КВІТКОВИЙ ТУРИЗМ ЯК НОВИЙ БРЕНД ВНУТРІШНЬОГО ТУРИЗМУ

  • Наталія Габчак Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0002-5549-7793
  • Станіслав Габчак Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0009-0003-7067-5732
Ключові слова: квітковий туризм, екскурсійні тури, локації, ресурси, внутрішній туризм

Анотація

Стаття присвячена питанням розвитку внутрішнього туризму України в період воєнного стану. Актуальність дослідження полягає в тому, що в період пандемій, війн, стихійних явищ змінюється туристичний ринок: звужуються часові рамки планування туристами подорожей, відпочинок невеликою кількістю людей, зростає популярність санаторних турів та попит на літній вікенд на двох терміном до трьох днів. Реабілітація військовослужбовців та їх сімей, психологічне перезавантаження вимагає пошуку додаткових туристичних послуг, які б позитивно впливали на емоційний стан подорожуючих. В статті виокремлено новий тренд відпочинку – квітковий туризм. Метою статті є визначення сутності квіткового туризму, аналіз його наявних ресурсів та локацій. Нами проведено аналіз розвитку квіткового туризму в країнах Європи та світу таких як Бельгія, Нідерланди, Італія, США, Туреччина, Індія, Колумбія. Визначено найпопулярніші квіткові фестивалі, виставки, паради. Досліджено досвід цих країн щодо організації та проведення даних заходів. Як приклад, у статті виокремлено Закарпаття як територію з широкою географією локацій цвітіння різноманітних квітів, а отже перспективою в організації захоплюючих квіткових турів. В процесі дослідження використано загальнонаукові методи пізнання, індукції та дедукції, аналізу та синтезу.

Посилання

Габчак Н., & Габчак С. (2023) Внутрішній туризм України: тенденції, проблеми та можливості розвитку у воєнний період. Економіка та суспільство. 52. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2592

Кляп М.П., & Шандор Ф.Ф. (2011) Сучасні різновиди туризму : навч. посіб. Київ : Знання. 334 с.

Лозинський Р.М. & Пукас О.Б. (2019) Ботанічний туризм: поняття, ресурси, сучасні тенденції розвитку. Вісник Львівського інституту економіки і туризму: зб. наук. ст. Львів : ЛІЕТ. 14. С. 67–74.

Лозинський Р.М. & Кушнір Л.П. (2018) Концепція серйозного дозвілля й туризм спеціального інтересу, або як виникають і розвиваються інноваційні види туризму. Функціонування та перспективи розвитку туристичної галузі України : монографія / за заг. редакцією М. Ю. Барна. Львів: ЛТЕУ. С. 176–187.

Шиян Д.В., Несторенко Н.А. (2023) Квітковий туризм в Україні: сучасний стан та перспективи розвитку. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Географія та туризм» (м. Харків, 28 лютого - 1 березня 2023 р.). Харків: ХНПУ ім. Г.С. Сковороди. С.494¬499.

Щодо розвитку внутрішнього туризму в Україні (ред. С. Ковалівська та ін.). Аналітична записка Національного інституту стратегічних досліджень НАН України. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020-06/vnutrishniy-turyzm-v-ukraini.pdf

Ateş, A., Akmese, H., Coşkuner, M. & Sunar, H. (2016) A Research on botany tourism and plant museums: applicability inTurkey. In The 2016 WEI International Academic Conference Proceedings (pp.22–29). Boston, Amerika Birleşik Devletleri

Paiva P. D. O., Sousa R. B., Carcaud N. (2020). Flowers and gardens on the context and tourism potential. Ornamental horticulture. Т. 26. С. 121–133.

Habchak N., & Habchak S. (2023) Vnutrishnii turyzm Ukrainy: tendentsii, problemy ta mozhlyvosti rozvytku u voiennyi period [Domestic tourism of Ukraine: trends, problems and opportunities for development during the war period]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 52. DOI: https://doi.org/10.3282/2524-0072/2023-52-67 (accessed February 02, 2024)

Kliap M.P., Shandor F.F. (2011) Suchasni riznovydy turyzmu : navchalnyi posibnyk [Modern types of tourism: a study guide]. Kyiv: Znannia. 334 p. (in Ukrainian).

Lozynskyi R. M., Pukas O.B. (2019) Botanichnyi turyzm: poniattia, resursy, suchasni tendentsii rozvytku [Botanical tourism: concepts, resources, modern development trends]. Visnyk Lvivskoho instytutu ekonomiky i turyzmu: zbirnyk naukovykh statei – Bulletin of the Lviv Institute of Economics and Tourism: a collection of scientific articles, Lviv : LIET, vol. 14. рр. 67–74. (in Ukrainian).

Lozynskyi R.M., Kushnir L.P. (2018) Kontseptsiia serioznoho dozvillia y turyzm spetsialnoho interesu, abo yak vynykaiut i rozvyvaiutsia innovatsiini vydy turyzmu [The concept of serious leisure and tourism of special interest, or how innovative types of tourism arise and develop]. In M. Yu. Barna (Eds.). Funktsionuvannia ta perspektyvy rozvytku turystychnoi haluzi Ukrainy : monohrafiia [Functioning and development prospects of the tourist industry of Ukraine: monograph]. Lviv: LTEU. pp. 176–187. (in Ukrainian).

Shyian D.V., Nestorenko N.A. (2023) Kvitkovyi turyzm v Ukraini: suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku [Flower tourism in Ukraine: current state and development prospects]. Heohrafiia ta turyzm: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kharkiv, 28 liutoho – 1 bereznia 2023 r.). Kharkiv: KhNPU im. H.S. Skovorody. pp. 494–499. (in Ukrainian).

Shchodo rozvytku vnutrishnoho turyzmu v Ukraini Analitychna zapyska Natsionalnoho instytutu stratehichnykh doslidzhen NAN Ukrainy [Regarding the development of domestic tourism in Ukraine. Analytical note of the National Institute of Strategic Studies]. Retrieved from: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020-06/vnutrishniy-turyzm-v-ukraini.pdf (accessed February 02, 2024)

Ateş, A., Akmese, H., Coşkuner, M., Sunar, H. (2016) A Research on botany tourism and plant museums: applicability in Turkey. In The 2016 WEI International Academic Conference Proceedings. Boston, Amerika Birleşik Devletleri, pp. 22–29.

Paiva P. D. O., Sousa R. B., Carcaud N. (2020). Flowers and gardens on the context and tourism potential. Ornamental horticulture. T. 26. pp. 121–133.

Переглядів статті: 26
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Габчак, Н., & Габчак, С. (2024). КВІТКОВИЙ ТУРИЗМ ЯК НОВИЙ БРЕНД ВНУТРІШНЬОГО ТУРИЗМУ. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-78