СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ

Ключові слова: підприємство, конкурентна боротьба, конкурентоспроможність, ринок, бізнес-середовище, прибуток

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням систематизації та характеристики підходів до визначення сутності конкурентоспроможності підприємств. Було здійснено аналіз існуючих підходів до визначення сутності «конкурентоспроможності підприємства», що може стати основою для розробки стратегії ефективного управління її рівнем для підприємств торгівлі. Досліджено основні напрями державної підтримки урядом України вітчизняних підприємств в умовах війни. Визначено значний вплив воєнної агресії російської федерації на розвиток вітчизняного бізнесу. Визначено, що наслідком повномаштабного вторгнення рф стало припинення діяльності близько 50% українських компаній (з урахуванням компаній, які були розташовані на тимчасово окупованих територіях). Охарактеризовано перелік основних дій українського уряду з підтримки бізнесу в період війни.

Посилання

Державна служба статистики України: сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 30.01.2024).

Olena Zhuk, Tetiana Pashkuda. DETERMINANTS OF TRADE DEVELOPMENT IN UKRAINE. Transformation of Ukraine's economy: formation of an inclusive economy system and functionality of financial inclusion : Scientific monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2023. Р. 26-40.

Пашкуда Т.В., Афенді А.І. Напрями розвитку торгівлі в Україні в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1759. DOI: 10.32782/2524-0072/2022-43-73

Перебудова логістики в умовах війни – у фокусі Міжнародної Конференції «Європа Карпат». URL: https://mtu.gov.ua/news/33544.html (дата звернення: 30.01.2024).

Від консерв до електроскутерів: як змінювався споживчий попит українців під час війни. URL: https://rau.ua/novyni/novini-partneriv/vid-konserv-do-elektroskuteriv/ (дата звернення: 30.01.2024).

Спецпроект: які галузі рітейлу та які компанії найбільше втратили з початку вторгення рф (інфографіка). URL: https://rau.ua/novyni/zbitki-ritejleriv/ (дата звернення: 30.01.2024).

Ярослав Голобородько. Війна в Україні: економіка, бізнес, логістика, допомога URL: https://trans.info/ru/viyna-v-ukrayini-ekonomika-biznes-logistika-dopomoga-279148 (дата звернення: 30.01.2024).

Підтримка бізнесу в умовах війни (2022), URL: https://business.diia.gov.ua/wartime (дата звернення: 30.01.2024).

Балабанова Л.В. (2004) Управління конкурентоспроможністю підприємств на основі маркетингу: монографія. Донецьк: ДонГУЕТ. 147 с.

Василенко В.О. (2003) Стратегічне управління: навчальний посібник. Київ : ЦУЛ. 396 с.

Кобиляцький Л.С. (2003) Управління конкурентоспроможністю: навчальний посібник. Київ : Зовнішня торгівля.302 с.

Мазаракі А.А., Пшеслінський Д.М., Смолін І.В. (2010) Торговельне підприємство: стратегія, політика, конкурентоспроможність : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 125 c.

Енциклопедія бізнесмена, менеджера, економіста. (2000) Київ : Міжнародна економічна фундація. 706 с.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy: sait [State Statistics Service of Ukraine: website]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed January 30, 2024)

Olena Zhuk, Tetiana Pashkuda (2023) DETERMINANTS OF TRADE DEVELOPMENT IN UKRAINE. Transformation of Ukraines economy: formation of an inclusive economy system and functionality of financial inclusion : Scientific monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, рр. 26¬40.

Pashkuda T.V., Afendi A.I. (2022) Napriamy rozvytku torhivli v Ukraini v umovakh voiennoho stanu [Directions of trade development in Ukraine under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo. № 43. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1759 (accessed January 30, 2024)

Perebudova lohistyky v umovakh viiny – u fokusi Mizhnarodnoi Konferentsii «Ievropa Karpat» [Reconstruction of logistics in the conditions of war is the focus of the International Conference "Europe of the Carpathians"].Available at: https://mtu.gov.ua/news/33544.html (accessed January 30, 2024)

Vid konserv do elektroskuteriv: yak zminiuvavsia spozhyvchyi popyt ukraintsiv pid chas viiny [From canned goods to electric scooters: how the consumer demand of Ukrainians changed during the war]. Available at: https://rau.ua/novyni/novini-partneriv/vid-konserv-do-elektroskuteriv/ (accessed January 30, 2024)

Spetsproekt: yaki haluzi riteilu ta yaki kompanii naibilshe vtratyly z pochatku vtorhennia rf (infohrafika) [Special project: which retail industries and which companies have lost the most since the beginning of the invasion of the russian federation (infographic)]. Available at: https://rau.ua/novyni/zbitki-ritejleriv/ (accessed January 30, 2024)

Iaroslav Holoborodko (2022) Viina v Ukraini: ekonomika, biznes, lohistyka, dopomoha [War in Ukraine: economy, business, logistics, aid]. Available at: https://trans.info/ru/viyna-v-ukrayini-ekonomika-biznes-logistika-dopomoga-279148 (accessed January 30, 2024)

Pidtrymka biznesu v umovakh viiny [Business support in wartime]. Available at: https://business.diia.gov.ua/wartime (accessed January 30, 2024)

Balabanova L.V. (2004) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv na osnovi marketynhu [Management of the competitiveness of enterprises based on marketing]. Monohrafiia [a monograph]. Donetsk: DonHUET/ 147 p. (in Ukrainian)

Vasylenko V.O. (2003) Stratehichne upravlinnia [Strategic management]. navchalnyi posibnyk [a study guide]. Kyiv : TsUL. 396 p. (in Ukrainian)

Kobyliatskyi L.S. (2003) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu [Competitiveness management]. navchalnyi posibnyk [a study guide]. Kyiv : Zovnishnia torhivlia. 302 p. (in Ukrainian)

Mazaraki A.A., Psheslinskyi D.M., Smolin I.V. (2010) Torhovelne pidpryiemstvo: stratehiia, polityka, konkurentospromozhnist [Commercial enterprise: strategy, policy, competitiveness]. monohrafiia [a monograph]. Kyiv : Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t. 125 p. (in Ukrainian)

Entsyklopediia biznesmena, menedzhera, ekonomista [Encyclopedia of a businessman, manager, economist]. Kyiv : Mizhnarodna ekonomichna fundatsiia (2000). 706 p. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 34
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Чекотун, К., & Блакита, Г. (2024). СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-75
Розділ
ЕКОНОМІКА