18–20.
Wuenderlich N. V., Heinonen K., Ostrom A.L., Patricio L., Sousa R., Voss C., et al. (2015). “Futurizing” smart service: implications for service researchers and managers. J Serv Mark., vol. 29(6/7), pp. 442–447.
Huang M.H., Rust R.T. (2017). Technology-driven service strategy. J Acad Mark Sci., vol. 45(6), pp. 906–924.
Dirican C. (2015). The Impacts of Robotics, Artificial Intelligence On Business and Economics. Procedia - Soc Behav Sci., vol. 195, pp. 564–573.
Kurzweil R. (2005). The Singularity is Near : when humans transcend biology. VIKING. NY: Viking Press. 672 p.
Makridakis S. (2017). The forthcoming Artificial Intelligence (AI) revolution: Its impact on society and firms. Futures, vol. 90, pp. 46–60.
The impact of AI on the service business. (2024). NextGTM Consulting. Available at: https://www.nextgtm.com/blog/the-impact-of-ai-on-the-service-business (accessed June 7, 2024).
Ferreira P., Teixeira J. G., Luís T. (2020). Understanding the Impact of Artificial Intelligence on Services. Available at: DOI: 10.1007/978-3-030-38724-2_15 (accessed June 7, 2024).
Levens P. (2019). Artificial Intelligence in the Service Industry: Challenges and Opportunities. Procedia Computer Science, vol. 157, pp. 141-148.
Du Y., Zhang L. (2020). The Application of Artificial Intelligence in Service Industry. Journal of Physics: ConferenceSeries, vol. 1461(1), 012002.
Yang S., Lee J. H., Kim J. (2019). The Role of Artificial Intelligence in Service Innovation: A Systematic Review. Sustainability, vol. 11(23), 6793.
Chen Y., Lin Y. (2020). How Artificial Intelligence is Reshaping the Service Industry. International Journal ofInformation Management, vol. 50, pp. 178-187.
Grefen P., Ludwig H. (2019). Transforming Service Value Networks with Artificial Intelligence. Electronic Markets, vol. 29(3), pp. 499-505.
Autor D. H. (2019). Work of the past, work of the future. The Journal of Economic Perspectives, vol. 33(2), pp. 3-26.
Brynjolfsson E., McAfee A. (2017). The business of artificial intelligence. Harvard Business Review, vol. 95(1), pp. 60-68.
Davenport T. H., Ronanki R. (2018). Artificial intelligence for the real world. Harvard Business Review, vol. 96(1), pp. 108-116.
Manyika J., Chui M., Miremadi M. (2016). Where machines could replace humans—and where they can’t (yet). McKinsey Quarterly, pp. 1-13.
Agrawal A., Gans J., Goldfarb A. (2018). Prediction machines: The simple economics of artificial intelligence. HarvardBusiness Press.
Ransbotham S., Kiron D., Gerbert P. (2018). Artificial Intelligence in Business Gets Real. MIT Sloan Management Review, vol. 59(4), pp. 39-48.
Liang H., Saraf N., Hu Q. (2018). Transforming service innovation: A data-driven approach with artificial intelligence. MIS Quarterly, vol. 42(2), pp. 575-590.
Li X., Xu H., Tao X., Yang D. (2020). Artificial Intelligence in the Service Sector: A Comprehensive Review. Complexity.
Chen T., Duan H., Lu X. (2021). Artificial intelligence in service innovation: A systematic review and future researchagenda. Technological Forecasting and Social Change, vol. 169, 120795.
De Reuver M., Sørensen C., Basole R. C. (2020). The digital platform: a research agenda. Journal of InformationTechnology, vol. 35(3), pp. 200-224.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.