ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОЇ ОМНІКАНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ У ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ МАРКЕТИНГУ

Ключові слова: маркетинг, споживач, стратегія, залучення, фармацевтичні компанії

Анотація

У статті розглядається актуальна тенденція переходу від традиційних односторонніх маркетингових стратегій у фармацевтиці до комплексного та клієнтоорієнтованого підходу - омніканального маркетингу. Ця парадигма передбачає інтеграцію різноманітних офлайнових та онлайнових каналів комунікації для створення безперервного та персоналізованого досвіду для клієнтів - лікарів, пацієнтів та інших груп цільової аудиторії. У дослідженні представлено детальний аналіз трансформації маркетингового ландшафту фармацевтичної галузі під впливом цифровізації. Розглянуто широкий спектр каналів залучення споживачів - від емейл-маркетингу, пошукової реклами, веб-сайтів до соціальних мереж, блогінгу, інфлюенсер-маркетингу тощо. Описано конкретні маркетингові стратегії підвищення залучення, наведено методологію оцінки ефективності за низкою ключових показників. Висвітлено перспективи майбутнього розвитку напрямку, зокрема впровадження персоналізованих AI-асистентів, інтеграції технологій машинного навчання та динамічної оптимізації креативу. Загалом омніканальний підхід розглядається як необхідна відповідь на виклики цифрової трансформації для забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичних компаній.

Посилання

Schultz D.E Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management. 1992. №1(1). P.99–104. https://doi.org/10.1300/J057v01n01_07

Schultz D.E. The revolution and the following evolution of integrated marketing communications. Vita e pensiero. Comunicazioni sociali. GEN./APR., 2005. Р.1–11.

Fill C. Marketing communications: interactivity, communities and content. Harlow: Pearson. 2009. 1000 p.

Бажеріна К.В., Гнітецький Є.В. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. №2. http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4

Гуменна О.В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. №1(1). С.48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787

Кузьмак О. Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум. 2022. №1(4). С.74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9

Герчаківський О. Аналіз впливу маркетингових комунікацій на споживачів в ритейлі: переваги та недоліки інтегрованої маркетингової стратегії. Академічні візії. 2023 №17. https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244

Решетілова Т., Дронова Т., Пілова К. Формування маркетингових комунікаційних каналів для просування інноваційних товарів на промисловому ринку. Актуальні аспекти розвитку суб'єктів підприємництва в умовах глобальної економіки: моногр. Дніпро: Видавець Біла К. О., 2021. 416с.

Лапчук Я.С., Дуб М.Г. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології. 2024. №1(8). С.109–122. https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351.

Жалдак Г.П., Бичковська А.А. (2019). Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2019. №2(4). С. 4–13. DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201

Терентʼєва Н.В., Павельчук Є.О. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 6. Том 1. С.249–252. DOI: 10.31891/2307-5740-2021-300-6-39

Mediately (2023). Omnichannel Pharma Marketing Strategies: Driving Success in the Digital Era. URL: https://blog.mediately.co/omnichannel-pharma

Fois D. (2018). Omnichannel CX: How To Overcome Technology's Artificial Divide And Succeed At Being Seamless. URL: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcome-technologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205

Schultz, D.E (1992). Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management, vol. 1(1), pp. 99–104. DOI: https://doi.org/10.1300/J057v01n01_07 (accessed March 26, 2024)

Schultz, D.E. (2005). The revolution and the following evolution of integrated marketing communications. Vita e pensiero. Comunicazioni sociali. GEN./APR., 2005, рр.1–11.

Fill, C. (2009). Marketing communications: interactivity, communities and content. Harlow: Pearson, 1000 p.

Bazherina, K.V., & Hnitetskyi, Ye.V. (2010). Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii dlia innovatsiinykh tovariv [Features of the formation of integrated marketing communications for innovative products]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky. Economy. Management. Innovations. Series: Economic Sciences, vol. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

5. Humenna, O. (2016). Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Modern instruments of digital marketing in the system of integrated marketing communications]. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky - Scientific notes of NaUKMA. Economic sciences, vol. 1(1), рр.48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Kuzmak, O. (2022). Marketynhova komunikatsiina polityka yak instrument zabezpechennia konkunkurentnykh pozytsii pidpryiemstva v umovakh irratsionalnoi povedinky spozhyvachiv [Marketing communication policy as a tool to ensure the competitive position of the enterprise in the conditions of irrational consumer behavior]. Ekonomichnyi forum - Economic Forum, vol. 1(4), рр.74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Herchakivskyi, O. (2023). Analiz vplyvu marketynhovykh komunikatsii na spozhyvachiv v ryteili: perevahy ta nedoliky intehrovanoi marketynhovoi stratehii [Analysis of the impact of marketing communications on consumers in retail: advantages and disadvantages of an integrated marketing strategy]. Akademichni vizii - Academic visions, vol. 17. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Reshetilova. T., Dronova. T., & Pilova. K. (2021). Formuvannia marketynhovykh komunikatsiinykh kanaliv dlia prosuvannia innovatsiinykh tovariv na promyslovomu rynku [Formation of marketing communication channels for the promotion of innovative products on the industrial market]. Aktualni aspekty rozvytku subiektiv pidpryiemnytstva v umovakh hlobalnoi ekonomiky: monohr - Current aspects of the development of business entities in the conditions of the global economy: monogr. Dnipro: Vydavets Bila K. O., 416 р.

Lapchuk, Y.S., & Dub, M.H. (2024). Teoretyko-metodychni aspekty formuvannia mekhanizmu upravlinnia marketynhovymy komunikatsiiamy pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Theoretical and methodological aspects of the formation of the marketing communications Management mechanism for enterprises in the conditions of digitalization]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii - Marketing and digital technologies, vol. 8, рр.109-122. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351. (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Zhaldak, H.P., & Bychkovska, A.A. (2019). Intehrovani marketynhovi komunikatsii yak chynnyk efektyvoho rozvytku pidpryiemstv [Integrated marketing communications as a factor in the effective development of enterprises]. Yevropeiskyi naukovyi zhurnal Ekonomichnykh ta Finansovykh innovatsii - European Scientific Journal of Economic and Financial Innovations, vol. 2(4), рр.4-13. DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Terentʼieva N.V., & Pavelchuk Ye.O. (2021). Intehrovani marketynhovi komunikatsii yak chynnyk efektyvoho rozvytku pidpryiemstva [Integrated marketing communications as a factor of effective enterprise development]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu - Bulletin of the Khmelnytskyi National University. vol. 6, no.1, рр.249–252. DOI: 10.31891/2307-5740-2021-300-6-39 (accessed March 26, 2024) (in Ukrainian)

Mediately (2023) Omnichannel Pharma Marketing Strategies: Driving Success in the Digital Era. Available at: https://blog.mediately.co/omnichannel-pharma (accessed March 26, 2024)

Fois D. Omnichannel CX: How To Overcome Technologys Artificial Divide And Succeed At Being Seamless. Available at: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcome-technologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205 (accessed March 26, 2024)

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Семенда , О. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОЇ ОМНІКАНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ У ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ МАРКЕТИНГУ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-114
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають