АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ: НОВІ МЕТОДИКИ ВИМІРЮВАННЯ ТА ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ
Анотація
У статті обґрунтовано роль реклами як ефективного інструменту маркетингової комунікації в сучасному інформаційному суспільстві. Актуальність визначається тим, що нині жодна сфера не може функціонувати без маркетингового інструменту, як інтернет-реклама. У статті представлено види, особливості та специфіку використання реклами. Зʼясовано, що ефективність реклами визначається такими показниками, як надійність, доступність, інноваційність, користь та інші. Метою дослідження є визначення значення та ролі ефективності рекламної діяльності в Інтернеті. У статті досліджуються теоретичні та методологічні аспекти реклами як одного з інструментів інтегрованого інтернет-маркетингу, її організація та впровадження в маркетингову діяльність компаній. Охарактеризовано сучасні тенденції в розвитку інтернет-маркетингу та реклами. Визначено характеристики реклами. На основі попередніх досліджень встановлено принципи системоутворення досліджуваних процесів, які дозволяють ефективно використовувати їхні потенційні можливості. Розглянуто сучасні підходи до організації та впровадження цільової реклами на підприємствах. Запропоновано аналіз та уточнено визначення понятійного апарату інтернет-реклами. Наведено результати досліджень з проблем оцінки ефективності рекламної діяльності в мережі інтернет. Доведено, що світовий ринок інтернет-реклами характеризується високою динамікою розвитку, яка проявляється в зростанні його обсягів та структурної перебудови. Найбільшими темпами зростання серед різних видів інтернет-реклами вирізняються SMM та пошукова реклама. Аналіз локального ринку інтернет-реклами підтвердив цю тенденцію. Визначено, що смартфони є найпопулярнішим інструментом для перегляду інтернет-реклами серед споживачів. При оцінці ефективності інтернет-реклами слід використовувати комплексний підхід. У висновках подано інформацію про важливість інтернет-реклами у сучасному суспільстві та розвитку технологій. Постійна динаміка інтернет-ринку підвищує вимоги до реклами з боку рекламодавців і цільових аудиторій. Систематично оновлюються рекламні установки і таргетинги, при цьому одні види реклами втрачають популярність, а інші замінюються. Оскільки в просуванні товарів в Інтернеті існує безліч проблем, ця тема потребує удосконалення теоретичних і практичних підходів.
Посилання
Авраменко Н., Архипова Т. Інтернет-реклама як інструмент цифрового маркетингу підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2023. № 3. С. 63-67. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-9
Баран Р. Я., Романчукевич М. Й. Оцінка ефективності рекламної діяльності в Інтернеті. Ефективна економіка. 2019. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2019/38.pdf.
Вовченко Л. Інтернет реклама та її ефективність. ІІІ Міжнародна студентська науково-технічна конференція «Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання». 2020. С. 194-195. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/323534975.pdf.
Гарматюк О. Формування стратегії розвитку інтернет-реклами фармацевтичної продукції. Економіка та суспільство. 2023. № 53. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2709.
Ігнатенко Р. В. Event-marketing as a type of creative solution for marketing activities. Financial Strategies of Innovative Economic Development. 2022. № 1 (53). С. 107-110. DOI: https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-1-53-19
Ковінько О., Осаволюк І., Маценко А. Аналіз розвитку інтернет-реклами в Україні. Молодий вчений. 2017. № 12 (52). С. 136-139. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/12/33.pdf
Мальчик М. М., Адасюк І. П. Реклама в Інтернеті: теоретичний аналіз та особливості. Journal of Lviv Polytechnic National University Series of Economics and Management Issues. 2021. Вип. 5 (1). С. 75-85. DOI: http://doi.org/10.23939/semi2021.01.075.
Пічик К., Будняк А. Вплив реклами та інших форм комунікації на поведінку споживачів. Наукові записки НАУКМА. 2019. № 4 (1). С. 83-87. URL: http://surl.li/npsik
Рябчик А. Методи психологічного впливу в рекламі. Ефективна економіка. 2018. №11. С. 1-8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2018/94.pdf
Семенко К., Бакуліна С. Особливості застосування інструментів онлайн-просування в маркетинговій діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. № 19 (3). С. 26-29. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/19_3_2018ua/7.pdf
Фураєва М. С., Перерва П. Г. Креативні технології інтернет-реклами. Інтелектуальна власність в креативних індустріях: зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. 2021. С. 152-157. URL: http://library.megu.edu.ua:8180/jspui/bitstream/123456789/3323/1/22.2.pdf#page=153.
Юзов А. М. Використання моделі Остроу для визначення ефективності частоти інтернет-реклами. Матеріали ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму «Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці». Київ : Інтерсервіс, 2021. С. 120-122. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/21830.
Юрченко О. А. Ринок інтернет-реклами в Україні: сучасний стан та основні тенденції розвитку. International Scientific Journal “Internauka”. 2023. № 10. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-10.
Яловега Н. І. Планування рекламної підтримки продукту. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія: Економічні науки. Полтава: ПУЕТ, 2020. № 3 (99). С. 56-64. URL: http://journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/view/1727
Ярмолюк О., Борисенко О., Фісун Ю. Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2022. №46. С. 23-29. URL: https://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/786/757
Avramenko N., Arkhipova T. (2023) Internet-reklama yak instrument tsyfrovoho marketynhu pidpryyemstva [Internet advertising as a tool of digital marketing of the enterprise]. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, no. 3, pp. 63-67.
Baran R. Ya., Romanchukevich M. Y. (2019) Otsinka efektyvnosti reklamnoyi diyalʹnosti v Interneti [Evaluation of the effectiveness of advertising activities on the Internet]. Effective economy, no. 7.
Vovchenko L. (2020) Internet reklama ta yiyi efektyvnistʹ [Internet advertising and its effectiveness]. ІІІ International student scientific and technical conference "Natural and humanitarian sciences. Current issues", pp. 194-195.
Harmatyuk O. (2023) Formuvannya stratehiyi rozvytku internet-reklamy farmatsevtychnoyi produktsiyi [Formation of a strategy for the development of Internet advertising of pharmaceutical products]. Economy and society, no. 53.
Ignatenko R. V. (2022) Event-marketing as a type of creative solution for marketing activities. Financial Strategies of Innovative Economic Development, no. 1 (53), pp. 107-110.
Kovinko O., Osavolyuk I., Matsenko A. (2017) Analiz rozvytku internet-reklamy v Ukrayini [Analysis of the development of Internet advertising in Ukraine]. Young Scientist, no. 12 (52), pp. 136-139.
Malchyk M. M., Adasiuk I. P. (2021) Reklama v Interneti: teoretychnyy analiz ta osoblyvosti [Advertising on the Internet: theoretical analysis and features]. Journal of Lviv Polytechnic National University Series of Economics and Management Issues, vol. 5 (1), pp. 75-85.
Pichyk K., Budniak A. (2019) Vplyv reklamy ta inshykh form komunikatsiyi na povedinku spozhyvachiv [Influence of advertising and other forms of communication on consumer behavior]. Scientific Notes NAUKMA, no. 4 (1), pp. 83-87.
Ryabchyk A. (2018) Metody psykholohichnoho vplyvu v reklami [Methods of psychological influence in advertising]. Effective economy, no. 11, pp. 1-8.
Semenko K., Bakulina S. (2018) Osoblyvosti zastosuvannya instrumentiv onlayn-prosuvannya v marketynhoviy diyalʹnosti pidpryyemstva [Peculiarities of using online promotion tools in the marketing activities of the enterprise]. Scientific bulletin of the Uzhgorod National University, no. 19 (3), pp. 26-29.
Furaeva M. S., Pererva P. G. (2021) Kreatyvni tekhnolohiyi internet-reklamy [Creative technologies of Internet advertising]. Intellectual property in creative industries: coll. materials of III All-Ukrainian science and practice conference, pp. 152-157.
Yuzov A. M. (2021) Vykorystannya modeli Ostrou dlya vyznachennya efektyvnosti chastoty internet-reklamy [Using the Ostrow model to determine the effectiveness of Internet advertising frequency]. Materials of the 3rd International Scientific and Practical Forum "Business, Education and Science: Vectors of Cooperation", pp. 120-122.
Yurchenko O. A. (2023) Rynok internet-reklamy v Ukrayini: suchasnyy stan ta osnovni tendentsiyi rozvytku [Internet advertising market in Ukraine: current state and main development trends]. International Scientific Journal "Internauka", no. 10.
Yalovega N. I. (2020) Planuvannya reklamnoyi pidtrymky produktu [Planning advertising support for a product]. Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade, Series: Economic Sciences. Poltava: PUET, no. 3 (99), pp. 56-64.
Yarmolyuk O., Borysenko O., Fisun Yu. (2022) Teoretyko-metodolohichni aspekty tarhetovanoyi reklamy yak instrumentu kompleksnoho internet-marketynhu [Theoretical and methodological aspects of targeted advertising as a tool of integrated Internet marketing]. Scientific Bulletin of Kherson State University, no. 46, pp. 23-29.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.