МАРКЕТИНГ І БРЕНДИНГ У ТУРИЗМІ: СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТУРИСТИЧНИХ НАПРЯМКІВ

Ключові слова: брендинг туристичних територій, маркетингова стратегія, туристичні ресурси, атрибути бренду, маркетингові канали, фактори конкурентоспроможності

Анотація

Стаття розглядає ключову роль брендингу та маркетингових стратегій у територіальному розвитку, з особливим акцентом на туризмі. Автор досліджує, як брендинг, в якому ключову роль відіграють поняття «бренд території» та «брендинг територій», активно використовується в розвитку туризму. Стаття зосереджується на важливості брендингу як інструменту маркетингу території в умовах конкуренції між регіонами. Брендинг регіонів розглядається як один з актуальних напрямів стратегічного соціального розвитку. Він сприяє підвищенню конкурентоспроможності та загального рівня соціокультурного розвитку територій. Процес брендингу туристичних регіонів вимагає вирішення ряду проблем, включаючи пошук оптимальних способів відображення привабливості туристичної території та підвищення лояльності споживачів. Автор розглядає архітектуру бренду, яка організує та структурує портфель бренду, визначаючи ролі брендів та природу відносин між ними. Також у статті підкреслюється важливість позиціонування туристичного бренду, яке ґрунтується на трьох основних елементах: цільова аудиторія, вигоди бренду та відмінності від конкурентів. Цільовий сегмент споживачів визначається на основі досліджень ринку та маркетингових стратегій. Стаття обговорює необхідність проведення ефективних маркетингових кампаній для просування туристичного бренду, включаючи виділення конкурентних переваг, сегментування ринку, формування рекламних кампаній та використання специфічних особливостей територій для створення унікальних пропозицій. У статті розглядаються маркетингові канали просування регіонального туристичного продукту, а також стратегії маркетингу різних регіонів та країн. Автор аналізує, як брендинг і маркетинг впливають на туристичну привабливість територій та їх конкурентоспроможність у світових рейтингах. Висвітлюється, як брендинг територій сприяє залученню інвестицій та розвитку туризму. Таким чином, стаття надає глибокий аналіз важливості брендингу та маркетингових стратегій для територіального розвитку, з особливим акцентом на туризм, інвестиції та залучення населення.

Посилання

Альбещенко О. С. Створення регіонального туристичного бренду на прикладі Миколаївської міської територіальної громади. Modern Economics. 2023. № 39(2023). С. 6–10. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-01

Бейдик О. О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування : Монографія. Київ : Вид.-поліграф. центр «Київський університет», 2013. 216 с.

Бордун О. Ю. Формування та оптимізація геопросторової системи туристичних потоків: міжнародний, національний, регіональний та локальний рівні : монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 344 с.

Борисюк О. А., Дудник І. М., Беркова О. П. Географічний регіон як об’єкт туристичного маркетингу. Вісник Київського національного університету імені тараса Шевченка. Серія: Географія. 2019. Вип. 4 (74). С. 23–31.

Коломицева О. В., Васильченко Л. С., Пепчук С. М. Маркетингові комунікації підприємства: стратегічні вектори розвитку в епоху цифрової економіки: монографія. М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. Черкаси : видавець Гордієнко Є. І., 2022. 455 с.

Лебедєв І. В. Нормативно-правове регулювання діяльності туристичних підприємств в Європейському Союзі. Економіка та управління підприємствами. 2020. Вип. 45. С. 121–127. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct45-20

Македон В. В., Байлова О. О. Планування і організація впровадження цифрових технологій в діяльність промислових підприємств. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2023. Випуск 47. C. 16–26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-47-3

Македон В. В., Ільченко Н. О. Кон’юнктура світового ринку ІТ-послуг в умовах економіки 4.0. Ефективна економіка. 2021. № 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.1.8

Міжнародний туристичний форум «Туризм в Україні: виклики та відновлення». URL: https://kneu.edu.ua/ua/mijnarodniy_turist/

Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку : монографія / За ред. проф. В. В. Александрова. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2016. 268 с.

Формування та управління брендинговими технологіями підприємств регіону в умовах євроінтеграції : монографія / колектив авторів за загальною редакцією д.е.н., проф. Вдовічена А. А. Чернівці : Чернівецький торговельно-економічний інститут ДТЕУ, 2023. 108 с.

Хитра О. Туристичний брендинг в умовах економіки вражень. Економіка та суспільство. 2022. № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-64

Шуканова А. А., Федій О. А., Шуканов П. В. Особливості пристосування до умов пандемії суб'єктів туристичної діяльності. Економічна наука. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 18. С. 19–24. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.18.19

Albeshchenko O. (2023). Stvorennya rehionalnoho turystychnoho brendu na prykladi Mykolayivskoyi miskoyi terytorialnoyi hromady [Development of a regional tourism brand on the example of the Nikolaev city territorial community]. Modern Economics, no. 39, pp. 6–10. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-01 (in Ukrainian)

Beydyk, O. O. (2013). Rekreatsiyno-turyst·ski resursy Ukrayiny: metodolohiya ta metodyka analizu, terminolohiya, rayonuvannya: Monohrafiy [Recreational and tourist resources of Ukraine: methodology and methods of analysis, terminology, zoning: Monograph]. Kyiv: Polygraph Publishing House. center "Kyiv University". (in Ukrainian)

Bordun, O. Yu. (2019). Formuvannia ta optymizatsiia heoprostorovoi systemy turystychnykh potokiv: mizhnarodnyi, natsionalnyi, rehionalnyi ta lokalnyi rivni: monohrafiia [Formation and optimization of geospatial system of tourist fl ows: international, national, regional and local levels]. Lviv: LNU imeni Ivana Franka. (in Ukrainian)

Borysyuk, O. A., Dudnyk, I. M., Berkova, O. P. (2019). Heohrafichnyy rehion yak obʺyekt turystychnoho marketynhu [Geographical region as an object of tourist marketing]. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Series: Geography, no. 4 (74), pp. 23–31. (in Ukrainian)

Kolomytseva, O. V., Vasyl'chenko, L.S. and Pepchuk, S.M. (2022). Marketynhovi komunikatsiyi pidpryyemstva: stratehichni vektory rozvytku v epokhu tsyfrovoyi ekonomiky [Marketing communications of the enterprise: strategic vectors of development in the epoch of digital economy], CHDBK, Cherkasy, Ukraine. (in Ukrainian)

Lebedyev, I. V. (2020). Normatyvno-pravove rehulyuvannya diyalnosti turystychnykh pidpryyemstv v Yevropeyskomu Soyuzi [Normative and legal regulation of tourism enterprises in the European Union]. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy, no. 45, pp. 121–127. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct45-20 (in Ukrainian)

Makedon, V. V., Bailova O. O. (2023). Planuvannya i orhanizatsiya vprovadzhennya tsyfrovykh tekhnolohiy v diyalnist promyslovykh pidpryyemstv [Planning and organizing the implementation of digital technologies in the activities of industrial enterprises]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Economic Sciences", no. 47, pp. 16–26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-47-3 (in Ukrainian)

Makedon, V. and Ilchenko, N. (2021). Konʺyunktura svitovoho rynku IT-posluh v umovakh ekonomiky 4.0. [World market of it services in the languages of economy 4.0]. Efektyvna ekonomika, vol. 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.1.8

Mizhnarodnyi turystychnyi forum [Tourism in Ukraine: challenges and recovery]. Available at: https://kneu.edu.ua/ua/mijnarodniy_turist/ (in Ukrainian)

Aleksandrov, V. V. (2016). Turyzm v systemi priorytetiv rehionalnoho rozvytku : monohrafiya [ourism in the system of regional development priorities: a monograph]. Karazin KhNU. (in Ukrainian)

Vdovichen, A. (2023). Formuvannya ta upravlinnya brendynhovymy tekhnolohiyamy pidpryyemstv rehionu v umovakh yevrointehratsiyi : monohrafiya [Formation and management of branding technologies of enterprises of the region in the conditions of European integration: monograph]. Chernivtsi Trade and Economic Institute DTEU. (in Ukrainian)

Khytra, O. (2022). Turystychnyy brendynh v umovakh ekonomiky vrazhen [Tourist branding in the conditions of the economy of impressions.]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-64

Shukanova, A. A., Fediy, O. A., Shukanov, P. V. (2021). Osoblyvosti prystosuvannya do umov pandemiyi sub'yektiv turystychnoyi diyalnosti [Peculiarities of adaptation to pandemic conditions of subjects of tourist activity]. Ekonomichna nauka. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 18, pp. 19–24. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.18.19 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 89
Завантажень PDF: 168
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Середа, Н. (2023). МАРКЕТИНГ І БРЕНДИНГ У ТУРИЗМІ: СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТУРИСТИЧНИХ НАПРЯМКІВ. Економіка та суспільство, (57). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-100

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають