ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО КАРТУВАННЯ ГОТЕЛЮ НА БІЗНЕС-ПРОЦЕСИ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

  • Анзор Девадзе Батумський державний університет ім. Шота Руставелі https://orcid.org/0000-0001-6344-7385
  • Наталія Якименко-Терещенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0003-2927-7989
  • Тетяна Чайка Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-7622-3193
Ключові слова: діджиталізація, digital-трансформація, бізнес-процеси, інтерактивне картування готелю, внутрішня навігація готелю, віртуальні тури, система бронювання, IT-продукти індустрії гостинності

Анотація

Стаття присвячена дослідженню перспектив та основних напрямів розвитку технології інтерактивного картування готелю. Акцент робиться на інтегральному характері застосування інноваційних digital-технологій у контексті digital-трансформації бізнес-середовища індустрії туризму та гостинності. Метою статті є дослідження впливу успішних практик інтерактивного картування готелю на підвищення ефективності, вдосконалення та модифікацію бізнес-процесів компаній, що працюють у сфері туризму та гостинності. Було використано такі методи дослідження: спостереження, систематизація та аналіз практичної діяльності суб'єктів сфери гостинності; логіко-аналітичні та системно-структурні методи. Інтерактивне картування готелю – прикладне застосування технології віртуальної реальності. Складовими частинами інтерактивного картування готелю є внутрішня навігація, маршрутизація і віртуальні тури. Найбільший позитивний ефект досліджувани технологія чинить у тому разі, якщо її застосування з'єднується з іншими інноваційними digital-технологіями та органічно вписується в бізнес-процеси на різних етапах виробничого циклу підприємств сфери гостинності. Найбільший вплив технологія інтерактивного картування готелю чинить на бізнес-процеси, пов'язані з маркетингом, бронюванням та обслуговуючими процесами front-офісу. Успішною практикою є інтеграція розглянутої технології з технологією Smart Room. Унаслідок технологічних особливостей забезпечення позиціювання в закритих приміщеннях, IT-продукти інтерактивного картування готелів тяжіють до спеціалізації і демонструють низький рівень уніфікації. Для OTA (Online Travel Agency) та інших акторів, які надають посередницькі послуги на ринку бронювання, нині найактуальнішою є проблема уніфікації індикаторів позиціонування. Цей фактор необхідно враховувати фірмам-розробникам спеціалізованого програмного забезпечення. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні та систематизації успішних практик застосування технології інтерактивного картування; виявленні найперспективніших напрямів удосконалення бізнес-процесів під впливом розглянутої технології. Практична значущість отриманих результатів полягає в можливості їх використання в практичній діяльності як підприємств сфери туризму та гостинності, так і фірм-розробників спеціалізованих ІТ-продуктів для індустрії туризму та гостинності.

Посилання

Ritter, Th., Pedersen, C. (2020). Digitization capability and the digitalization of business models in business-to-business firms: Past, present, and future. Industrial Marketing Management. vol. 86. pp. 180–190. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.019

Patel, V., Grewal, R. (2022). Augmented reality basen indoor navigation using point cloud localization. International Journal of Engineering Applied Sciences and Technology. vol. 6. Issue 9. pp. 67–77. Retrieved from: https://www.ijeast.com/papers/67-77,Tesma609,IJEAST.pdf

Jagtap, A., Gundage, P., Patel, A., Kalal, J., Mustary, N. (2015). Indoor Navigation for Android Devices. International Journal of Modern Trends in Engineering and Research. vol. 2. Issue 2. pp. 540–547.

Jailani, N., Wahab, N., Sunar, N., Ariffin, Sh. (2022). Indoor Positioning System: A Review. International Journal of Advanced Computer Science and Applications. Vol. 13 (6). https://doi.org/10.14569/IJACSA.2022.0130659

Zhu, J., Wang, Y., Cheng, M. (2021). Digital Transformation in the Hospitality Industry. Boston Hospitality Review. 10. Retrieved from: https://www.bu.edu/bhr/files/2021/10/BHR_Zhu-et-al_Digital-Transformation_OCT.21.docx.pdf

Maragkoudakis, M. The Virtual Advantage: How Hotels Are Using Virtual Tours To Attract Guests. Online Booking Platform Vivestia: Official website. Retrieved from: https://thevivestia.com/the-virtual-advantage-how-hotels-are-using-virtual-tours-to-attract-guests/

Stay. Official website. Retrieved from: https://www.stay-app.com/hotel-map

Advant Technologies. Official website. Retrieved from: https://advantaltechnologies.com/indoor-navigation-system-what-you-need-to-know-and-how-it-is-useful/

Chaika T. (2020). Lohistychni systemy push (shtovkhai) i pull (tiahny) v systemakh broniuvannia hoteliv: perevahy i nedoliky [Push and pull logistics systems in hotel booking: advantages and disadvantages]. Rezultaty naukovykh konferentsii Navchalno-naukovoho instytutu ekonomiky, menedzhmentu ta mizhnarodnoho biznesu NTU "KhPI" za 2020 rik : v 2 t. T. 1. Doslidzhennia ta optymizatsiia ekonomichnykh protsesiv "Optymum–2020" : tr. 16-yi Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 2-4 hrudnia 2020 r. – 10. Results of scientific conferences of the Educational and Research Institute of Economics, Management and International Business of NTU “KhPI” for 2020: in 2 vols. Vol. 1. Research and optimization of economic processes “Optimum-2020” : proceedings of the 16th International Scientific and Practical Conf. 16th International Scientific and Practical Conference, December 2-4, 2020. Kharkiv: NTU «KhPI». pp. 149-–52. Retrieved from: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51861 [in Ukrainian].

Ritter Th., Pedersen C. Digitization capability and the digitalization of business models in business-to-business firms: Past, present, and future. Industrial Marketing Management. 2020. vol. 86. pp. 180–190. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.019

Patel V., Grewal R. Augmented reality basen indoor navigation using point cloud localization. International Journal of Engineering Applied Sciences and Technology. 2022. Vol. 6. Issue 9. pp. 67–77. URL: https://www.ijeast.com/papers/67-77,Tesma609,IJEAST.pdf

Jagtap A., Gundage P., Patel A., Kalal J., Mustary N. Indoor Navigation for Android Devices. International Journal of Modern Trends in Engineering and Research. 2015. Vol. 2. Issue 2. P. 540-547.

Jailani N., Wahab N., Sunar N., Ariffin Sh. Indoor Positioning System: A Review. International Journal of Advanced Computer Science and Applications. 2022. Vol. 13 (6). DOI: https://doi.org/10.14569/IJACSA.2022.0130659

Zhu, J., Wang, Y., Cheng, M. Digital Transformation in the Hospitality Industry. Boston Hospitality Review. 2021. 10. https://www.bu.edu/bhr/files/2021/10/BHR_Zhu-et-al_Digital-Transformation_OCT.21.docx.pdf

Maragkoudakis M. The Virtual Advantage: How Hotels Are Using Virtual Tours To Attract Guests. Online Booking Platform Vivestia: Official website. URL: https://thevivestia.com/the-virtual-advantage-how-hotels-are-using-virtual-tours-to-attract-guests/

Офіційний сайт компанії Stay. URL: https://www.stay-app.com/hotel-map

Офіційний сайт компанії Advant Technologies (Індія). URL: https://advantaltechnologies.com/indoor-navigation-system-what-you-need-to-know-and-how-it-is-useful/

Чайка Т. Ю. Логістичні системи push (штовхай) і pull (тягни) в системах бронювання готелів: переваги і недоліки. Результати наукових конференцій Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту та міжнародного бізнесу НТУ "ХПІ" за 2020 рік : в 2 т. Т. 1. Дослідження та оптимізація економічних процесів "Оптимум–2020" : тр. 16-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 2-4 грудня 2020 р. Харків: НТУ «ХПІ», 2020. С. 149–152. URL : http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51861

Переглядів статті: 51
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Девадзе, А., Якименко-Терещенко, Н., & Чайка , Т. (2024). ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО КАРТУВАННЯ ГОТЕЛЮ НА БІЗНЕС-ПРОЦЕСИ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Економіка та суспільство, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-26
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА