ТРЕВЕЛ-БЛОГІНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

  • Ганна Машіка Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0001-6063-5823
  • Марина Грабар Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0002-2753-4462
Ключові слова: тревел-блогінг, туризм, інновації, інфлюенс-маркетинг, масові комунікації, соціальні мережі, монетизація, контент, просування, аудиторія

Анотація

У сучасному світі тревел-блогінг виявляє значний вплив на розвиток туристичного бізнесу через використання вебплатформ для створення та поширення контенту. Він відіграє важливу роль у сприянні взаємодії між туристичними службами та потенційними клієнтами, а також у відображенні різноманітних аспектів подорожей та туристичних послуг. Аналіз останніх досліджень та публікацій показує, що тревел-блогінг став ефективним інструментом для просування різних туристичних напрямків, а також для залучення уваги до унікальних туристичних можливостей. У зв'язку з повномасштабним вторгненням, тревел-блогери стали активно розповідати про безпечні туристичні маршрути, стан доріг та готелів, а також рекомендувати безпечні зони для відпочинку. Їхні публікації також стали важливим джерелом інформації про культурні заходи та фестивалі, що сприяє приверненню уваги туристів. Зміни в туристичній індустрії, спричинені воєнним станом та іншими подіями, роблять тревел-блогерство дуже важливим для надання актуальної та корисної інформації про нові туристичні послуги та можливості. Завдяки своїй здатності до монетизації, тревел-блогери привертають увагу брендів та компаній, які шукають способи співпраці з ними для просування своїх продуктів та послуг у туристичній сфері. Відмінність в підходах між блогерами та журналістами дозволяє тревел-блогерам створювати унікальний та персоналізований контент, який приваблює увагу та зацікавленість аудиторії. Підсумовуючи, зазначено, що тревел-блогінг виступає важливим чинником у розвитку туристичного бізнесу, сприяючи залученню клієнтів, просуванню туристичних напрямків та підвищенню інтересу до подорожей.

Посилання

Зарічняк А. П. Шиманська У. В. Тревел-блогінг як сучасний інструмент комунікації: поняття та особливості класифікації. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2022. № 21. С. 35–41.

Юферева О. В. Наративні тенденції сучасної української тревел-журналістики в соціокультурній перспективі (на матеріалі журналу «Мандри»). Наукові записки Інституту журналістики. 2013. № 53. С. 51–55.

Опар Н., Гуляк К. Блогерство як елемент сучасної інформаційної індустрії. Scientific Collection «InterConf». 2023. №. 177. С. 49–51.

Степаненко М., Комарова А. Блог та журналіст, блогінг і журналістика: вектори збіжности / контрастивности. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2023. №. 32. С. 273–275.

Божко Л. Д. Репрезентація впливу travel vlog на розвиток туризму (на прикладі авторських каналів відеохостингу «YouTube»). Культура України. 2023. №. 80. С. 24–33.

Кривіцька Т. Український тревел-блогінг після повномасштабного вторгнення: ключові жанрові, тематичні та функційні зміни (на прикладі проєкту «Ukraїner»). Агора. Журнал соціальних наук. 2023. № 1(2). С. 7–16.

Петренко С. М. Роль інформаційних технологій в практиці управління підприємств в сфері туризму. Економічний простір. 2023. №. 188. С. 128–136.

Середа О. О. Особливості злиття та поглинань корпоративних підприємств в сфері ІТ-технологій, медіа та телекомунікацій. Макроекономічні механізми. 2023. № 2(100). С. 57–61.

Zarichniak, A. P. Shymanska, U. V. (2022). Trevel-blohinh yak suchasnyi instrument komunikatsii: poniattia ta osoblyvosti klasyfikatsii [Travel blogging as a modern communication tool: concept and features of classification]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky» – International scientific journal "Grail of Science", 21, 35–41 [in Ukrainian].

Yufereva, O. V. (2013). Naratyvni tendentsii suchasnoi ukrainskoi trevel-zhurnalistyky v sotsiokulturnii perspektyvi (na materiali zhurnalu «Mandry») [Narrative trends of modern Ukrainian travel journalism in the socio-cultural perspective (based on the material of the magazine "Mandry")]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky – Scientific Notes of the Institute of Journalism, vol.53, pp.51–55 [in Ukrainian].

Opar, N., Huliak, K. (2023). Bloherstvo yak element suchasnoi informatsiinoi industrii [Blogging as an element of the modern information industry]. Scientific Collection «InterConf» – Scientific Collection "InterConf", vol.177, pp.49–51 [in Ukrainian].

Stepanenko, M., Komarova, A. (2023). Bloh ta zhurnalist, blohinh i zhurnalistyka: vektory zbizhnosty / kontrastyvnosty [Blog and journalist, blogging and journalism: vectors of convergence / contrast]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky» – International scientific journal "Grail of Science", vol.32, pp.273–275 [in Ukrainian].

Bozhko, L. D. (2023). Reprezentatsiia vplyvu travel vlog na rozvytok turyzmu (na prykladi avtorskykh kanaliv videokhostynhu «YouTube») [Representation of the impact of travel vlog on tourism development (on the example of author's channels of video hosting "YouTube")]. Kultura Ukrainy – Culture of Ukraine, vol.80, pp.24–33 [in Ukrainian].

Kryvitska, T. (2023). Ukrainskyi trevel-blohinh pislia povnomasshtabnoho vtorhnennia: kliuchovi zhanrovi, tematychni ta funktsiini zminy (na prykladi proiektu «Ukrainer») [Ukrainian travel blogging after the full-scale invasion: key genre, thematic and functional changes (on the example of the Ukraїner project)]. Ahora. Zhurnal sotsialnykh nauk – Agora. Journal of social sciences, vol.1(2), pp.7–16 [in Ukrainian].

Petrenko, S. M. (2023). Rol informatsiinykh tekhnolohii v praktytsi upravlinnia pidpryiemstv v sferi turyzmu [The role of information technology in the practice of managing enterprises in the field of tourism]. Ekonomichnyi prostir – Economic space, vol.188, pp.128–136 [in Ukrainian].

Sereda, O. O. (2023). Osoblyvosti zlyttia ta pohlynan korporatyvnykh pidpryiemstv v sferi IT-tekhnolohii, media ta telekomunikatsii [Features of mergers and acquisitions of corporate enterprises in the field of IT technologies, media and telecommunications]. Makroekonomichni mekhanizmy – Macroeconomic mechanisms, vol.2(100), pp.57–61 [in Ukrainian].

Переглядів статті: 72
Завантажень PDF: 73
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Машіка, Г., & Грабар, М. (2024). ТРЕВЕЛ-БЛОГІНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-80