КОРПОРАТИВНА ЕТИКА У КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ БІЗНЕСУ
Анотація
У статті розкрито сутність корпоративної етики, а також різноманітні її термінологічні форми: нормативна, прикладна, загальна, професійна, етика ділових комунікацій, корпоративна, етика бізнесу. Базовим аспектом є дотримання сучасних ціннісних критеріїв, насамперед збереження довкілля за рахунок чистих технологій, відновлювальних енергетичних джерел, обґрунтуванню і впровадження спільних ефективних, креативних проектів із партнерами, а також дотримання вимог внутрішніх і міжнародних правових норм ведення бізнесу. Стверджується теза про те, що основні категоріальні засади корпоративної етики це моральні ціннісні параметри відкритості і ділової спроможності у правовому полі функціонувати успішно на цільовому ринку. Зазначений тривалий термін спроби суспільства використовувати позитивні вигоди корпоративної етики у досягненні поставленої мети. Витоки її сягають ХХ століття, коли були сформовані фундаментальні основи ведення підприємницької діяльності на засадах корисності для суспільства, поваги до власності, законності орієнтації на виважені потреби, на дотримання зберігаючого вектору розвитку. Наведені основні постулати корпоративної етики бізнесу. Встановлено, що при запровадженні сучасних інноваційних стратегії функціонування бізнесу об’єктивно можливим є забезпечення їх ефективності при співіснуванні і дотриманні європейських етичних ділових засад спрямованих на підвищення рівня соціально-екологічної відповідальності.
Посилання
Василевська Т. Е., Саламатов В. О., Марушевський Г. Б. Етика державного управління. К.: НАДУ. 2015
В. Чабанов – Корпоративна етика державного управління Політичні науки vol. 2. №2, 2016
Рахлицька О. Д. До питання корпоративної етики в сучасній організації // Гуманітарний часопис. 2011. №1. с. 89–97
Хачатурян Х. В. Переорієнтація державного управління на потреби громадян: нова європейська модель. Вісник Київського міжнародного університету (електронний ресурс Серія «Міжнародні відносини»). К.: КиМУ. 2009. Вип. 8. 352 с.
Овсянкіна Л. Моральні критерії підприємницької діяльності. Людина і політика 2002. №3 с. 138-143
Сидоренко С. В. Методологічні засади аналізу етики бізнесу. Гуманітарний вісник ЗДІА 2009. № 39. С. 91–106
Ольга Гагалюк – Шляхи підвищення культури підприємництва або «корпоративна етика» як засіб виховання бізнесмена – Галицький економічний вісник№2 (63) 2020 Менеджмент. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32454
Герет Т. – Етика бізнесу, монографія Томас С. Герет Річард Дж. Клонскі.: Пер. З англ. Остап Вітаманюк.: 2-е вид, - к.: Основи, 1999. – 44 с.
Л. С. Ринейська. Етика міжнародного підприємництва: проблеми та шляхи їх вирішення: Ефективна економіка №11, 2017
Вотович Т. Ділова етика: як покращити етичну свідомість у компанії. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2010 -№1. с. 5–9
Тиліпська Р. Б., Передало Х. С., Мукан О. В. – Етика бізнесу в умовах європейської інтеграції. Вісник національного університету «Львівська політехніка. Менеджмент та підприємництво» в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку 2016. №858, с. 132139. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2016_858_21
Vasylevska T. E., Salamatov V. O., Marushevskyi H. B. (2015) Etyka derzhavnoho upravlinnia [Ethics of public administration] – K.: NADU.
V. Chabanov (2016) Korporatyvna etyka derzhavnoho upravlinnia [Corporate ethics of public administration] Politychni nauky Vol. 2. №2,
Rakhlytska O. D. (2011) Do pytannia korporatyvnoi etyky v suchasnii orhanizatsii [To the issue of corporate ethics in a modern organization]// Humanitarnyi chasopys. №1. pp. 89–97
Khachaturian Kh. V. (2009) Pereoriientatsiia derzhavnoho upravlinnia na potreby hromadian: nova yevropeiska model [Reorientation of public administration to the needs of citizens: a new European model]. Visnyk Kyivskoho mizhnarodnoho universytetu (elektronnyi resurs Seriia «Mizhnarodni vidnosyny»). – K.: KyMU. -Vyp. 8. 352 p.
Ovsiankina L. (2002) Moralni kryterii pidpryiemnytskoi diialnosti [Moral criteria of entrepreneurial activity]. Liudyna i polityka. №3 pp. 138–143
Sydorenko S. V. (2009) Metodolohichni zasady analizu etyky biznesu [Methodological principles of business ethics analysis]. Humanitarnyi visnyk ZDIA. № 39. pp. 91–106
Olha Hahaliuk (2020) Shliakhy pidvyshchennia kultury pidpryiemnytstva abo «korporatyvna etyka» yak zasib vykhovannia biznesmena [Ways of improving the culture of entrepreneurship or "corporate ethics" as a means of educating a businessman]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk №2 (63) Available at:https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32454
Heret T., (1999) Etyka biznesu [Business ethics], monohrafiia [a monograph] Tomas S. Heret Richard Dzh. Klonski.: Per. Z anhl. Ostap Vitamaniuk.: 2-e vyd, - k.: Osnovy, 44 p.
L. S. Ryneiska (2017) Etyka mizhnarodnoho pidpryiemnytstva: problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [Ethics of international entrepreneurship: problems and ways to solve them]. Efektyvna ekonomika №11.
Votovych T. (2010) Dilova etyka: yak pokrashchyty etychnu svidomist u kompanii [Business ethics: how to improve ethical awareness in the company]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo . №1. pp. 5–9
Tylipska R. B., Peredalo Kh. S., Mukan O. V. (2016) Etyka biznesu v umovakh yevropeiskoi intehratsii [Business ethics in the conditions of European integration]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo» v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. №858, pp. 132–139. Available: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2016_858_21
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.